High Mileage Oil
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb vandaag m'n olie ververst en heb gekozen voor High Mileage Oil van MPM. Hierin zit een goede kwaliteit olie vermengd met speciale additieven voor (oudere) auto's met een hoge kilometerstand.
Aangezien mijn teller maar een schijntje van de 200.000 afstaat leek mij dit wel wat.
MPM kost 19,95 per 5 liter maar er is ook een Valvoline voor hoge kilometerstanden, deze is 24,95. Nu is Valvoline voor mij een bekender merk maar ik heb toch deze eerst geprobeerd.
Hebben jullie ervaringen met een van deze olie's? Ik gebruik 10-W40. (half syntheet)
Stefan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maarja hoe kan je het beoordelen he? En hoelang het meegaat.. ik ververs steevast elke 10.000km!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
slb_340;39364 schreef : ........ik ververs steevast elke 10.000km!

- V300 register
- Verbannen
-

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
slb_340;39404 schreef : Tsja... 10.000km tik ik zo weg..
Ja en 20000 / jaar [voor mijn A Ascona] nog meer
- V300 register
- Verbannen
-
wordt wel iets anders als je veel en vaak continu aan het blazen bent op volgas, maar zelfs dan heeft een 1.4, 1.7 of 2L renault cq volvo blok g??n hightech olie nodig...
- V300 register
- Verbannen
-
Maar de olie waar ik het nou over heb is niet echt 'hightech' ofzo. Hij is gewoon bedoeld voor auto's met hoge kilometerstanden.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;39703 schreef : Nou. Ik denk dat je qua slijtage toch wel iets zal merken als je 200.000km of goede olie van een bekend merk gebruikt of het goedkoopste spul van de Gamma (ofzo).
dat zeg ik net; nee dus :woei:
ook het goedkoopste spul heeft tegenwoordig karakteristieken waar ze vroeger bij de dure merken jaloers op waren. vroeger kon je nog wel olie hebben waar je zwarte aanslag van in het blok krijgt, tegenwoordig heeft ook de lowbudget 10W40 een pakketje doping erin zitten waar dit door voorkomen wordt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-