Even voorstellen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 20:15 #626465 door V300 register
Even voorstellen is gemaakt door V300 register
Hallo,

Zoals te zien is mijn nickname (al meerdere jaren) Soulfly, in 't dagelijks leven is de roepnaam Harry. 28 zomers oud/jong getrouwd met Monique en vader van onze zoon Jaimy die inmiddels alweer 1,5 is.

Compleet "vers" stap ik in de Volvo wereld. Dagelijks rijd ik in een Ford Mondeo Wagon en heb hiervoor meerdere Alfa Romeo's gehad.

Zelf heb ik slechts zijdelinks wat te maken met Volvo. 2 vrienden van mij willen gaan racen / driften en vroegen mij welke mogelijkheden er (enigsinds low budget) waren. Hier kwamen de BMW e30 320 en nog liever de 325 uit of de Volvo 360. Mijn betrokkenheid is op technisch vlak.

Zoals duidelijk moge zijn, het is de 360 geworden. Gister morgen hebben we een september '88 360 2.0 GL(s?) opgehaald welke in vrij goede conditie verkeerd.

Vanwege het doel van de auto is deze binnen een paar uur compleet van haar interieur ontdaan. Volgende dat staat te gebeuren is alle roestplekken / plekjes (o.a. op de linker A-stijl, deuren en zo her en der nogwat) aan te pakken en de carrosserie strakmaken & opnieuw te spuiten (staan nu handafdrukken op met witte verf (dat is bij de vorige eigenaar min of meer een foutje geweest)).

Daarnaast zal er komende periode een kooi geplaatst worden, onderstel aangepakt worden en de nodige veiligheids voorzieningen worden aangepakt.

Helaas heb ik geen foto van de buitenkant van de wagen.

Overigens, bijzonder goede kwaliteit geluidsisolatie voor een wagen van deze leeftijd !!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 21:55 #682064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Sow... Jij pakt het grondig aan! :worship:

Als je nog een keer tijd over hebt..., ik heb nog een 360 die eigenlijk ook wel een vers laagje lak verdient :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 22:08 #682069 door V300 register
Beetje een 2-ledig verhaal he.

Aan de ene kant "sloop" je een auto die steeds meer uit het straatbeeld verdwijnt, aan de andere kant probeer je 'm wel zo goed mogelijk te houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 22:11 #682070 door V300 register
Ja, dat circuit-verhaal bevalt mij in ieder geval niet. Maar goed, dat ben ik, en anderen zijn het met mij weer niet eens. Je kunt nooit iedereen het naar de zin maken, toch? :nono:

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2007 23:07 #682072 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Even voorstellen
soulfly is iig een leuke naam... :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 23:30 #682076 door V300 register
circuitrijden en driften is een leuke bezigheid, ik doe het ook

Inmiddels op midland, RDW-circuit en Zandvoort geweest.

Veel plezier met de 360!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2007 08:59 #682081 door V300 register
maar het is helaas wel zonde van die laatste 360's die er in nederland rondrijden :(
zeker als je nog op zoek bent naar een 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2007 15:58 #684688 door V300 register

Dutchie;35963 schreef : Ja, dat circuit-verhaal bevalt mij in ieder geval niet. Maar goed, dat ben ik, en anderen zijn het met mij weer niet eens. Je kunt nooit iedereen het naar de zin maken, toch? :nono:

Troost je met de gedachte dat de carrosserie niet deuk vrij meer is... :)
Iets dat voor ons minder interessant is. Maar voor iemand die er een serieuze klassieker van zou willen maken, zit er dan toch behoorlijk werk in.

Puur voor het behoud van de carrosserie moet ik al op diverse plekken laswerk gaan verrichten.

Dus hoewel er wellicht wat minder zacht mee gereden gaat worden, wordt ze wel met liefde behandeld ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2007 17:24 #684690 door V300 register

Soulfly;35998 schreef : Troost je met de gedachte dat de carrosserie niet deuk vrij meer is... :)
Iets dat voor ons minder interessant is. Maar voor iemand die er een serieuze klassieker van zou willen maken, zit er dan toch behoorlijk werk in.
Puur voor het behoud van de carrosserie moet ik al op diverse plekken laswerk gaan verrichten.
Dus hoewel er wellicht wat minder zacht mee gereden gaat worden, wordt ze wel met liefde behandeld ;)

Ik zeg niets meer :worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 10:35 #684861 door V300 register

maar het is helaas wel zonde van die laatste 360's die er in nederland rondrijden

Helaas zijn er niet zo veel 360's meer over, maar het valt toch nog redelijk mee vergeleken met veel andere auto's. Om een beeld te schetsen, op 1 januari 2005 stonden er bij de rdw geregistreerd:

Volvo 360 1409
Volvo 66 927
Volvo 340 12849
Volvo 240 9035
Volvo 260 241

Volvo 343 en 345 zijn niet nader gespecificeerd. Die zullen wel onder de ruim 10.000 overige volvo's vallen
Voor de rest zie: auto.tomaatnet.nl/RDW2005.pdf

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC