360 Gls
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die auto is nu in mijn bezit.
En moet zeggen wat een wagen, lekker veel trekkracht onderin het is dus geen toerenmaker er ligt een B200K motor in.
Toen ik gereageerd had op de adv. kon ik 2 dagen later komen kijken naar de auto.
De auto zag er op dat moment niet uit, tijden al niet gewassen, maar daar kijk je als liefhebber wel overheen.
Na de bekende punten bekeken te hebben en goed waren bevonden ging ik verder kijken naar de auto vooral naar het interieur, nou daar viel mijn mond goed van open.
Ik maak het bestuurdersportier open en wat schets mijn verbazing er zit een lederen interieur in wat niet in de adv. stond.(alleen bestuurdersstoel niet helemaal gaaf een klein scheurtje 1 cm en de lendesteundraaiknop is afgebroken. Dus wie heeft er evt. nog een goede stoel over??)
Nou we gaan rijden met de auto tijdens de proefrit gelet op vreemde geluiden, maar niets kunnen horen op een kapotte uitlaat na, maar dat was bekend.
De auto heeft slechts 135.000 km gelopen in slechts 22 jaar.
Nu komt het mooiste van die auto, zat op internet dingen op te zoeken over de 360 GLS uit '85 blijkt er een autoRai editie te bestaan een GLS Special.
Als ik die uitvoering naast die van mij houdt komt alles overeen.
Wat mij de doorslag gaf is dat deze auto is voorzien van de 2-kleurige deurpanelen (zwart onder en de grijze bovenkant).
Dus deze auto is gewoon een 360 GLS Special uit 1985 uitgebracht vanwege de toenmalige autoRai.
Dus deze jongen is wel heel blij met zijn nieuwe aanwinst.
Na vanmorgen de auto te hebben opgehaald gelijk door naar de fastfitter voor een nieuwe uitlaat van voor naar achter dus compleet.
Wat is die auto stil zeg in vergelijk met mijn CVT en de uitlaat kostte, maar slechts 228 euro incl. montage en bijdragen.
Gelijk de auto van onderen bekeken stond toch op de brug geen enkel twijfelachtig plekje kunnen vinden de daar lopende keurmeester zei nog "met de aankomende APK sta met 5 min. weer buiten alles hard van onderen.
Maar daar ga ik jullie nog van op de hoogte houden.
ps.
@jean-luc jij had die GLS uit boxtel net voor mijn neus weggehaald, maar ik ben hier ook wel blij mee hoor.
Groet
Andrew (nu al besmet met het V3C-virus)
- V300 register
- Verbannen
-
zelf ben ik ook stiekem opzoek, maar nu zeg ik het toch hoor...
FOTO's

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Conrad heeft gelijk; Wij willen FOTO's!
:pics:
Trouwens, jammer dat je er een aftermarket uitlaat onder hebt gezet.
Ik had ook Bosal rommel onder mijn auto. Toen ik die verving voor een echte Volvo uitlaat klonk de auto veel gezonder en hij trok ook flink harder.
De bochten van een originele Volvo uitlaat zijn veel mooier uitgevoerd.
In Engeland zit iemand die verkoopt RVS uitlaten voor de 300 voor 300 Pond.
Kost wel iets meer, maar is n?g beter dan origineel.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn er nog 4 in Nederland. Eentje besteld.
Van de S-bochten na de middendemper nog 2, die heb ik alletwee besteld.
Bougiekabels van de bobine naar de verdeler, nog 7 stuks, ook allemaal opgekocht.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
RVS = Roestvast staal... Dat roest dus niet. Een gewone uitlaat is na een jaar of 3 echt wel ergens lek door roest...Dutchie;35779 schreef : Gaat dat RVS merkbaar langer mee?
RVS is iets zwaarder
Ik heb ook wel eens gehoord dat het na een paar jaar soms scheurt. Dan is een beetje laswerk voldoende. Je hoeft geen grote roestgaten dicht te lassen...
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
andrew;35712 schreef : @jean-luc jij had die GLS uit boxtel net voor mijn neus weggehaald, maar ik ben hier ook wel blij mee hoor.
:yeah: