Binnen 14 dagen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 15:31 #626344 door V300 register
Binnen 14 dagen... is gemaakt door V300 register
Hoi,

Even jullie mening wie er gelijk heeft. Stel je laat op 6 augustus je auto keuren en de herkeuring is binnen 14 dagen gratis.

Dan kun je zeggen das uiterlijk tot 17 augustus omdat ze zaterdag en zondag dicht zijn, of je kunt zeggen dat zijn 2 weken dus dat is dan tot en met 19 augustus... Das dus de volgende maandag twee weken later.

Wat vinden jullie eigenlijk en wie heeft er gelijk. Kun je zeggen dat zijn twee weken dus dat is dan als het bijvoorbeeld op een dinsdag is, twee weken later op dinsdag. Of juist een dag eerder op maandag? Had hem vandaag namelijk gebeld daarover. Ik weet wel dat ik hem dan lekker ergens anders laat keuren...

Ik zocht nog een primair en Frits had er wel een liggen. Ik ben met Erik met een auto bezig alleen Frits is al een tijdje niet meer online geweest. (had me wel een primair aangeboden) Weet iemand of die er is? En wellicht dat ik zn 06 mag hebben, via de berichten als die niet op vakantie is.

Erik had zn nummer namelijk ook niet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 15:37 #680036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnen 14 dagen...
Als een garagist over zoiets moeilijk gaat doen, heeft het volgens mij weinig zin om met hem daarover te discussi?ren. Officieel is 'binnen 14 dagen' volgens mij vanaf dinsdag en dan twee weken later tot maandag. Maar goed... Lekker naar een ander bedrijf gaan dus :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 15:42 #680038 door V300 register
ja 6 augustus was op een maandag wat dus in zou houden dat het dan een dag of 11 a 12 word want in het weekend zijn ze gesloten...

Beetje flauw idd om daarover te beginnen....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 16:03 #680039 door V300 register
Laat me raden, je hebt je auto laten keuren bij de Kwikfit? ;)

Neem van mij aan dat ze daar heel schappelijk zijn, maar binnen 14 dagen is dan ook binnen 14 dagen. Wanneer je hem dus dinsdagavond wegbrengt kunnen ze er pas woensdag aan beginnen. Als ik het me goed herinner rekenen vanaf die woensdag. De dinsdag erna (BINNEN 14 dagen dus) moet hij gekeurd zijn. Dus je kunt niet die dinsdag om 1 minuut voor 5 aan komen.....
(Trouwens, officieel staan er dus 10 werkdagen voor, maar er wordt 14 dagen gezegd om dat dat makkelijker te begrijpen is voor de klant)

Daarnaast kost een herkeuring vaak niet meer dan een kwartiertje de tijd. Bij mij hebben ze zo weleens voor een herkeuring (15 dagen later) slechts een euro of 20 in rekening gebracht.

Wat betreft Frits, die is op vakantie, naar Frankrijk. Hij is 8 augustus vertrokken en zou 2 weken wegblijven. Ik denk dat hij dus woensdag weer terug is.

Zijn nummer mag je best hebben, stuur even een PB dan krijg je zijn nummer.

Mocht je misschien nog geduld, dan heb ik ook eventueel een primair voor je. Maar Frits gaat voor natuurlijk ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 16:17 #680040 door V300 register
Tja het is nu eenmaal zo. Ik dacht echt ow das mooi kan die maandag nog, had hem al gebeld ja 14 dagen zijn 14 dagen. Maar ja, ze rekenen de dag dat die gekeurd is zelf ook mee... Van de andere kant hoef ik maandag dan niet te haasten... Maar ja weer wel 50 euro over de balk gesmeten. (geen kwikfit dus) Maar ja 14 dagen zijn 14 dagen en hoewel ze daar gelijk in hebben, blijft het knap klote en makkelijk verdiend op die manier.

Mail me even, ik heb niet tot woendag de tijd namelijk...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2007 23:13 #680061 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Binnen 14 dagen...
Wat ik begrepen heb is Mark vaste klant bij die garage. Het is van de zotte dat ze hem deze ene keer niet een paar dagen extra kunnen geven. Ik zou ze de koude douche aanbieden.
Mijn keuringstation heeft me wel eens drie weken gegeven en een ander station ooit ook eens. Ik kon een bepaald onderdeel niet op tijd krijgen. Dat is gewoon overmacht. Daar kan niemand iets aan doen. Het lijkt er op dat dit een zelfzuchtige/egoistische garage is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 09:35 #680068 door V300 register
Kom er al 5 of meer jaren... Tja ik vind het ook stom. Formeel gezien volgens de regels heb je zo gelijk... Maar goed het gaat zelfs niet om een paar dagen het gaat om 1 dag!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 09:43 #680070 door V300 register
Over die primair, dat heeft geen zin over 2 weken,wellicht dat ik er wel een wil hebben als reserve en daar bedoel ik de primair mee, of een primair ruilen tegen een secundair... Maar dat heeft voor maandag geen zin...(heb nog 3 werkende secundairs liggen) anders tot woensdag wachten tot Frits terug is... Maar ik kan er wellicht vanavond nog een krijgen, met een beetje geluk, 50% kans...

Of op de sloop maar ik had die volvo man daar gebeld (was al 1 jaar geleden) in eindhoven en die had zoiets als die stuk is heb je pech ze komen er heel vanaf.... Das leuk als die normale prijzen rekend maar voor 125 euro voor een complete cvt is dat wel een erg grote gok... Das een sloperij dus van volvo onderdelen, dus niemand van de club ofzo. Daar zit een sloperij die alleen volvootjes uit elkaar haalt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 22:24 #680094 door V300 register
Heb een kast maar kan hem past om 9.00 uur op komen halen.... Maar toch het is er een!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC