aankoop volvo 360
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2007 17:41 #626306
door V300 register
aankoop volvo 360 is gemaakt door V300 register
ik heb een volvo 360i, 2liter op het oog en ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen waar ik extra op moet letten bij dit type. wat zijn de zwakheden van dit type?????
alvast bedankt
Ron
alvast bedankt
Ron
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2007 18:40 #678846
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aankoop volvo 360
Roest.
Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan vind je meer antwoorden dan dat ik je zo kan geven (of iemand anders...)
Overigens, als je jezelf even registreert weten wij met wie wij te maken hebben en dan kan je ook zelf overal reageren. En het is gratiz
Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan vind je meer antwoorden dan dat ik je zo kan geven (of iemand anders...)
Overigens, als je jezelf even registreert weten wij met wie wij te maken hebben en dan kan je ook zelf overal reageren. En het is gratiz

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2007 18:59 #678849
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aankoop volvo 360
Ja, en ik kan het weten, ben nu een blauwe maandag al op het forum, wist geen zak over 340's en nu durf ik er al aan te sleutelen haha.:worship:
Veel wetenswaardigheden en vlotte hulp en gezellig.
Veel wetenswaardigheden en vlotte hulp en gezellig.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 13:43 #678931
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic aankoop volvo 360
Roest is bijna het enige wat een 360 kwaad kan doen.
Verder zijn ze redelijk kogelvrij.
Let op dat hij geen roest heeft op:
De motor moet goed lopen en soepel en gewillig tot aan de 6000 toeren doorbrullen.
De versnellingsbak moet soepel schakelen. Doet ie dat niet is dat waarschijnlijk met een oliewissel opgelost.
Succes!
Verder zijn ze redelijk kogelvrij.
Let op dat hij geen roest heeft op:
- De voorbalk (balk die onder/achter het nummerbord doorloopt)
- De wielkasten. (even met je vingers om het randje heenvoelen, al het zand en andere drek die daar ongetwijfeld zit weghalen. Als het mooi glas aanvoelt zit dat goed)
- De balk die boven de achteras loopt. Op de uiteinden zitten ontwateringsgaatjes waar heel snel roest vormt.
- De kriksteunen en dorpels. ( je mag daar best even flink op rammen met de achterkant van een schroevendraaier. Even prikken met de scherpe kant kan ook.)
De motor moet goed lopen en soepel en gewillig tot aan de 6000 toeren doorbrullen.
De versnellingsbak moet soepel schakelen. Doet ie dat niet is dat waarschijnlijk met een oliewissel opgelost.
Succes!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 14:05 #678942
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic aankoop volvo 360
Let ook op kleur van de olie (eventueel waterdruppels aan peilstok), kleur van koelvloeistof, tempmeter en kachelwerking, adviespunten bij APK, geluid op de centrale aandrijfas, starten bij warme en koude motor.
Moderators: Mark Smeets