Fietsendrager
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2007 23:38 #626123
door V300 register
Fietsendrager is gemaakt door V300 register
Heeft iemand hier toevallig ervaring met fietsendragers?
Helaas heeft mijn 340 1.4 geen trekhaak. Bij de Halfords hadden ze een fietsendrager die geschikt zou zijn voor elke auto, maar toen de verkoper even ging checken in het systeem stond de 340 daar niet tussen...
Nu zag ik deze op marktplaats
Waarschijnlijk kom ik er pas achter of die past als ik het probeer, maar misschien heeft iemand tips.
Helaas heeft mijn 340 1.4 geen trekhaak. Bij de Halfords hadden ze een fietsendrager die geschikt zou zijn voor elke auto, maar toen de verkoper even ging checken in het systeem stond de 340 daar niet tussen...
Nu zag ik deze op marktplaats
Waarschijnlijk kom ik er pas achter of die past als ik het probeer, maar misschien heeft iemand tips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2007 23:45 #672679
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fietsendrager
Whahaha, vooral die kreet 'staat ook nog sportief' :lol::lol::lol:
Sorry...
Maar voor die prijs kun je het toch proberen? 't Is geen wereldbedrag, ofzo... En is 't dan niks, nou, dan verkoop je hem toch weer voor 30 euro ofzo?
Sorry...
Maar voor die prijs kun je het toch proberen? 't Is geen wereldbedrag, ofzo... En is 't dan niks, nou, dan verkoop je hem toch weer voor 30 euro ofzo?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2007 00:06 #672682
door V300 register
gewoon een trekhaak eronder hangen, kost ook de wereld niet

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2007 00:46 #672685
door V300 register
heb nog een mooi sjor-stokkie ligge:P. Regel dan nog even een twinny, en je hebt weer voor jaren plezier...PLus je kunt nog eens een karretje trekken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2007 10:07 #672698
door V300 register
Nou, eerlijk gezegd vind ik een trekhaak foeilelijk, dus voor mijn soort mensen zou dit misschien wel een uitkomst zijn :no_comment:
Hoewel ik bijna nooit een fiets meesleep, en dan z?ker niet van die afstanden dat ik er een fietsdragert op zou willen hebben

Hoewel ik bijna nooit een fiets meesleep, en dan z?ker niet van die afstanden dat ik er een fietsdragert op zou willen hebben

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2007 14:18 #672727
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Fietsendrager
Niet moeilijk doen. Twee goede dakdragers en je hebt niet zo'n kermis achterop je auto. Overigens zijn hier ook systemen waarbij je zowel rechtop als platliggend je fiets in een houder kunt steken. Wel zo veilig en handig en natuurlijk super sportief........en niet duur en dakdragers kun je makkelijk opbergen en eventueel met slot kopen, je kofferbak kan altijd open, er kan geen spanband oid losraken, minder kans op lakbeschadiging.
Ik zou voor dakdragers met opzetstukken kiezen: multifunctioneel en veel handiger.
Ik zou voor dakdragers met opzetstukken kiezen: multifunctioneel en veel handiger.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2007 00:13 #672756
door V300 register
ik heb zo'n drager ook ooit gehad op mijn visa, en die deed het prima (de drager, en ja, de visa eigenlijk ook). voordeel is dat je een stuk minder hoog hoeft te tillen dan wanneer je een echte dakdrager gebruikt.
maar ja, zeker wanneer zo'n apparaat gemonteerd zit op een sedan ziet het er uit of je continue aan 'te land, ter zee en in de lucht' mee doet, en ook op een hatchback heb ik niemand horen zeggen dat ik er sportief bij reed.
samengevat: zo'n drager voldoet prima. maar eigenlijk ziet het er niet uit.
de keus is aan jou
maar ja, zeker wanneer zo'n apparaat gemonteerd zit op een sedan ziet het er uit of je continue aan 'te land, ter zee en in de lucht' mee doet, en ook op een hatchback heb ik niemand horen zeggen dat ik er sportief bij reed.
samengevat: zo'n drager voldoet prima. maar eigenlijk ziet het er niet uit.
de keus is aan jou

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2007 10:07 #672765
door V300 register
Bedankt voor de reacties.
Erik: overtuigende argumenten. Zo'n systeem om je fiets liggend op een dakdrager te monteren had ik nog niet gezien, ik ga er naar op zoek. Ik zag het niet echt zitten om rond te rijden als wielren-volgauto met een fiets rechtop op t dak, maar als het liggend kan dan is een dakdrager wel een optie.
Helaas is een trekhaak geen optie, ik ben zelf niet handig genoeg en de auto is te roestig om veel in te investeren
Erik: overtuigende argumenten. Zo'n systeem om je fiets liggend op een dakdrager te monteren had ik nog niet gezien, ik ga er naar op zoek. Ik zag het niet echt zitten om rond te rijden als wielren-volgauto met een fiets rechtop op t dak, maar als het liggend kan dan is een dakdrager wel een optie.
Helaas is een trekhaak geen optie, ik ben zelf niet handig genoeg en de auto is te roestig om veel in te investeren

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2007 10:50 #672768
door V300 register
Beetje laat na al jullie berichten over dakdragers, maar ik heb nog zo'n ding in de schuur liggen voor auto's zonder trekhaak, maar wel met bumpers die niet helemaal in de carosserie geintergreerd zijn.
Had hem destijds gekocht voor mijn 244, maar ik blijk te lui om dat ding erop te zetten en gooi de fietsen gewoon in de achterbak.
Ooit was het een ANWB-product kan je aan de bandjes zien, maar of het officieel nog mag weet ik niet. Er zitten geen lichten aan, dus je moet denk ik wel zorgen dat je achterlichten enigzins zichtbaar blijven.
Jeroen, moet ik even kijken of het ook achterop mijn 340 past?
Had hem destijds gekocht voor mijn 244, maar ik blijk te lui om dat ding erop te zetten en gooi de fietsen gewoon in de achterbak.
Ooit was het een ANWB-product kan je aan de bandjes zien, maar of het officieel nog mag weet ik niet. Er zitten geen lichten aan, dus je moet denk ik wel zorgen dat je achterlichten enigzins zichtbaar blijven.
Jeroen, moet ik even kijken of het ook achterop mijn 340 past?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2007 19:24 #672792
door V300 register
Makkelijker dan een passende dakdrager zoeken is natuurlijk een voor achterop waarvan ik weet dat ie past!
Als je zou willen kijken of hij past dan ben ik wel geinteresseerd Bas!
Als je zou willen kijken of hij past dan ben ik wel geinteresseerd Bas!

Moderators: Mark Smeets