Invoeren oldtimer

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2007 22:50 #625932 door V300 register
Invoeren oldtimer is gemaakt door V300 register
Heeft iemand ervaring met het invoeren van een oldtimer naar NL vanuit een EU-land? Ik kan er hier nog niet veel over vinden. Iemand tips/tricks of dingen waar je op moet letten? Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar ervaringen met zo'n RDW-keuringsstation. Ik heb al het ??n en ander nagelezen op RDW, dus die info is op zich duidelijk, maar ervaringen zeggen soms meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 22:59 #669765 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Invoeren oldtimer
Hoi Steven,

Ik heb het met mijn 142 gedaan en daarna nog een paar keer voor een garagebedrijf. Je moet vooral zorgen voor de juiste papieren en goede staat van de auto. Check in ieder geval de meest normale dingen zoals: ruitenwissers, sproeiers, lampen, gordels, stoelen die vast moeten zitten, achterklep moet open kunnen, ramen moeten naar beneden kunnen of spiegels moeten van binnenuit verstelbaar zijn, de tuut-tuut, de kachelventilator, mistlamp, banden, stuurhuisspeling, rubbers rond assen en kogels, remslangen, fris interieur en frisse motorruimte (dus eventuele lekkages of verdachte geurtjes verdoezelen), stuur-en fuseekogels, uitlaat en spruitstukken (vooral bij auto's op gas), benzine toevoer (lekkages) remcylinders, en handrem: vooral een gelijke remwerking is belangrijk.

Als dit allemaal klopt en de papier ook; dan maak je een heel goede kans om gelijk te slagen.

Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2007 23:08 #669767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer
Bedankt voor je reactie Erik. Mooi lijstje van hele simpele punten die ik over het hoofd zou kunnen zien. Het gaat hier om een 343 uit 1980 die (hoop ik, ik weet nog niets zeker) goedgekeurd is in Belgi?, dus niet om een Amazon die weet ik hoe oud is. Maar ja, hoe 'grondig' is de keuring in Belgi?, vergelijkbaar met hier? Kleine reparaties bij de keuring hier vind ik niet erg, als het maar niet te gek wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 23:11 #669769 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Invoeren oldtimer
Kleine reparaties doen ze niet en er is ook geen ruimte voor. Meestal wordt je weggestuurd. Ze zijn behoorlijk strikt en dus streng. Als een ruitenwissersproeier het niet doet, laten ze je gewoon nog een keer komen.

Zorg dus dat alles er piepfijn uitziet en ook de papieren goed in orde zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2007 23:15 #669770 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer

Erik;25559 schreef : Ze zijn behoorlijk strikt en dus streng.

Idd, dat heb ik vaker gehoord.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2007 23:33 #669772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer
als ie door de Belgische keuring geraakt is, en de papieren zijn in orde, komt dat wel goed bij de RDW.

ik heb nu 2 importauto's door de keuring zien gaan, en het valt me op dat ze veel 'normaler' naar een auto kijken als een regulier APK keurstation.
die zijn vooral bang dat ze mogelijk een strafpunt krijgen en gaan dus op onzinnige dingen afkeuren.

de eerste auto was echt iets mis met de remmen, dit leidde dus ook eerst tot afkeur (inmiddels 8 jaar geleden..je leert wat over de jaren he) de 2e auto was gewoon in orde (zelf grondig nagekeken) en kwam er dus in 1 keer glansrijk doorheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2007 06:51 #669906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer
Hoe zit het met de bpm als je een auto invoert van ouder dan 10 jaar.
Moet je daar nou nog bpm voor betalen of niet?
(Ik heb er vorige week wel iets over gelezen maar kan het zo even niet terug vinden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 08:25 #669908 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Invoeren oldtimer
Auto's tussen de 10 en 25 jaar krijgen een BPM korting van 90%. Je betaalt dus 10% van de BPM.
Nu nog wel, ik heb begrepen dat het binnenkort nog goedkoper wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2007 08:45 #669912 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer
bedankt voor de info,
in Duitsland staan veel mooie 240`s tekoop.
Misschien het overwegen waard.
Ook heb ik verschillende 340`s/360`s gespot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2007 10:24 #669923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Invoeren oldtimer

punkazz;25557 schreef : Het gaat hier om een 343 uit 1980

bodejodel;25712 schreef : Auto's tussen de 10 en 25 jaar krijgen een BPM korting van 90%. Je betaalt dus 10% van de BPM.
Nu nog wel, ik heb begrepen dat het binnenkort nog goedkoper wordt.


voor steven geldt dus dat de auto 25+ is en er dus 100% korting op de BPM zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD