Aankooptips 343

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2007 11:46 #625907 door V300 register
Aankooptips 343 is gemaakt door V300 register
Hallo v300 rijders,

Ik rij zelf al anderhalf jaar in een DAF 66 en dit bevalt mij zeer goed. Zo goed zelfs dat ik mijn zusje heb aangeraden een 343 te kopen. Ze heeft niet vaak een auto nodig en wil dus iets met lage vaste kosten. Nu heb ik een 343 gezien (staat hier ook te koop). Waar moet ik op letten? De vario (iig die van een 66) heeft geen geheimen meer voor mij maar Typische 340 kwaaltjes en plekjes ken ik niet. Bovendien vraag ik mij af of ze veel problemen kan verwachten met een 343, ik zal hem af en toe wel voor haar nakijken maar ze zal er toch op moeten kunnen vertrouwen.

Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2007 12:08 #669345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aankooptips 343
bij de 340 of 343 heb je vooral uit te kijken voor roestproblemen. de techniek is vrijwel hetzelfde als een 66, enkel het tachorelais wil nog wel eens voor hoofdbrekens zorgen voor DAFfers.

roest vind je vooral bij een 343 op de gekste plekken, maar een grondige inspectie op de brug zou de 'vaste' plekken al moeten uitwijzen of die goed zijn.

een punt waar je makkelijk overheen kijkt zijn de scharnieren van de achterklep; dat is een gevoelig punt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 12:12 #669350 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aankooptips 343
De beroemde chocolip valt direct op...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 10:54 #669695 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Aankooptips 343
Roest op de achterste wielbogen duid meestal op zwaardere interne rot.
Controleer zeker de achterste kriksteunen door ze te belasten. Als die in beweging te krijgen zijn is de interne structuur aangetast. (origineel plaatwerk is nog maar zeer moeilijk te krijgen)
Controleer ook de ophangrubbers (niet meer te krijgen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD