Met de 343 naar Frankrijk geweest!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2007 22:14 #625846
door V300 register
Met de 343 naar Frankrijk geweest! is gemaakt door V300 register
Afgelopen weekend heerlijk 'uitgerust' in Frankrijk, vlakbij Nantes, een vriend doet daar onderzoek naar de Kievitsbloem en ik heb 'm ff opgezocht. Ik was met m'n auto nog niet verder gekomen dan net over de grens in Belgi?, omdat ik op LPG rij en het niet zo goed aandurfde om verder te rijden met een actieradius van 300 km (en op benzine loopt-ie niet zo lekker). Maar afgelopen weekend toch maar eens geprobeerd. Het was een kleine 900 kilometer rijden. Een gokje, want geen reis- en kredietbrief o.i.d., maar hij heeft het perfect volgehouden. Twee uur in de file op de snikhete P?riph?rique, motor werd niet heet. Kon goed meekomen met de rest en constant 120/130 kon hij dus makkelijk 8 uur achter elkaar aan. Bergop heeft-ie wat moeite mee, natuurlijk. GPL is langs de snelwegen overal verkrijgbaar, geen probleem, de heenreis wel voor de zekerheid een beetje gepland. Er komen nog wat foto's. Ik heb de laatste nacht ook nog op de bijrijdersstoel doorgebracht, omdat de binnentent zeiknat was geworden door een fikse onweersbui. Heerlijk geslapen...
Hier spreekt een tevreden 343 eigenaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2007 23:02 #665378
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met de 343 naar Frankrijk geweest!
Cool!! Leuk om te horen dat ie het goed uitgehouden heeft 
Het is toch best wel spannend, op stap met een best oude auto. Je zit dan wel een beetje extra op te letten of je geen rare geluidjes hoort of vreemde trillingen voelt ofzo
Ik ben ooit ook met een 340 naar Frankrijk gereden, maar dat was een hele jonge en een stille, dus was de reis best te doen. En we waren toen met z'n tweeen, dus we konden afwisselen.

Het is toch best wel spannend, op stap met een best oude auto. Je zit dan wel een beetje extra op te letten of je geen rare geluidjes hoort of vreemde trillingen voelt ofzo

Ik ben ooit ook met een 340 naar Frankrijk gereden, maar dat was een hele jonge en een stille, dus was de reis best te doen. En we waren toen met z'n tweeen, dus we konden afwisselen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2007 11:57 #665401
door V300 register
Het geeft een trots gevoel, zo'n lange rit. Ik heb ook eens 2300 kilometer in 1 week gereden. En dan zie je zoveel nieuwere auto's langs de kant van de weg staan. Het voordeel van zo'n lange rit is dat de motor daarna wat zuiniger loopt. Ik weet het zeker, want ik houd dat altijd bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2007 12:16 #665403
door V300 register
Idd! Op de P?riph?rique echt veel nieuwere auto's langs de kant van de weg, ikke nie 
Zelfs even 1 op 11 gehaald, maar toen werd het wat bergachtiger en werd het 1 op 9.
Naast alle bekende trillingen en rare geluidjes heb ik er verder niets 'bij gekregen', wel af en toe dat er troep in de auto wat geluid maakte, waardoor ik schrok, maar dat bleek dus achteraf bijvoorbeeld een glazen fles te zijn die tegen de handrem aan trilde
Oja, die foto's, ik weet niet of het wat is geworden en het zal nog even duren, want heb geen digitale camera en het rolletje is nog niet vol.

Zelfs even 1 op 11 gehaald, maar toen werd het wat bergachtiger en werd het 1 op 9.
Naast alle bekende trillingen en rare geluidjes heb ik er verder niets 'bij gekregen', wel af en toe dat er troep in de auto wat geluid maakte, waardoor ik schrok, maar dat bleek dus achteraf bijvoorbeeld een glazen fles te zijn die tegen de handrem aan trilde

Oja, die foto's, ik weet niet of het wat is geworden en het zal nog even duren, want heb geen digitale camera en het rolletje is nog niet vol.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2007 22:27 #665449
door V300 register
Verleden jaar zou ik naar de Ardennen maar is niet doorgegaan. Ik denk dan aan een lange afstand. Dat is heel dom want zomers rijd ik meerdere malen naar het puntje van Groningen wat 220 KM is. Dus heen en weer tegen de 500 met ritjes aldaar. In principe zijn dat dus ook lange ritten en denk er nooit bij na. Nooit enig probleem gehad. Zie er naar uit om straks weer te gaan met mijn geluid ge?soleerde stille 1700. Lekker op de A 28 aan een stuk door.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-05-2007 22:54 #665514
door V300 register
Mooi. Constant 120-140 houdt hij inderdaad lang vol.
Voordeel is dat je een 5 bak hebt. Met 4-bak of CVT lijkt me dat minder aangenaam.
Ik ben met een oude 340 in 3 dagen naar Wenen op en neer gereden.
Ook meer dan 2000km. Auto gaf geen krimp. Op de Autobahn moet je wel
opletten met inhalen en voldoende snelheid houden als je een berg op rijdt.
Verder ook heel zuinig 1:15 gereden. Alleen de bediening van de richting-
aanwijzer had het begeven, die kwam niet meer uit zichzelf terug.
Voordeel is dat je een 5 bak hebt. Met 4-bak of CVT lijkt me dat minder aangenaam.
Ik ben met een oude 340 in 3 dagen naar Wenen op en neer gereden.
Ook meer dan 2000km. Auto gaf geen krimp. Op de Autobahn moet je wel
opletten met inhalen en voldoende snelheid houden als je een berg op rijdt.
Verder ook heel zuinig 1:15 gereden. Alleen de bediening van de richting-
aanwijzer had het begeven, die kwam niet meer uit zichzelf terug.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 14:32 #669381
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 14:53 #669385
door V300 register
foto's die mislukken... dat heb je alleen met rolletje he

Moderators: Mark Smeets