Nieuwe CVT Prautotype
- V300 register
- Verbannen
-
Ik neem aan dat hier aardig wat fans zijn die graag met een continu variable transmissie rijden. Dus wil ik eigenlijk jullie mening wel eens weten over de prautotype die door studenten wordt gebouwd. www.prautotype.nl Dat is een prototype die een 2 cilinder 75 kw motortje heeft op biobrandstof met een cvt bak er onder. En volgens mij ook achterwiel aandrijving.. Beetje volvo cvt concept.
Ik vind het een niet on aardig concept alleen de uitwerking vind ik op sommige punten een beetje jammer. Zoals een volledig stalen frame met gewoon standaard balken en die dan ook nog eens slecht zijn gelast.
Ook vraag ik mij af of het steer by wire systeem wel zo veilig is. Dat is een elektronisch geregeld stuursysteem. Ik zou er nog niet mee durven rijden op de openbare weg.
Verder vind ik het wel een leuk concept met leuke nederlandse elementen er in. Maar de auto is nog lang niet productierijp.
Ik lees wel wat jullie er van vinden. Mooi toch weer cvt in auto's of juist niet...
Groete Noe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
VDT/Bosch produceert alleen al in Tilburg inmiddels meer dan 1 miljoen (!!) duwbanden per jaar. ze hebben ook nog een productievestiging in Japan..
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Sorry voor alle vario-fans die ik nu misschien heb beledigd. Misschien was het allemaal anders als er een wat pittigere motor in lag. De 1.4 zou ik waarschijnlijk binnen een maand de koppakking uit knallen.

Die formule 1 wagen met vario van vroeger is dan weer wel super!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Is VDT nu definitief verdwenen? Gisteren merkte ik dat de naam van de gevel in Tilburg was verdwenen. Er staat alleen Bosch.antiekeradio;20565 schreef : de CVT is ondertussen zover geoptimaliseerd dat het een niet meer weg te denken alternatief op automaatbakken is.
VDT/Bosch produceert alleen al in Tilburg inmiddels meer dan 1 miljoen (!!) duwbanden per jaar. ze hebben ook nog een productievestiging in Japan..
(Kan al een tijdje zo zijn, echter viel het me pas gisteren op)
- V300 register
- Verbannen
-
sukkeltjes... zeker weer een idee van de marketing afdeling.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een pittigere motor kan hij wel gebruiken ja.firsttimedrifter;20674 schreef : Misschien was het allemaal anders als er een wat pittigere motor in lag. ... Die formule 1 wagen met vario van vroeger is dan weer wel super!
Wouter heeft een behoorlijk geoptimaliseerde 1.4 in zijn Daf 55 liggen.
Dat rijdt o.a. door het lagere wagengewicht een heel stuk spectaculairder dan een 340 met een vario.
En was het geen Formule 3 auto waar ze een vario in gelepeld hadden?
- V300 register
- Verbannen
-
Oneerlijke concurentie door o.a. het ontbreken van schakelmomenten.