Eigen Garage oprichten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2007 11:21 #625683
door V300 register
Eigen Garage oprichten is gemaakt door V300 register
Beste clubleden,
Zoals enkelen van jullie heel misschien weten ben ik van plan een eigen garage te beginnen. De link naar ons merk en type zal ik daarbij graag willen voortzetten. Hoe zijn jullie ideeen daarover? Het gaat om de regio houten/utrecht...
Zoals enkelen van jullie heel misschien weten ben ik van plan een eigen garage te beginnen. De link naar ons merk en type zal ik daarbij graag willen voortzetten. Hoe zijn jullie ideeen daarover? Het gaat om de regio houten/utrecht...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2007 13:31 #661303
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eigen Garage oprichten
Is het als hobby voor erbij, of moet je er van leven?
Ik kan me voorstellen dat het voor clubleden handig is als er een garage is met kennis van zaken en die een grote voorraad (gebruikte) onderdelen heeft.
Ik kan me voorstellen dat het voor clubleden handig is als er een garage is met kennis van zaken en die een grote voorraad (gebruikte) onderdelen heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2007 13:42 #661304
door V300 register
Ja en die niet gelijk 60 euro per uur rekenen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2007 11:51 #661317
door V300 register
De garage wordt wel mijn dagelijks brood. Maar het clubgebeuren zal niet die inkomsten hoeven de genereren... gelukkig niet! Dus meer als leuke insteek, sleutelzaterdagen etc???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2007 17:56 #661319
door V300 register
Altijd goed plan! Ik zou je voorstel voorleggen aan de EVC, zij zijn samen met de TC nieuwe adressen aan het verzorgen. als je wat voor elkaar kan betekenen, zou dat mooi zijn natuurlijk!
Alexander schreef : De garage wordt wel mijn dagelijks brood. Maar het clubgebeuren zal niet die inkomsten hoeven de genereren... gelukkig niet! Dus meer als leuke insteek, sleutelzaterdagen etc???
Altijd goed plan! Ik zou je voorstel voorleggen aan de EVC, zij zijn samen met de TC nieuwe adressen aan het verzorgen. als je wat voor elkaar kan betekenen, zou dat mooi zijn natuurlijk!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2007 23:34 #661324
door V300 register
In mijn omgeving merk ik al meer dat mensen naar die ??n mans garages willen gaan. Betrouwbaarheid en niet gelijk je portomenee willen zien. (onkosten zoeken en maken met vraagtekens) En zonder vertegenwoordigers, verkopers en kosten dure panden en dergelijke. Ze krijgen het door hoe corrupt de meeste garages zijn. Ik heb al zo'n garage. Met lachend gezicht verteld hij mij wat er is na keuren en ziet mij weer terug als het door mij zelf is gemaakt. Klantvriendelijkheid heet dat. Zelf bij iemand waar geen stuiver aan te verdienen is. Maar als ik ooit veel geld wil uitgeven ga ik naar hem en anderen verwijs ik naar hem. Zo werkt dat...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 08:25 #661326
door V300 register
Een eigen zaak
Hoi Alexander,
Een eigen zaak, da's het ultieme gevoel van vrijheid. Echter dien je jezelf wel te beseffen dat je een behoorlijke klandizie moet hebben voordat het winstgevend wordt. De 45 euro die je per uur vraagt voor je uurloon dient ook de onkosten te dekken die je hebt voor huur, opleiding en verzekeringen. Ik denk dat je als eenmanszaak een leuke toekomst kunt hebben, maar direct fulltime beginnen, dat zou ik niet aanraden.
Een garage beginnen en die als sleutelplek aanbieden, da's een uitermate nobel streven, prima op zich. Je dient je wel te beseffen dat je als kleine eenmanszaak ergens het verschil in zult moeten maken, en ik denk dat je voor de volvo300-rijder (die vaak zelf sleutelt, zoals Frans al zei), hooguit een vraagbaak moet zijn, en hier niet te veel geld en tijd in moet steken, over het algemeen is de 300-rijder een low-budget-rijder, anders hadden ze wel een nieuwe v70 of zo.
Kijk dus vantevoren goed of je een geschikte markt kunt aanboren, en of er vraag naar is. Begin niet zomaar!
Ik hoop niet dat ik door dit verhaal je enthousiasme de grond in heb geboord. Ik denk dat het wel degelijk goed mogelijk is in deze branche een eigen zaak te hebben, maar richt je niet teveel op de low-budget-rijder... Met handel is ook veel te verdienen, dus combineren is misschien wel slim...
Hoi Alexander,
Een eigen zaak, da's het ultieme gevoel van vrijheid. Echter dien je jezelf wel te beseffen dat je een behoorlijke klandizie moet hebben voordat het winstgevend wordt. De 45 euro die je per uur vraagt voor je uurloon dient ook de onkosten te dekken die je hebt voor huur, opleiding en verzekeringen. Ik denk dat je als eenmanszaak een leuke toekomst kunt hebben, maar direct fulltime beginnen, dat zou ik niet aanraden.
Een garage beginnen en die als sleutelplek aanbieden, da's een uitermate nobel streven, prima op zich. Je dient je wel te beseffen dat je als kleine eenmanszaak ergens het verschil in zult moeten maken, en ik denk dat je voor de volvo300-rijder (die vaak zelf sleutelt, zoals Frans al zei), hooguit een vraagbaak moet zijn, en hier niet te veel geld en tijd in moet steken, over het algemeen is de 300-rijder een low-budget-rijder, anders hadden ze wel een nieuwe v70 of zo.
Kijk dus vantevoren goed of je een geschikte markt kunt aanboren, en of er vraag naar is. Begin niet zomaar!
Ik hoop niet dat ik door dit verhaal je enthousiasme de grond in heb geboord. Ik denk dat het wel degelijk goed mogelijk is in deze branche een eigen zaak te hebben, maar richt je niet teveel op de low-budget-rijder... Met handel is ook veel te verdienen, dus combineren is misschien wel slim...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 11:44 #661328
door V300 register
Wat betreft het laatste verhaal, wees niet bang! Ik heb behalve een uitermate stevige opleiding en achtergrond ook een goede commerciele achtergrond. Daarnaast doe ik dit levensproject niet alleen. Hte idee om de volvo club te betrekken is ook meer om ook de leuke kanten terug te zien in de op te zetten garage.
Met de opstart is aan alles gedacht, huur, inventaris, verzekeringen, loon, promotie, vergunningen etc etc... Het is zeker geen kroegverhaal dat vervolg krijgt maar een plan dat al zeker 10 jaar leeft en al 3 jaar actueel is. Het organiseren van sleuteldagen is voor mij de gelegenheid om de leuke kanten te kunnen combineren met de zakelijke kanten. Daarnaast heb ik altijd liever een gevulde garage dan een lege!
Met de opstart is aan alles gedacht, huur, inventaris, verzekeringen, loon, promotie, vergunningen etc etc... Het is zeker geen kroegverhaal dat vervolg krijgt maar een plan dat al zeker 10 jaar leeft en al 3 jaar actueel is. Het organiseren van sleuteldagen is voor mij de gelegenheid om de leuke kanten te kunnen combineren met de zakelijke kanten. Daarnaast heb ik altijd liever een gevulde garage dan een lege!

Moderators: Mark Smeets