gekopieerd vanaf het tijdelijke forum: info en discussie over servercrash

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2007 19:33 #625593 door V300 register
let op, dit is een discussie die van het 'nood'forum gekopieerd is.
De datum van het eerste bericht was 3 februari 2007, het laatste 2 Maart.

antiekeradio schreef : Hallo V3C leden en vrienden,

zoals de leden al via mail hebben kunnen lezen, is er een grote storing geweest bij onze webhost. een van hun 'hoofd' servers is compleet gecrasht, waarschijnlijk een fout in de voeding waardoor tegelijkertijd 2 harddisks en het geheugen 'gefrituurd' zijn.

helaas bleek dat de backup van de 'databases' van onze website en het forum, alleen op dit systeem aanwezig waren. de backup bevond zich dus binnen dezelfde systeemkast. (dit hoort niet zo te zijn!)

momenteel is men bezig om te proberen via een externe 'mirror' server de informatie toch terug te halen. in het beste geval is deze iets ouder dan de laatste backup (26 januari) maar als het niet lukt moeten we terug gaan vallen op de laatste backups die ik zelf gemaakt heb, en dat is veel langer geleden. dit zou dus een grote klap zijn.

voorlopig hoop ik nog op een goede oplossing vanuit de webhost, maar als tussenconclusie kun je al wel stellen dat de belofte van regelmatige backups niet zo solide blijkt te zijn.....

Groetjes Wouter

punkazzz schreef : Allereerst:
Wat heb ik het forum gemist! Het is namelijk onderdeel van mijn dagelijkse ronde op internet.

Ten tweede:
Ik vind het eigenlijk schandalig. Tijd voor een nieuwe host?

heyy steven, inderdaad geen goed gevoel om niet even te kunnen kijken of er nog 'donkere V-tjes' te zien zijn

antiekeradio schreef : een nieuwe host lijkt me inderdaad geen slecht plan. het is ten slotte niet de eerste storing, tot nog toe wel de ergste natuurlijk. aangezien het contract net per 1 januari voor een jaar verlengd is komt het wel slecht uit om te gaan verkassen, en er moet wel een echte verbetering in zitten bij een verhuizing. waarschijnlijk blijven we dus voorlopig bij de huidige aanbieder, maar dit is wel een les geweest voor wat betreft backups....

Noud Lenstra schreef : Ik was net lekker op zoek naar een nieuwe achteras. Wilde er eindelijk een beetje werk van maken, lag de site eruit

. Maar goed, kan gebeuren, en het geeft wel aan dat de site onmisbaar is voor de 300-rijders/300-liefhebbers. Fantastisch dat er uberhaupt zo'n (goede) site bestaat!!

Jeroen van Bodegom schreef : ahhh ik kan mijn nagels weer met rust laten... ik heb weer wat te doen in de vrije momentjes hier op mijn werk!!!

Markje schreef : Jee zeg, wel tof dat alles weer werkt. Wat is de volvo 300 club zonder website?

Bram schreef : Ik had net een oud volvo 340je op de kop getikt op 2 februari, en had allerlei brandende vragen over het ding. Hoe groot mijn teleurstelling was toen ik de site op google vond maar dat 'ie het niet deed!

Leuk dat er nu weer tijdelijk in ieder geval wat is! :p

Frans schreef : Voor mij was het ook een dagelijks ding, het forum.

antiekeradio schreef : de ernst van de ramp als ik op een eigen backup moet terugvallen is nog veel groter dan ik eerst dacht. het komt erop neer dat we zo goed als opnieuw moeten beginnen met het nieuwe forum :mad: :mad: :mad:

Gast(geen naam bekend) schreef : Sorry dat ik het zeg,maar een provider die alle schijven in dezelfde systeemkast plaatst is pruts....

Natuurlijk belachelijk dat back-ups op dezelfde voorzieningen draaien als het origineel, je kan dan net zo goed geen back-up draaien.....

Misschien valt er nog veel terug te halen uit het Google cache,maar dat zal wel wat moeite kosten!

Jeroen van Bodegom schreef : Opnieuw als in "alles van het nieuwe forum is kwijt"?

antiekeradio schreef : juist!

ziek he.

antiekeradio schreef : en dat 'zo goed als' kun je ook wegstrepen want de backup die ik had was niet compleet door een timeout error.

dus, 100%, helemaal, volledig.... uithuilen en opnieuw beginnen.

het uithuilen hebben we inmiddels een maand de tijd voor gehad, en het opnieuw beginnen zijn we aardig mee bezig. zoals het er nu naar uitziet wordt het een kwestie van dagen voordat we weer online gaan.

daarna zal nog een hoop moeten gebeuren qua herindeling etc, maar dat kan met 'vereende krachten' gebeuren en zal dus sneller gaan dan vorige keer.

Groetjes Wouter

Kingfisher schreef : Goed bezig mannen, ik ben trots op jullie!

Steven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:03 #660880 door V300 register
Bij deze een 2e discussie thread van het tijdelijke forum, getiteld "Website weer operationeel"

antiekeradio schreef : 05 Feb 2007 11:54 pm

inmiddels is de website weer operationeel.
dit is bereikt dankzij de backup die ik zelf gemaakt had op 6 november 2006. alle informatie die na die tijd gewijzigd is (evenementen, aanmeldingen lidmaatschap, profiel informatie, auto's, advertenties) is dus helaas foetsie...
er zal zo spoedig mogelijk een inventarisatie gemaakt moeten worden welke dingen als eerste terug 'up-to-date' gebracht moeten worden. mogelijk zal meteen grote schoonmaak gehouden moeten worden bij de advertenties, etc.

over het forum zijn de berichten minder positief aangezien ik daar zelf alleen helemaal in het begin van het nieuwe forum een backup van op mijn eigen PC heb opgeslagen. ik dacht dat er nog ergens in de directories van de site een backup moet zijn van later datum maar die kon ik afgelopen weekend ook niet zo gauw terugvinden

Wouter

bart schreef : 07 Feb 2007 03:10 pm

Ik zag zojuist dat de technische documentatie gelukkig gespaard is gebleven

Bart

antiekeradio schreef : 07 Feb 2007 03:29 pm

yep de documentatie is allemaal 'vaste' bestanden dus niet interactief.
dat spul is allemaal niet aangetast omdat het op een andere servercomputer opgeslagen is dan die gecrasht was.

Wouter

Jack vd Berg schreef : 07 Feb 2007 04:02 pm

Mijn mening kent de club inmiddels wel......
Ik vind gewoon dat zo iets niet kan, verlies van data. Gewoon ongehoord en daar is geen excuus van de hostpartij van toepassing. Ergens zullen ze zich met kleine lettertjes wel hebben ingedekt, alles heeft zijn prijs...
Ik heb een eigen ict bedrijf, maar ik garandeer je bij een crash zijn alle data t/m de vorige dag veilig gesteld. Kan niet anders, anders lopen klanten weg!

Jack

markje schreef : 08 Feb 2007 08:55 am

Mmm... Het is wellicht een beetje aso van mij om dit te zeggen. Maar pas nu realiseer ik me hoe belangrijk het is dat de club er donateurs cq leden bij krijgt.
Dus bij deze, zal ik me eens aan gaan melden als donateur aangezien ik ook van deze website gebruik maak. En ik zo tegen iedereen willen zeggen die dat ook doet, maar geen lid wil worden (omdat ze bijvoobeeld geen zin hebben in sleuteldagen, of rondritten die mensen heb je nu eenmaal) om minimaal donateur te worden.
Want het is ten eerste plaats vind ik, de verantwoordelijkheid van de forum gebruikers dat het blijft werken. En daar hoort in dit geval vind ik athans iedereen bij die het gebruikt.

markje

? schreef : 08 Feb 2007 10:15 am

Als het kalf verdronken is...
maar donateurs zijn natuurlijk altijd welkom!

Markje schreef : 08 Feb 2007 11:05 am

Daarom zei ik al wellicht wat aso... Maar goed, als iedereen zo denkt zoals ik, dan komt het ook nooit meer voor.

Markje

kingfisher schreef : 09 Feb 2007 09:36 am

Ik denk dat het wijs is dat iedereen, die niet precies weet hoe de vork in de steel zit, hier in het openbaar even voorzichtig is alvorens conclusies te trekken. Ongeleid prijsschieten is wat al te gemakkelijk.
Laten we eerst zorgen dat we alles zsm weer in de lucht hebben, dan buigen wij (DB) ons wel over de consequenties die dit (ongetwijfeld) zal hebben.
Blijft staan dat dit, zoals het er nu naar uit ziet, een slechte zaak is vanuit de provider.

Wordt vervolgd.

Steven a.k.a. Kingfisher

? schreef : 09 Feb 2007 12:20 pm

Maar waarom moest dan een week duren voordat er vanuit het betuur een mailtje aan werd besteed dan...
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat de provider "op den flacon"was...
en dat de curator eerst alleen de belangrijke klanten (websites van bedrijven met online-catalogussen en bestelformulieren) )ergens anders heeft ondergebracht. Want zeg nou zelf als autoforumpje en dan ook nog van de volvo 300 geniet je in dit land niet de hoogste aanzien...

kingfisher schreef : 09 Feb 2007 04:39 pm

variomagic schreef : Maar waarom moest dan een week duren voordat er vanuit het betuur een mailtje aan werd besteed dan...

Je zal het vast niet zo bedoelen, maar van dat soort opmerkingen raak ik redelijk ge?rriteerd......
Voor de duidelijkheid:
Ten tijde van mijn mail (vanuit het DB), was volledig onbekend wat precies het probleem was met de site. Om te voorkomen dat de leden vruchtenloos bleven proberen in te loggen, en wij niet wisten hoe lang e.e.a. nog ging duren, leek het ons zinvol de leden in ieder geval iets laten weten.
Los van het feit dat dit geen week heeft geduurd, denk ik niet dat het zo is dat het bestuur bij elke bug of kink in welke kabel dan ook, op hoeft te springen om iedereen met informatie te gaan bestoken. Nog los van het de vraag of dit wenselijk is.
Voor de diverse diciplines binnen de club zijn er vrijwilligers, zo ook voor de website. Die vrijwilligers mogen (moeten) e.e.a. verzorgen, zo ook in dit geval tussen de webmaster en de host. Op het moment dat e.e.a. te lang gaat duren of op niets uitloopt, komt het bestuur in actie. Zo ook in geval van de verzonden mail ivm uitblijven duidelijkheid vanuit de host.
Als ik, en ik zeg bewust "ik" vanwege het op persoonlijke titel schrijven van dit bericht, dit soort acties steeds met een vergrootglas moet gaan volgen, kunnen de vrijwilligers wel naar huis en kan ik het zelf net zo goed gaan doen. Overigens mag men dan gelijk een vervanger zoeken, want zo gek ben ik toch echt niet.
Kortom: ik denk dat wij vanuit het bestuur iedereen uitermate correct en snel hebben geinformeerd. En wie hier een andere mening over is toegedaan, helaas.
Nogmaals, het zal niet zo zijn bedoeld, maar er wordt mij de laatste tijd soms iets te veel geschopt (opvallend genoeg regelmatig door niet-leden --> blijf dan lekker weg.........) en daar ben ik voor vandaag even klaar mee.
Rest mij nog te hopen dat jullie zo snel mogelijk weer over het forum kunnen beschikken. Dat is tenslotte inderdaad een van de pijlers van onze mooie club!
Met vriendelijke groeten,

Steven Harteveld

Jack vd Berg schreef : 09 Feb 2007 06:44 pm

Kom op mensen!!!!!!!!!!!!!!
In de tijden dat ik de voorzitter was heb ik jaren geroepen, deze (vorige) "hoster" is dan wel duurder, maar VEEL betrouwbaarder dan een "prijsvechter". Er werd direct op emails gereageerd en had een hoge servicegraad en betrouwbaarheid!
Betrouwbaarheid kost(te) geld en dat wenste de (destijds) overige en nieuwe bestuursleden dus niet meer te betalen en zie daar nu het gevolg.....
Ik zie het meer als een gevolg van een gedane keuze voor prijs en niet voor kwaliteit, kortom een volledig verkeerd genomen keuze! Men heeft vanuit het bestuur alleen mooi weer gespeeld met "kijk eens hoe goedkoop wij nu de hosting kunnen laten doen", maar men vergat te vermelden dat dit wel eens van invloed kon gaan zijn op de kwaliteit.....
Als tegenover de leden destijds eerlijk was aangegeven, meer betalen is meer stabiliteit en zekerheid, dan hadden de leden wellicht daarvoor gekozen en waarschijnlijk niet voor een lagere prijs.....
Nogmaals ik zit in de ICT en zoiets hoeft gewoon NIET voor te komen! En ja, als je goedkoper diensten (hosting) aanbiedt, dan bespaar je toch gewoon op de zgn "redundancy". In "Jip en Janneke" taal: je wilt geen geld besteden aan een reserve-server die bijna altijd voor niets (gespiegeld) mee draait, maar direct in geval van nood kan "inspringen". Tjsa dan wordt alles i.d.d. 2x zo duur. Maar dan ben je in ieder geval geen data kwijt!

En nu niet gaan verdedigen vanuit het bestuur, want dit is gewoon een feit. De keuze is destijds gewoon kortzichtig gemaakt voor een andere "hoster" op basis van prijs, en laten we daar nu geen doekjes om gaan winden of weer verder verdedigingen op gaan uiten, want dit is gewoon zo! BASTA!
En over vrijwilligerswerk gesproken, hierdoor kan men juist weer aan de bak......
Let wel ik neem niet iedereen alles kwalijk, maar vooral mensen die dit advies aan overige bestuursleden (zonder goede kennis over dit soort zaken) hebben geadviseerd, wie dat dan ook is/ mogen zijn, want dat weet ik niet.
En ik zeg maar, het is een vrij land van meningsuiting en dit is mijn laatste woord en reactie die ik hierover schrijf op dit tijdelijke forum!
Einde preek Salut!

Jack

kingfisher schreef : 09 Feb 2007 09:45 pm

Waarom denkt toch altijd iedereen precies te weten hoe e.e.a. zit, terwijl men er niet bij (betrokken) is geweest?
laten we maar zorgen dat e.e.a. zsm draait, lijkt me een beter idee dan gaan betwisten wie er hier wel of geen kennis van zaken heeft.

Steven

fransiscus schreef : 09 Feb 2007 10:54 pm

Je moet een paar jaar bij het rijk gaan werken Jack.
Dan leer je met dit soor dingen om te gaan.
Tenminste, het lukt mij n?t. Bij het rijk dan.
Een collega zei steeds "verwondert u niet maar verbaast u slechts".
Binnen de 300club heb ik g??n gedachtengangen die zich willen uitspreken ten aanzien van hoe dingen gaan.

Frans P.

bart schreef : 10 Feb 2007 11:53 am

Het is inderdaad erg jammer dat er misschien gegevens verloren zijn gegaan. Dat moet gewoon niet kunnen, omdat veel mensen tijd steken in een goed forum te maken, waar je wat aan kan hebben als je wilt gaan sleutelen. Bijvoorbeeld de rubriek garagescene. En het prachtige topic van frits en zijn alpine blokje. Eeuwig zonde als dat weg is!
Met de alv moet dit maar eens ter sprake komen en ik ben het met jack eens dat er een keuze moet worden gemaakt voor een kwalitatief goede en betrouwbare server, om niets van ons mooie forum verloren te laten gaan.
Neemt niet weg dat dit soort dingen kunnen gebeuren en dat ik, zeker met mijn korte lidmaatschap, geen kritiek kan leveren op mensen die zich zo goed inzetten voor de club.

Bart Brom

antiekeradio schreef : 10 Feb 2007 03:11 pm

om een en ander even in perspectief te plaatsen;

ten tijde van de 'oude website + forum' (dus voordat diede en ik ons ermee zijn gaan bemoeien)
werd meer dan een derde van het totale budget van de club linea recta doorgeschoven naar de hosting provider.
nou zou dat h??l misschien nog kunnen, als er dan ook maar gebruik gemaakt werd van de voor dat geld aangeschafte faciliteiten.
Dit was dus zeker niet het geval, er was maar 30% van de beschikbare ruimte in gebruik, en van het (duurbetaalde!) dataverkeer bleef rustig 95% ongebruikt.
m.a.w. Jack je hebt het zelf destijds ook volledig uit de klauwen laten lopen, jij bent dus wel ongeveer de laatste die recht van spreken heeft met ons verwijten omdat we de zaken bij de horens gepakt hebben en er iets mee zijn gaan doen.
Dit hele gebeuren met die crash is voor mij absoluut niet voorzien, en zo'n incident is bij onze huidige host ook niet eerder voorgekomen. Waar we wel aan gemerkt hebben dat de kwaliteit iets minder is, dat er bijvoorbeeld af en toe korte onderbrekingen waren waarbij je geen verbinding kon krijgen met de site. Dit gebeurde naar mijn idee ook al iets te vaak trouwens.
Het is alleen nogal lastig om een hosting provider te vinden die zeer veel schijfruimte ter beschikking wil stellen (een aantal GB) waar via dataverkeer naar verhouding maar weinig gebruik van wordt gemaakt. Bij veel aanbieders betaal je per MB webspace en is het dataverkeer 'naar redelijke maatstaven vrij' een standaard hosting pakket is dus eigenlijk zowieso al niet geschikt voor ons.
een mogelijk alternatieve oplossing die we in het ontwikkelings stadium overwogen hebben was om een pakket met weinig schijfruimte maar een hoge betrouwbaarheid te nemen voor het forum en de website, en een "low budget host" voor de grote hoeveelheden documentatie.
Een en ander was echter nogal lastig te programmeren (beveiliging loopt via database toegang en dat lukt zomaar niet om dat onderling te laten werken tussen 2 verschillende providers)
voor de toekomst is dit wellicht toch een optie om het op zo'n manier te gaan doen, voor de documentatie is de huidige host zeker goed genoeg.

Wouter

Bart schreef : 10 Feb 2007 05:22 pm

Hoi allemaal,
Ik hoop dat het forum weer snel up and running is. Het is een feit dat wellicht beter gekozen kan worden voor een vast format voor het uitvoeren van klussen, en dat dit in de vorm van word-documenten (of pdf-jes) op een server geplaatst kan worden.
De complexiteit van database-backups en berichten lijkt me in de toekomst niet wenselijk.
Kritiek uiten op de manier van werken (een PROVIDER die wel betrouwbaar overkomt, maar het niet is) lijkt me daarom ook nie terecht, zeker niet naar diegenen die hun tijd en energie belangeloos ter beschikking stellen voor de club (en de 100-en niet leden (waaronder mijzelf (schaam)).
Wie heeft er tenslotte bij de hostingprovider waar hij/zij zelf zijn diensten afneemt in de serverkast gekeken?

Bart

Ingrid schreef : 11 Feb 2007 08:27 pm

Beste mensen,
tuurlijk kunnen we op dit moment de zwarte piet gaan gooien naar iedereen die zich inzet voor de club. Zoals dus gezegd word: de vrijwilligers hebben het niet goed gedaan en zulllen het dus niet goed gaan doen.
Als je denkt dat je het beter kan en weet: moet je je ook gaan inzetten voor de club en eventueel (niet-leden) lid worden om je te kunnen gaan inzetten. De vrijwilligers hebben besluiten genomen en nemen besluiten die ten goede komen en ten gunste zijn voor de club en hun leden. Is men (de leden en donateurs) het er niet mee eens dan kunnen ze dit kenbaar maken aan de vrijwilligers en zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken.
Dus mijn idee is: laten we samen tot een goede oplossing komen en mekaar helpen in plaats van elkaar "af te zeiken".

Ingrid

? schreef : 11 Feb 2007 08:39 pm

Gebeurd is gebeurd en het is niet waard om hier moeilijk over te gaan doen. Iedereen heeft het beste voor. Veder zou ik denken, bespreek dit tijdens de algemene leden vergadering. Als mensen van buiten de club dit lezen, denken ze wellicht gezellige boel daar. Terwijl dat natuurlijk onzin is, maar goed.

? schreef : 19 Feb 2007 08:58 pm

Laten we dit keer een iets beter forum gaan gebruiken zodat deze ongemakken niet weer terug kunnen komen

Danpy schreef : 21 Feb 2007 09:43 am

Zelf niets doen en anderen op hun fouten wijzen is altijd het makkelijkste op internet.
Maar zelf tijd erin steken ho maar. Ze weten niet eens hoeveel uren sommige mensen erin steken om iets te organiseren of voor elkaar te krijgen.
Maar owee als er een foutje gemaakt wordt. Dan gaat de muil open.
Helaas kom je dit zeer vaak tegen
Bovendien is deze crash niet voorzien door het bestuur, de leden of de niet-leden. Ook niet door de hoster, maar die is in principe wel verantwoordelijk voor een fatsoenlijke back-up. Ben benieuwd hoe het ermee staat, lijkt me dat er toch al wel weet iets up and running gebracht had kunnen worden

antiekeradio schreef : 21 Feb 2007 04:39 pm

hoi Danny,
van netmastering heb ik de laatste week niet zoveel gehoord eigenlijk...
met andere woorden, ze zijn hem echt kwijt.
zeer slechte zaak natuurlijk, maar ik heb zelf ook wel zwaaaar spijt dat ik op 6 november niet ook de andere databases ge?xporteerd heb.
dat leden teleurgesteld zijn dat er veel berichten kwijt zullen raken is niet meer dan logisch. ik hoop maar dat ze er ook begrip voor hebben dat het nog steeds niet terug online is. (ik moet bijna helemaal opnieuw beginnen met instellen van het nieuwe forum )

Wouter

antiekeradio schreef : 21 Feb 2007 04:41 pm

owja het gebruikte programma heeft met deze crash niets te maken. de database server is stuk gegaan, niet het forum.
alle forums die een database gebruiken (=alle serieuze forums) zouden dus ook gecrashd zijn.
de website zelf gebruikt ook zo'n database maar daarvan had ik dus w?l een backup gemaakt (als ik dat niet gedaan had was die ook kwijt geweest dus)

Wouter

bodejodel schreef : 21 Feb 2007 06:52 pm

Ik mis het forum echt! Op dit tijdelijke forum zijn veel te weinig mensen actief.
Ik ben wel blij dat er vrijwilligers zijn binnen deze club die zoveel tijd willen steken in het herstellen van het forum. Dat zal vast niet meevallen.

Bart schreef : 21 Feb 2007 08:40 pm

Op de website van NetMastering ( www.netmastering.nl/ ) staat onder het kopje storing:
"Op dit moment zijn er geen storingen"
Nou daar denken wij wel anders over!

En onder het kopje Nieuws staat:
"Afgelopen maanden heeft netMastering gemerkt dat er steeds meer vraag is naar professionele stream-hosting. Hierop hebben wij besloten onze core-bussiness te verleggen van all-round hosting provider naar stream-hosting provider. Door deze beslissing zullen er veel dingen veranderen. Uiteraard wordt voor alle huidige klanten een goed onderkomen gezocht. Deze worden hier binnenkort over bericht."
Als ze Alround Hostingal niet in de vingers hebben, hoe zullen ze proffesionele streamhosting dan tot een goed einde brengen?

antiekeradio schreef : 21 Feb 2007 11:06 pm

je moet wel bedenken dat als het nieuwe forum weer online gaat, dat dan alle users hun wachtwoorden weer moeten gaan resetten etc, ik vrees dat dat ook een klap gaat worden voor de bezoekersaantallen etc.
voordeel is wel dat we dadelijk weer geheel up-to-date zijn met het forum (ik kan nu meteen de nieuwste versie er weer op zetten, sinds we het hebben zijn er al 3 of 4 updates geweest waar ik nooit tijd voor gehad heb om te installeren. nu moet ik wel )

Wouter

Danpy schreef : 22 Feb 2007 07:48 am

Mailtje sturen met "hoe lossen we dit nou op"?

daNpy

antiekeradio schreef : 22 Feb 2007 05:35 pm

jah, inderdaad. zou je denken althans.
geen reactie.

Wouter

Volvomania schreef : 22 Feb 2007 05:45 pm

Ik vind het uitermate triest dat we een maand verder zijn ondertussen en dat het echte forum nog steeds niet in de lucht is. Ik heb me, behalve een mail aan Wouter op 27 januari met de vraag wat er aan de hand was, steeds onthouden van enig commentaar.
Wel is me opgevallen dat het bestuur er na 4 dagen al melding van had gemaakt dat er wat loos was.
Bestuur: ipv te katten en terug te katten zou ik jullie willen vragen alle negatieve energie op de provider te richten en eens te kijken wat hier uit te leren valt. Hier zie je nu de waarde van onze admins, hoe goed ze ons houtje touwtje kunnen voorthelpen en de pechsite spamvrij kunnen houden (huhum)..... We zijn inderdaad allen vrijwilligers maar dit geld ook als er nood is in de club.
Ik zal de serieuze woorden wel voor zondag bewaren.
BTW: kan iedereen onder z'n handle of echte naam schrijven aub. Ik ben gast gast ondertussen als loginnaam beu gezien.

Robbert-Jan
Volvomania

kingfisher schreef : Zoals onze admin al zei: alles is weg. Opnieuw beginnen dus. Dat dit niet binnen een maand te realiseren is, lijkt me logisch. daarbij duurde het ook even om te bekijken of er nog iets te redden valt.
Wat onze energie betreft, of in ieder geval de mijne: die is louter nog positief. Negatieve energie heb ik reeds weken geleden achter me gelaten, dat zouden meer mensen moeten doen......
De provider zal nog een pittige appel te schillen krijgen op termijn, echter noodzaak nummer ??n is nu het forum terug op de rails krijgen, en dat kost veel tijd. Meer valt daar niet over melden, behalve dan dat ik alle vertrouwen heb in onze admins, die een topprestatie hebben geleverd met het oude forum en dat nu weer zullen doen. Daar ben ik van overtuigd.
Wat er nu gebeurd is, is vreselijk vervelend. Maar hoe hard er ook wordt geschreeuwd of gekat, dat lost niets op en heeft dus geen enkele zin.
Er zal zeker lering getrokken moeten worden uit het gebeurde, dat klopt als een bus (of zwerende vinger).
Ik (bestuur) heb alleen wel een grens mbt wat ik pik en wat niet, en ik laat me niet steeds afkatten wat ook de omstandigheden zijn, laat dat duidelijk zijn. Vrijwilliger of niet. Desalniettemin is problemen oplossen inderdaad ook mijn verantwoordelijkheid.
Vanaf heden dus louter positieve energie!

Tot zondag!

Steven

? schreef : 23 Feb 2007 03:38 pm

Ja het is niet het einde van de wereld

Vrijwillig wil zeggen dat je ook nog een vaste baan hebt.
En een prive leven.
Het vrijwillige bestuur zet zich daarnaast sowieso al meer in voor de club dan iemand met een reactie zoals hierboven. Bied dan aan om te helpen als het je vindt dat het te lang duurt.

? schreef : 28 Feb 2007 12:59 pm

Ik weet dat in ieder geval 1 (waarschijnlijk meerdere)vrijwilliger/admin/comissielid/bestuurslid met een pittige studie bezig is, een baan heeft, een/meerdere hobbies heeft en uiteraard ook nog behoefte heeft aan enige, niet-digitale, sociale contacten.
Wat mij betreft mag hij/zij dat allemaal v??r de verenigingsbelangen laten gaan indien hij/zij dat nodig vind.
Jammer dat het forum kwijt is, maar dit tijdelijke forum is een prima manier om de contacten binnen de club toch een beetje op peil te houden.
De vrijwilligers willen waarschijnlijk net zo graag (waarschijnlijk "grager" dan wij omdat zij "er op aangekeken worden") dat alles weer gaat draaien zoals eerst, dus kritiek is nu niet op zijn plaats denk ik. Zonder deze mensen zat het forum nog steeds in het oude, gebruiksonvriendelijke zwart-rood-blauw-gele, DOS achtige jasje...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:16 #660882 door V300 register
En bij deze de 3e discussie, deze heette: "activiteiten herstel vBulletin forum"

26 Feb 2007 10:39 pm
hallo,
even een update vanuit het webmasters front.
ik ben momenteel bezig met diede om het vbulletin forum in de lucht te krijgen.
dit bestaat o.a. uit het installeren van de nieuwste versie van vBulletin, en het terugzetten van de backup van het "oude" forum (Discus)
hierna zullen we weer aan de slag gaan met het 'importeren' van de gebruikersgegevens en de berichten van het discus forum naar de nieuwe vbulletin installatie.
we zijn nu pas met dit hele verhaal begonnen omdat het allemaal zo ontzettend veel werk is
zodra de gegevens uit het oude forum allemaal zijn overgezet op vbulletin, zullen wij een aantal mensen gaan benaderen om moderator te worden. zij kunnen dan een deel van het werk uit onze handen nemen bij het opnieuw aanbrengen van de herindeling van het forum, het sorteren van onjuist geplaatste discussies, etc.
mochten er mensen zijn die hier al vrijwillig voor willen aanmelden kan dat via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wouter

27 Feb 2007 08:47 am

de eerste 2 stappen zijn gisteren goed gelukt.
het oude forum zal nu ge?mporteerd moeten gaan worden in het nieuwe programma, maar we willen eerst een probleem oplossen met de server (een ander symptoom is dat de speciale tekens op een gegeven moment niet meer werkten)
dit is weer even afhankelijk van de provider. hopelijk zijn ze nu wel wakker...
groetjes Wouter

27 Feb 2007 01:43 pm

Wouter,
Als je hulp nodig hebt (wel simpel werk!) en het kan vanaf m'n eigen pc, dan kan je me mailen. Wellicht kan ik instellingen bekijken oid? Anders, goed bezig!
Groetjes,
Steven

27 Feb 2007 09:39 pm

Als we straks door alle instellingen en backup heen zijn, is er heeeel veel werk te doen voor het ombatterijen van de indeling enzo, hiervoor kunnen we inderdaad veel hulp gebruiken!
Stuur maar ff een emailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan voegen we je toe in de "email-pool" die we gaan gebruiken zodat we van elkaar weten wie waar precies bezig is.

01 Mrt 2007 12:50 am

er zit inmiddels schot in de import procedure.
wel zijn er nog wat probleempjes die nog opgelost moeten worden, we willen dit keer de import vanaf het "dosforum" nog beter doen dan vorige keer. Gelukkig is de 'customer support' van vBulletin goed geregeld.
een belangrijk punt is dat straks de berichten van het oude forum, weer een link hebben met de gebruikersaccounts. dit wil dus zeggen dat het aantal geplaatste berichten per gebruiker, en daarmee dus de gebruikersstatus (voor zover iemand geen lid of vrijwilliger is) automatisch berekend kunnen worden.
Vorige keer heb ik dit per gebruiker handmatig zitten invoeren.
(ja, dat was dus 276 keer een profiel zoeken, openen, getalletje overnemen van een lijst en weer opslaan)
en toen ik ermee klaar was heb destijds al besloten om zulke dingen niet meer handmatig te gaan doen

op een ander front is er ook wat nieuws, als het een beetje mee wil zitten kunnen we straks ook weer de speciale tekens gebruiken.

Wouter

01 Mrt 2007 11:12 pm

import is gelukt!
de users zijn dit keer inderdaad aan de berichten gekoppeld (behalve de users met speciale tekens in hun naam, die berichten staan als '')
wat nu nog moet gebeuren voor het forum weer 'in productie' kan is dat de gebruikersgroepen uitgesplitst moeten worden en de users weer in hun betreffende groep moeten worden ingedeeld. een en ander moet weer aangepast worden met de nieuwe ledenlijst, etc.
ook moeten de rechten per discussie onderwerp nog ingesteld worden.
maar; er zit nu dus ?cht schot in de zaak!

02 Mrt 2007 08:31 am

Mooi beeld. Gaat goed!
(plaatje)

02 Mrt 2007 08:38 am

goed gezien Frans!
het nieuwe forum staat nu 'uit' omdat er nog geen rechten ingesteld zijn wie welke berichten allemaal wel en niet mag zien etc.
(m.a.w. het ledenforum etc zou voor iedereen zichtbaar zijn)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:16 #660883 door V300 register
Project topics..

06 Feb 2007 05:47 pm

Ik vraag me af wat er straks nog van mijn 343 project topic over is...
Laten we hopen. Geldt voor iedereen natuurlijk

Frits

antiekeradio:
07 Feb 2007 01:36 am
als het na juli 2006 geplaatst is, moet je niet teveel hoop hebben dat het ooit nog terugkomt.
Ik heb weer geen nieuws ontvangen van de provider vandaag
en zover ik ze inmiddels ken is geen nieuws = slecht nieuws...

Frits:
07 Feb 2007 08:01 pm

Heey Wouter,
Dat is opzich wel jammer, ben niet van plan om mijn 343 project topic overnieuw te gaan typen... Het is niet anders, laten we er gewoon het beste van hopen.
Groeten,
Frits

admin:
07 Feb 2007 10:14 pm

we hebben de engelstalige versie nog
(hoewel, engels?? )

Sien:
08 Feb 2007 01:00 pm

aah nee !! je gaat toch niet menen dat we alle informatie en kennis die op het forum stond kwijt zijn ??
DAMN !!

Frits:
08 Feb 2007 01:05 pm
Tja, mijn engels is niet je van het.. Ik heb op een renault site ook nog wel een uitgebreid topic lopen.
www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=1...ostorder=asc&start=0

Ik ben momenteel bezig met het (zelf) frezen van de uitlaatflenzen. Er is dus nog steeds vordering!

admin:
08 Feb 2007 05:08 pm
Sien schreef:
aah nee !! je gaat toch niet menen dat we alle informatie en kennis die op het forum stond kwijt zijn ??
DAMN !!

dat heb ik inderdaad ook nog niet gezegd. zowieso is alles wat op het vorige forum stond 100% gebackupt. wel is mogelijk alles wat veranderd is sinds afgelopen zomer (op het nieuwe forum dus) foetsie. wat ook wel best veel is... maar dus niet alles. snappie

Anonymous:
08 Feb 2007 10:28 pm
Wat betrefd de Crash:
Wie is hier eigenlijk verantwoordelijk voor?
Stel dat je een goed draaiend bedrijf hebt?
Stel dat je een goed forum hebt?
Hoe zit dit, wettelijk gezien.
Gewoon pech?

10 Feb 2007 09:20 pm
Nou dit is mooi .... Ik ga echt niet alle topics over mij restauratieproject opnieuw inrammen, heb wel wat beters te doen. Dus helaas, geen nieuws en foto's meer...

volvomania:
11 Feb 2007 03:46 pm

Misschien eens naar een andere provider kijken????
Deze belooft veel goeds als je kijkt hoelang we al off-line zijn

Anonymous:
12 Feb 2007 09:23 pm
www.lientje.com
Naar alle tevredenheid. En crashen wordt goed ondervangen.
Ik heb het een keer meegemaakt maar er was niets weg en alles draaide in mum van tijd door. Goede back-up of hoe je het ook mag noemen.

bram:
12 Feb 2007 10:01 pm
In de google cache zijn nog een divers aantal topics te vinden.. kijk eens of 'ie daar nog tussenstaat? Dan kun je het i.i.g. nog redden..
Alle foto's die in de topics geplaatst zijn, staan nog op de volvo300club server!

admin:
12 Feb 2007 10:51 pm
klein puntje bij die foto's is dat inderdaad alle foto's er nog op staan, die op het oude forum geplaatst waren. de fotos bij nieuwe discussies werden in de database opgeslagen, en.. nou ja.. dat weten we wat daar mee gebeurd is

13 Feb 2007 02:23 pm

Naast het forum is helaas ook frits z'n rooie vanmiddag waarschijnlijk naar de volvo'tjes hemel gegaan. Zonde!

admin:
13 Feb 2007 02:53 pm
oeps... ongeluk?

bram:
14 Feb 2007 04:01 pm

Op zich is het wel te doen om uit de google cache te vinden forum topics de data weer te achterhalen in een formaat die in een nieuwe database te importeren is.
Althans, dat zou mij wel moeten lukken (ben heel handig als programmeur, veel handiger als met auto's oplappen
Mocht daar behoefte aan zijn, dan wil ik die moeite er wel in investeren. Leuk hobby projectje.. laat maar weten (hier, of op bram AT avontuur PUNTJE org)

daNpy:
16 Feb 2007 02:01 pm

Volgens mij gaat het hier offtopic, Wouter heeft een topic gemaakt in dit zelfde subforum over het hoe & wat van de crash.
Netmastering kan er niets aan doen dat er een harddisk crasht. Dat de backup niet redundant was/is is hen denk ik wel aan te rekenen.
Onze website draait ook bij hun en was een tijdje uit de lucht, maar binnen 1 dag weer volledig operationeel.
Shit happens, en altijd voor een goeie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:17 #660884 door V300 register
gereserveerd2

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:17 #660885 door V300 register
niks duplicate, motherfucker :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 18:17 #660886 door V300 register
voor meer informatie/het vervolg van de discussie:

Klik hier voor de discussie "het V3C forum is weer online"
en
Klik hier voor de discussie "het Forum update topic"

Dit topic is gesloten voor nieuwe berichten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC