340 DL '83 niet door APK
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn vleeskleurige voormalige vakantieauto (met al die stickers) komt helaas niet door de keuring. Diegene die er nu in rondrijdt baalt en wil de auto graag houden, omdat ie nog zo fijn rijdt, en ik kan dat bevestigen...maar ja, de reparatie mag uiteraard niet veel kosten.
- Motorsteun zit los
- remcilinder lek linksachter
- toerental afstellen
- deur sluit niet goed genoeg
- lv/rv koplamp geen lichtbeeld ofzo (nieuwe lampjes, of ook het glas?)
- blower functioneert niet naar behoren (het frontje ligt er half uit, en de schuifjes passen niet meer lekker, klein probleem)
Kan iemand een schatting geven hoeveel de reparatie mag kosten? Of kan iemand misschien deze jongeman uit de brand helpen? Hij betaalt er graag voor, maar wel binnen een budget van ongeveer 200 euro. Als dit te weinig is zal ie in de verkoop/naar de sloop/naar mij/naar iemand anders die er iets aan heeft gaan.
Het gaat hierbij vooral om: motorsteun, remcilinder, toerental afstellen en evt. deur. Je begrijpt dat wij hier geen verstand van hebben. Hij is nog niet afgemeld, dus de auto kan nog t/m 16 maart ergens heen rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
punkazz;18459 schreef : Van het tijdelijke forum:
Mijn vleeskleurige voormalige vakantieauto (met al die stickers) komt helaas niet door de keuring. Diegene die er nu in rondrijdt baalt en wil de auto graag houden, omdat ie nog zo fijn rijdt, en ik kan dat bevestigen...maar ja, de reparatie mag uiteraard niet veel kosten.
- Motorsteun zit los
- remcilinder lek linksachter
- toerental afstellen
- deur sluit niet goed genoeg
- lv/rv koplamp geen lichtbeeld ofzo (nieuwe lampjes, of ook het glas?)
- blower functioneert niet naar behoren (het frontje ligt er half uit, en de schuifjes passen niet meer lekker, klein probleem)
Kan iemand een schatting geven hoeveel de reparatie mag kosten? Of kan iemand misschien deze jongeman uit de brand helpen? Hij betaalt er graag voor, maar wel binnen een budget van ongeveer 200 euro. Als dit te weinig is zal ie in de verkoop/naar de sloop/naar mij/naar iemand anders die er iets aan heeft gaan.
Het gaat hierbij vooral om: motorsteun, remcilinder, toerental afstellen en evt. deur. Je begrijpt dat wij hier geen verstand van hebben. Hij is nog niet afgemeld, dus de auto kan nog t/m 16 maart ergens heen rijden.
Hallo punkazz,
De blower vind ik het grootste probleem, maar idd. oplosbaar. Laat ik maar een inschatting doen: Remcylinder (inclusief werktijd) 26 euro, Motorsteun (inclusief werktijd) 24 euro, toerental afstellen (tussen de 10 en 50 euro: afhankelijk van het probleem wat er mee samenhangt), koplampen lichtbeeld (meestal vervanging van blinker) 50 euro samen, Blower repareren (tussen de 15 en 60 euro: afhankelijk van het probleem).
Het is dus goed mogelijk deze auto voor acceptabele reparatiekosten op de weg te houden.
Graag hoor ik je reactie.
M.v.g.
Erik
- V300 register
- Verbannen
-
Als het goed is wordt ie al gemaakt...of heb jij hierover contact gehad met ene Willem van de Veen?
edit: zo niet, dan zal ik het hem eens voorstellen...mocht het nog niet te laat zijn.
edit2: in ieder geval bedankt voor je reactie, super!
Volgens mij begreep ik je verkeerd, maar de auto is inmiddels toch al door de APK. De kosten die je schetst komen denk ik goed overeen met de werkelijkheid. Alle reparaties: 300 euro inclusief APK.