Kilometerstanden Volvo 340360
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;89812 schreef : ben stiekem wel ?rg beniewd hoeveel kilometers er inmiddels op de teller van de SY-09-ZD staan.
Helaas, kenteken bestaat niet meer bij de RDW. Zal dus wel gesloopt zijn. Erg jammer, want hij ziet er op de foto's erg netjes uit en zo'n 1700 is heel erg fijn om mee te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb hem gekocht met 167000 op de teller. maar na een week ging de teller kaduk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Waarom denk ik dat, omdat een enkele solex minder vermogen levert (of benzine kan verspuiten of hoe je het ook wil noemen in 1 keer dan een dubbele weber)
Als je de wagen dan op zn start trapt hij dus ook niet zo snel weg zal gaan dan een weber. Aangezien de motor hetzelfde is als bij een weber, zou het kunnen resulteren in een langere levensduur omdat de motor zelf dan minder hard op zijn start getrapt kan worden dan bij een weber.
Natuurlijk alleen als beide wagen op dezelfde manier worden onderhouden.
Is dit komplette bullshit wat ik hier vertel of zou er wel iets van waarheid in kunnen zitten? Wie weet dat? Die van mij heeft bijna 2 ton, en ik merk er niks van met die solex.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;89691 schreef : Ja, maar dat is er maar ??ntje...!
Ik heb de auto al twee jaar niet gezien.. Hij staat stof te happen in een stalling. Binnenkort gaat hij naar mijn eigen loods en dan zal ik wat foto's maken.
Ik wil er eigenlijk ook wel weer eens in rijden.. :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Misschien moeten we toch eens werk gaan maken van een B19-meeting

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
een b14 heeft als grootste slijtagerisico een te lange oliewissel interval, dan begint de elende. goede normale kwaliteitsolie, netjes warmrijden en olie + filter elke 10.000 vervangen en je rijd zo'n blok zo naar 6 ton, waarbij je ook periodiek de oliepomp op slijtage controleerd (oliedrukmeting).Markvictor;89846 schreef : Ik zat te denken kan een motor b14.3e niet langer meegaan dan zijn grotere broer kwa km stand?
totdat de 2e trap open gaat geeft een weber evenveel vermogen als een solex:) dat verschil is dus totaal niet relevant mbt de levensduur van de motor.Markvictor;89846 schreef : Waarom denk ik dat, omdat een enkele solex minder vermogen levert (of benzine kan verspuiten of hoe je het ook wil noemen in 1 keer dan een dubbele weber)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Scheelt meer dan de helft per liter! En je kunt dan ook om de 7000 km verversen.... Je hebt toch olie zat...
Je hebt alleen zo,n pomp nodig kun je kopen bij de hornbach voor 17 euro.
www.protex.nl/N_frame.html?http://www.pr...l/BP_N_grp_15-1.html
Je kunt natuurlijk desgewenst ook gaan voor shell mobil of weet ik wat voor olie.
Je moet er wel aandenken mist je het vat olie elke keer afsluit dat het maximaal 5 jaar meegaat. Heb ik opgezocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
de 360 glt 339.176
de 343 met nieuwe remmen voor 084023
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Hou je er rekening mee dat koppeling, motor, versnellingsbak, differentieel e.d. (dus de hele aandrijflijn) dan al over de 115.000 zijn?
Dat komt allemaal uit de GK-54-NN uit 1980, daarom is de motorcode ook zo leuk:yesyes: Al gekeken naar het typeplaatje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.