Vervangen spruitstukpakking B20e 140

Lees meer
14-04-2023 20:57 #202823 door roland klinkenberg
Vervangen spruitstukpakking B20e 140 is gemaakt door roland klinkenberg
Hallo,Onlangs is de spruitstuk pakking van mijn B20e motor helaas door geklapt. Dit terwijl ik de pakking ongeveer 3 jaar geleden heb laten vervangen, inclusief spruitstuk kop vlakken. Beetje jammer...Anyway, dit keer ga ik het maar zelf proberen.Heb alles in een mandje klaarstaan; pakking, tapeindes (45mm) , moeren en een spruitstuk ring met 2mm verzet. Ondanks dat de tapeindes 3 jaar geleden nog zijn vervangen ga ik toch maar nieuwe er in doen.
 Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Het lijkt me een klus van 1 dagje werk, rustig aaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2023 00:29 #202825 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen spruitstukpakking B20e 140
Beste Roland, je hebt alles zo te zien.
Tapeinden vervangen als ze goed zijn hoef je dit niet te doen.
Wat ik doe is, dat als de zaak een keer warm is geweest alles nog een keer aandraaien (dus warm rijden af laten koelen en alles nog een keer aandraaien)

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2023 10:16 #202828 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Vervangen spruitstukpakking B20e 140
Kwam deze lijst met aandraai momenten tegen, zia attached.
Spruitstuk zou met 20 - 25 ft/lbs. moeten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 00:36 #202836 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen spruitstukpakking B20e 140
Aantrekmomenten daar heb ik mij nog nooit aangehouden (behalve voor een koppaking) zeker niet met die aftermarket pakkingen.
Want ik kan mij niet voorstellen dat je een orginele pakking heb.
Ik draai ze gewoon goed vast en trek ze na een keer warm worden nog en keer aan.

werkt bij mij

m.vr.gr.

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2023 16:38 #202883 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Vervangen spruitstukpakking B20e 140
Nou, vandaag de pakking vervangen. Was ongeveer 5 uur werk inclusief draadeindes vervangen.
Stuurbekrachtiging zat nog wel een beetje in de weg maar al met al goed te doen.

ECHTER; het "uitlaat lek" geluid, een soort gespetter en geklapper, is er nog steeds. Wat een teleurstelling ha ha....ff laten bezinken dit.
Ga de auto morgen weer op de brug zetten met draaiende motor en dan kan er iemand meekijken onder om uit te vogelen waart het lek nou zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
21-04-2023 19:41 - 21-04-2023 19:46 #202901 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Vervangen spruitstukpakking B20e 140
Ik heb jaren geleden ook een uitlaatspruitstuk vervangen. Ik heb het boor het plaatsen, met nieuwe pakking, eerst gemeten of het wel vlak was. En omdat het niet 100% vlak was laten vlakken. Verder moeten er speciale ringen onder de moeren van de studbolts zitten ik heb wat grpost onder www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/25...ing-vervangen#163237

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.