Ondicht uitlaatspruitstuk

Lees meer
04-11-2021 09:31 #196436 door Alex Janssen
Ondicht uitlaatspruitstuk is gemaakt door Alex Janssen
Hallo 
Het in en uitlaatspruitstuk van mijn B 20 motor krijg ik niet dicht ondanks montage van een nieuwe pakking, mijn vraag luidt derhalve : wie weet een paardemiddel om het sprtuitstuk alsnog dicht te krijgen?

Lex Janssen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 10:59 #196437 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Ondicht uitlaatspruitstuk
Dag Lex, je vermeld niet waar het spruitstuk lekt, aansluiting motor of aansluiting uitlaat ?
Heb je het spruitstuk laten vlakken ?, zo niet, zou ik dat eerst doen. 
Als je dat doet moet je de losse ringen, die in het spruitstuk zitten, op maat maken, ik bedoel de hoogte anders sluit het spruitstuk niet goed aan op de cilinderkop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 17:28 #196443 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Ondicht uitlaatspruitstuk
Zoals al gezegd: als je spruitstuk echt krom is helpt niet veel. Ik heb wel eens de pakking aan weerszijden ingesmeerd met gasket maker van innotec. Dat is een soort siliconenkit. Het is nu alweer een jaar of 10 dicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 18:59 #196446 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Ondicht uitlaatspruitstuk
Hallo Bernard en Kees,

De lekkage zit op de plaats waar het spruitstuk tegen de kop gemonteerd is en heb de lekkage opgespoord door middel van hey spuite van remreiniger indien er een ondichtheid is dan reageert het toerental

Ik weet dat vlakken van het spruitstuk het beste is, maar ik pas nu toch het paardemiddel van Bernard toe, rede ik zit in tijdnood, ik heb de auto nodig.

Ik ben een nieuwe werkplaats aan het bouwen en dus druk met stroom aanleg vergunningen en beton storten.

Lex Janssen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2021 17:09 - 05-11-2021 17:09 #196454 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Ondicht uitlaatspruitstuk
Ik had hetzelfde probleem met mijn B16a. Zelfs met gevlakt spruitstuk kreeg ik de boel niet dicht. Ik heb tenslotte vitron ringen gebruikt, probleem opgelost. Realiseer mje dat het bij mij met name om de inlaat ging, maar desalniettemin....

www.technirub.nl/o-ringen-en-o-ring-snoe...-viton-80-zwart.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2021 11:40 #196474 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Ondicht uitlaatspruitstuk
Hallo Rik,

Ik heb de ringen 2 mm ingekort en de pakking ingesmeerd met vloeibare pakking van het merk Elring type Dirk en het spruitstuk is zowaar een beetje dicht, ik ben  benieuwd voor hoelang, maar ik denk dat er in de toekomst toch het spruitstuk gevlakt moet worden.

In jouw geval zou ik ook eens kijken of het pasvlak van de cilinderkop 100% vlak is.

LEX Janssen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.