1800s ‘ietsie’ lager

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-04-2018 19:38 #176650 door Bas Scholte in 't Hoff
1800s ‘ietsie’ lager is gemaakt door Bas Scholte in 't Hoff
Hallo allemaal, ik vind dat mn 1800s uit 67 net iets te hoog op de ‘beentjes’ staat en dan met name achter. Onderstaande foto ziet t er erg fraai uit ... zo zou ik t ook willen.
Hier vond ik t plaatje
www.v-performance.com/products/suspension.html

1 -1,5” zakken hebben ze het over...

Volstaat dan een set veren of heb je ook andere schokbrekers nodig, iemand ervaring? Waar gekocht?

Hoor graag even
Groet
Bas
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2018 20:13 #176651 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic 1800s ‘ietsie’ lager
Bas,
Heb je achter wel veren voor een 1800S gemonteerd?
Voor mijn auto had ik nieuwe veren gekocht als zijnde 1800S veren maar bleken de achterveren voor een Amazon sedan te zijn. Het past wel maar de auto stond achter veel te hoog.
Na montage van originele 1800S achterveren ziet het er al een stuk beter uit.
De 1800 achterveren zijn slapper dan van een amazon sedan.
gr. Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-04-2018 20:38 #176652 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic 1800s ‘ietsie’ lager
Hi Rudi,

Geen idee, deze set zat er al onder... maar nu ik na restauratie de puntjes op de ‘i’ aan het zetten ben en ik deze foto tegenkwam... vond ik lager mooier. Als het verkeerd is rijd ik er al een jaar of 6 mee rond :)
En heeft de vorige eigenaar deze gemonteerd...

Waar zou ik t aan kunnen zien denk je?
Of zou t een kwestie van wiel band combinatie zijn??? (De banden zijn heul smal en oud ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2018 17:14 - 01-05-2018 17:16 #176710 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic 1800s ‘ietsie’ lager
Beste Bas,

Onder andere bij Skandix kan je 2 soorten sets halen. Progressief of een lineaire veer.
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwer...eferlegungssatz/696/

Ik gok dat de andere aanbieders in NL ook iets soortgelijks kunnen leveren. Ik zelf heb progressieve veren in mijn amazon in combinatie met instelbare Koni's en ben er erg tevreden over. Voordelen van progressief ten opzichte van lineair kan zijn: zachtere veerkromme bij normaal gebruik (zoals origineel) en stugger (progressieve stuk) bij hardere inveren. Ik vond echter uit bij mijn set dat het "progressieve" gedeelte alleen bij uitveren werkt en dat eigenlijk de veer bij uitveren pas strakker wordt (wat op zijn plaats weer hellen tegengaat).

Zelf ben ik erg tevreden. Zie ook dit topic: www.volvokv.nl/forum/voorwielophanging/2...eren-tips-voor-welke

Schokdempers hoef je niet te veranderen maar een nieuwe schokdemper (mits die van jou alweer 10+ jaar oud zijn) zullen zeker een verbetering verzorgen. In het bovenstaande topic staan ook mijn Koni instellingen zoals ik die weer van een Zweed heb verkregen en die wat mij betreft tot erg goed resultaat hebben geleverd. Vergeet niet alle rubbers mee te nemen maar gezien je de auto hebt gerestaureerd zal dit wel het geval zijn.

Hartelijke groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.