- Berichten: 1286
B20 throttle body injectiesysteem
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Jan van Bochove" schreef:
Zo dat ziet er even gelikt uit ! Respect voor dat stukje vakmanschap/geduld !
Dat is een groot compliment om dat van jou te horen Thanks!
Uiteindelijk is het kijken van YouTube filmpjes dus toch leerzaam, daar had ik dit trucje gezien. (zoeken op 'Project Binky', waar ze dit trucje gebruiken om een opstaand randje aan een nieuw spatbord te maken)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Edit; mislukking inmiddels gepost, foto's kelkjes even verplaatst om on-topic te blijven.
Houd ons op de hoogte, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
"Rob Spoon" schreef:
Sokken van Pipercross, Erik. En VenD moet een mooie ronde rand aan die bekertjes maken!
Erik en ik hadden hier ook al even over nagedacht maar helaas is deze optie niet mogelijk omdat je de inlaattemperatuur en luchtdruk wilt meten in het inlaat traject. bij voorkeur wil je dus dat deze meeting gedaan word op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
onder de motorkap dus! :lol:"Laurens Zondag" schreef:
op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....
Of anders dus toch een airbox, maar dat levert altijd luchtweerstand op.
Trouwens, over het randje van de bekers, je kent vast dit principe voor intakes:
of wat uitgebreider:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
"Rob Spoon" schreef:
onder de motorkap dus! :lol:"Laurens Zondag" schreef:
op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....
Of anders dus toch een airbox, maar dat levert altijd luchtweerstand op.
Trouwens, over het randje van de bekers, je kent vast dit principe voor intakes:
of wat uitgebreider:
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.c...6NncgCFUI-PgodHO4FcQ
helaas is een airbox de enige oplossing die we zo 1 2 3 konden vinden.... uitdaging maar zeker niet on oplosbaar
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ik ga daar zeker mee experimenteren [een keer], het zal alleen wel flink lastig zijn om het effect (paar % max.) te meten. In een vaste test-opstelling / flowmeter lukt dat wel, maar zijn verschillen duidelijk merkbaar tijdens een testritje? Ik heb het gevoel dat buitentemperatuur / luchtvochtigheid al meer variaties geeft.
Of toch eens kijken om zelf een 'flowbench' te bouwen (iets met een oude stofzuiger en 1 of 2 luchtmassameters?)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Dat zo'n onnozel detail zo'n verschil uit kan maken.
4 en 5 eigenlijk net zo, ook een enorme stap met een kleine aanpassing.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Staat wel stoer vind ik.. en zal een hoop troep buiten de motor houden.
Bijlage filters.jpeg niet gevonden
Bijlage filters.jpeg niet gevonden
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.