B20 throttle body injectiesysteem

Lees meer
29-09-2015 08:48 #154458 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B20 throttle body injectiesysteem

"Jan van Bochove" schreef:
:o Zo dat ziet er even gelikt uit ! Respect voor dat stukje vakmanschap/geduld !


Dat is een groot compliment om dat van jou te horen :) Thanks!
Uiteindelijk is het kijken van YouTube filmpjes dus toch leerzaam, daar had ik dit trucje gezien. (zoeken op 'Project Binky', waar ze dit trucje gebruiken om een opstaand randje aan een nieuw spatbord te maken)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-09-2015 17:51 #154465 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic B20 throttle body injectiesysteem
Haha, alsof ik een autoriteit ben, :lol: ik zal maar eens snel een mislukking posten anders zou je denken dat ik alleen maar mooie dingen zou maken. Ook bij mij gaat er wel eens wat mis door slordigheid of onervarenheid :?

Edit; mislukking inmiddels gepost, foto's kelkjes even verplaatst om on-topic te blijven.

Houd ons op de hoogte, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2015 22:29 #154473 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic B20 throttle body injectiesysteem

"Rob Spoon" schreef:
Sokken van Pipercross, Erik. En VenD moet een mooie ronde rand aan die bekertjes maken!


Erik en ik hadden hier ook al even over nagedacht maar helaas is deze optie niet mogelijk omdat je de inlaattemperatuur en luchtdruk wilt meten in het inlaat traject. bij voorkeur wil je dus dat deze meeting gedaan word op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2015 22:43 #154474 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20 throttle body injectiesysteem

"Laurens Zondag" schreef:
op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....

onder de motorkap dus! :lol:
Of anders dus toch een airbox, maar dat levert altijd luchtweerstand op.
Trouwens, over het randje van de bekers, je kent vast dit principe voor intakes:
of wat uitgebreider:


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2015 22:49 #154475 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic B20 throttle body injectiesysteem

"Rob Spoon" schreef:

"Laurens Zondag" schreef:
op een punt waar alle 4 de cilinders hun inlaat lucht vandaan happen....

onder de motorkap dus! :lol:
Of anders dus toch een airbox, maar dat levert altijd luchtweerstand op.
Trouwens, over het randje van de bekers, je kent vast dit principe voor intakes:
of wat uitgebreider:
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.c...6NncgCFUI-PgodHO4FcQ


helaas is een airbox de enige oplossing die we zo 1 2 3 konden vinden.... uitdaging maar zeker niet on oplosbaar ;)

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2015 08:16 #154477 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B20 throttle body injectiesysteem
Ha Rob, mooi overzicht, die kende ik nog niet.
Ik ga daar zeker mee experimenteren [een keer], het zal alleen wel flink lastig zijn om het effect (paar % max.) te meten. In een vaste test-opstelling / flowmeter lukt dat wel, maar zijn verschillen duidelijk merkbaar tijdens een testritje? Ik heb het gevoel dat buitentemperatuur / luchtvochtigheid al meer variaties geeft.

Of toch eens kijken om zelf een 'flowbench' te bouwen (iets met een oude stofzuiger en 1 of 2 luchtmassameters?)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
30-09-2015 22:09 #154495 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic B20 throttle body injectiesysteem
:o wat een verschil in waarde tussen 1 en 2 :o
Dat zo'n onnozel detail zo'n verschil uit kan maken.

4 en 5 eigenlijk net zo, ook een enorme stap met een kleine aanpassing.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2015 08:47 #154499 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20 throttle body injectiesysteem
of het te merken is, ik denk het wel. De eenvoudigste manier om rond de 5% toename aan intakelucht te krijgen. Maar de eindconclusie hiervan is eenvoudig. Een zo groot en rond mogelijke rand aan de trompet geeft een zo gelijkmatig mogelijke inlaat.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2015 18:19 #154526 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B20 throttle body injectiesysteem
Luchtfilters zijn vandaag bezorgd!

Staat wel stoer vind ik.. en zal een hoop troep buiten de motor houden.

Bijlage filters.jpeg niet gevonden




Bijlage filters.jpeg niet gevonden


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2015 18:25 #154527 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B20 throttle body injectiesysteem
En het totaal ziet er nu zo uit.. (losjes opgebouwd, en nog zonder de filters)




Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.