,, Wederom welke verzekeraar ,,

Lees meer
14-10-2017 22:40 - 14-10-2017 22:41 #172476 door Wijnand Wijers
,, Wederom welke verzekeraar ,, is gemaakt door Wijnand Wijers
Beste Volvo dames en heren,

Ben weer doende met info over All Risk ( WA Casco) verzekering. Wie heeft ervaring met Gio, Kuiper, Europeesche of andere ervaring. Ik vernam vandaag (14 oct. `17) met sleuteldag regio Midden, dat niemand precies weet wat en wie er een goede, betaalbare partij is. In 2015 al een domper gehad bij Univè ( sluit clausule 7:960 uit van het Burgerlijk Wetboek, dat houd in ,, bij total loss/ diefstal geen uitkering volgens taxatie rapport !.Is dat bij een ieder bekend? Vandaag ook gehoord van een verzekeraar haalt de auto bij schade niet op in het buitenland !
Ik ben toch niet de enige die met deze materie worstelt ? Als je de info van de verzekeraars leest beloven ze heel veel, maar is dat ook wel zo. Is dit niet iets wat in Verenigings verband geregeld kan of moet worden,
Kilometrage 10.000 p. jaar.
Op basis van taxatie rapport.
Buitenland dekking.
Ik ben zeer benieuwd naar de info c.q. adviezen van de Volvo vrienden en vriendinnen.

met vriendelijke groet,
Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2017 13:28 #172623 door Wijnand Stinissen
Beantwoord door Wijnand Stinissen in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
Beste Wijnand,

Omdat ik ook bij Univé verzekerd ben, heb ik na het lezen van jouw bericht en je opmerking dat Univé niet de taxatiewaarde zou vergoeden, mijn polisvoorwaarden er nog eens op nageslagen. Mag ik vragen waar Univé aangeeft dat artikel uit het Burgerlijk Wetboek te negeren? In mijn polisvoorwaarden staat dat ze tot maximaal de taxatiewaarde vergoeden (is ook de reden waarom bij beperkt casco en all-risk er een geldig taxatierapport moet zijn) en ik zie niets over uitsluitingen. Wil je uitleggen wat je bedoelt in je bericht?

Alvast bedankt!

Groet,
Wijnand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-10-2017 14:11 #172627 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
als je in dit forum gaat zoeken op dit regelmatig terugkerende onderwerp ben je dit weekend onder de pannen, maar dat terzijde.........alle verzekeringen hebben een polis waarin precies staat wat wel en vooral niet verzekerd is en hoe; dus het is zaak een aantal polissen goed door te lezen en naast elkaar te leggen want er zijn veel verschillen, ook in prijs maar dat vind ik pas interessant bij inhoudelijk gelijke polissen; voor een klassieker vind ik dan een paar zaken bepalend of ik wel/niet in zee ga met een verzekeraar, zoals:
halen ze het wrak op uit buitenland bij totalloss, vergoeden ze 100% taxatiewaarde bij diefstal/totalloss, mag ik het wrak houden bij totalloss, tegen welke prijzen worden onderdelen vergoed, zeker als ze niet meer te koop zijn en bv gemaakt moeten worden, voorwaarden stalling/beveiliging en is er dekking als ik rally's rij, ook meerdaagse in buitenland; vooral dat laatste is iets waar veel mensen niet goed naar kijken; de wegenverkeerswet verbiedt in artikel 10 een wedstrijd met auto's op de openbare weg en onder wedstrijd verstaat men elk prestatievergelijk tussen auto's maar ook bestuurders tenzij er door de rallyorganisatie een ontheffing is verkregen; strikt genomen is dus een fotopuzzelritje voor de kinderen georganiseerd door je plaatselijke buurtvereniging (of VKV) waarbij je een lolly kan winnen al in strijd met deze wet en geeft dat de verzekeraar een handvat om niet uit te hoeven keren als hij wedstrijden in zijn polis heeft verboden, en vrijwel elke verzekeraar heeft dat verboden; er zijn een paar verzekeraars die regelmatigheidsrally's waar de absolute snelheid niet bepalend is voor de uitslag dekken mits de organisatie ontheffing aanvraagt zoals de Tulpenrally;
persoonlijk ben ik verzekerd bij de KNAC die op bovengenoemde punten een goede polis heeft in combinatie met de KNAC hulpdienst; dat is in feite de ANWB maar de ANWB komt me niet helpen tijdens een rally en ik mag maar met twee kentekens per jaar een beroep doen op de ANWB, de KNAC kent deze beperkingen niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2017 20:48 #172639 door Wijnand Wijers
Beantwoord door Wijnand Wijers in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
Beste Wijnand,

Dit heb ik van internet bij o.a. Kuiper, ASS, etc. deze verzekeraars verzekeren volgens 7 :960 BW. Bij dit artikel verklaart de verzekeraar dat zij garandeert de taxatiewaarde uitkeren bij diefstal of total loss. Er zijn oldtimer verzekeringen die dit artikel niet opnemen waardoor je het risico hebt op een lagere uitkering.

Vandaag krijg ik antwoord op mijn vragen van Herasto; mijn vraag, Artikel 7:960 BW wilt u dit op de polis vermeld. Antwooord, Neen, dit is juridisch niet nodig. Vroeger bij de oude wetgeving was dat wel nodig omdat er 3 wetsartikelen over de waardevaststelling waren. KAN IEMAND DIT BEVESTIGEN ? WIE IS JURIDISCH IN DEZE MATERIE ONDERLEGD, ANDERS NEEM IK CONTACT OP MET MIJN RECHTSBIJSTAND.

Univè was ik vorig mee rond totdat mijn toenmalige verzekering mij waarschuwde dat deze het artikel niet respecteerde. Met Univè contact gehad en werd bevestigd, dus terug bij af.

Dit gaat ons Volvo liefhebbers allemaal aan, is er iemand die weet van hoe en wat , alstublieft reageer!!

met Volvo groet,
Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2017 21:41 #172640 door Wijnand Stinissen
Beantwoord door Wijnand Stinissen in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
Duidelijk, dank voor je toelichting. Ik ben geen jurist maar volgens mij gaat het Burgerlijk Wetboek als landelijke wetgeving altijd boven voorwaarden van een verzekering. Dat artikel negeren mogen ze dus niet. Volgens mij is het artikel ook niet bedoeld dat ze altijd de maximale waarde uitkeren maar wel de vastgestelde schade met de taxatiewaarde als maximum. Maar wellicht is er een jurist op het forum die daar duidelijkheid over kan geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2017 13:49 #172652 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
Heb je VKM53, de schadespecial al doorgelezen? Daar heb ik de door forumbezoekers genoemde verzekeraars een aantal relevante vragen gesteld. Sommigen antwoordden niet eens, anderen bleken volgens klassieker maatstaven slechte voorwaarden te bieden. Erkenning van art. 7.7960 is uiteraard één van de meest belangrijke. Naast het accepteren van clubtaxaties.
Bottom line zijn uiteraard de polisvoorwaarden. Daarin moeten specificaties van een verzekering vermeld zijn.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, waardoor een nieuw onderzoek zinnig is, kunnen we dit uitvoeren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2017 22:44 #172669 door Wijnand Wijers
Beantwoord door Wijnand Wijers in topic ,, belangrijk verzekering actie ,,
Beste Volvo mensen,

Er moet bij onze ,, Vereniging ,, toch wel iemand zijn die een jurist , in de familie, vrenden of kennissen heeft. Dit is een belangrijke materie ,, Artikel 7:960 BW. Dit artikel is van zeer groot belang voor een ieder die een Wa/ Casco ( Allrisk) verzekering heeft !!!
Als je kostbare Volvo een opdonder krijgt door iemand, kun je een heel groot probleem hebben.
Beste mensen ,, WORDT EENS WAKKER, DIT GAAT ONS ALLEN AAN ,, en niet alleen de 4 mensen die erop reageren.

Nogmaals; ALSTUBLIEFT WETEN JULLIE IEMAND DIE KENNIS VAN ZAKEN HEEFT, DIT MOET TOCH MET ZOVEEL LEDEN.
Ik wacht af.

met vriendelijke groet,
Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2017 20:59 #172819 door Ad Adriaansen
Beantwoord door Ad Adriaansen in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
heb alle voorgaande berichten gelezen, en werd toch wel nieuwsgierig/bezorgd. Even kijken bij mijn verzekering Turien&Co.
Vele eerder genoemde issues worden (gelukkig) benoemd:

De volgende zaken zijn meeverzekerd op onze verzekering:

onderdelen in restauratie;
als u met uw klassieker schade toebrengt aan één van uw andere auto's;
uw klassieker bij het rijden van puzzelritten, clubevenementen of tijdens shows, ook in het buitenland;
het op maat laten maken van onderdelen wanneer deze na een ongeval niet meer beschikbaar zijn.

Ook wordt de auto opgehaald in het buitenland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 08:38 #172827 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
Ik ben verzekerd bij vetera , voorheen van maarseveen assurantiën.
all risk volgens de dagwaarderegeling , tot €15000 de dagwaarderegeling , daarboven de taxatieregelijng
wat foto's zijn genoeg.ondanks dat ik een taxatierapport had opgestuurd.
ik heb echt geen idee wat hun dagwaarderegeling inhoudt.
vetera is volgens mij een grote speler op het gebied van oldtimerverzekeringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 09:29 #172829 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic ,, Wederom welke verzekeraar ,,
dagwaarde zonder taxatie is iets van €0,15 per kg. Als een taxatie dus pas gaat tellen boven de €15.000, zou ik een andere verzekeraar uitzoeken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.