Ervaringen met GIO verzekering?

Lees meer
21-06-2017 11:55 #169916 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Ik heb het volgende antwoord gekregen:

De klassieker verzekeringen verzekeren we in de eigen volmacht. Dit betekend dat er wel een verzekeraar ‘achter’ zit, dat is de verzekeraar Bovemij, waar we het risico mee delen. Alle communicatie, de betalingen en eventuele schademeldingen gaan via ons.
Uw heeft de uiteindelijke overeenkomst juridisch met Honestas. Dat is onze volmachtmaatschappij.

Excuus dat ik dit niet duidelijker uit kan leggen, ik hoop dat u mij nog kan volgen.
Wat volgens mij van belang is; u vraagt de verzekering aan via ons, en wij zijn bevoegd u informatie te geven over het gebruik. Het is bekend dat het uw enige auto is, en op dit tarief is dat geen enkel probleem. Sterker nog, u zou de auto zelfs zakelijk mogen rijden.


Wat mij betreft een heel helder verhaal. Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2017 22:32 - 29-06-2017 22:34 #170130 door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Ooit nog eens bij GIO verzekerd geweest. Helaas geen prettige ervaring tijdens de afwikkeling van een schade.Daarna langdurig bezig geweest om de schade, op eigen kosten, te repareren. Gedurende die reparatie uiteindelijk tot een totaal restauratie besloten.

Nadat mijn Amazon (een P220 Estate) klaar was ben ik gaan zoeken naar een verzekeraar die niet panisch reageert op de opmerking "deelnemen aan toerritten en regelmatigheidritten/-rally's". Toen bij Diks terecht gekomen, maar de maatschappij waar zij het onderbrachten is uiteindelijk geheel gestopt met klassieker verzekeringen. Na navraag in mijn kennissenkring die veel aan evenementen deelnemen en informatie via de FEHAC, ben ik nu bij Kuipers Verzekeringen in Heerenveen terecht gekomen. Qua advies en dergelijke een aanrader. Zij brengen de verzekering bij de Europeesche onder.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, Marijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2017 22:54 #170132 door Paul van Os
Beantwoord door Paul van Os in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Inderdaad, ik heb ook heel goede ervaringen met Kuipers Verzekeringen.
Probleemloze afwikkeling van mijn schade. (achterklep gesloten terwijl er nog wat uit de kofferruimte stak, dus een butsje naar buiten)
Prima tarieven

Veel succes met zoeken,
Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2017 16:40 #170814 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Mijn Amazon verzekerd bij GIO. All-Risk op basis van een tweejaarlijkse taxatie tot 20.000 km/j. Ernstige schade gehad (€ 7500). Geen enkel probleem met de vergoeding. Prima ervaring dus.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2017 12:57 #170826 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Er zijn meerdere verzekeringen die gelijkmatigheidsrally en buitenland dekking mét repatriering hebben opgenomen.
Ik vind het raar dat GIO dat nog steeds niet dekt, daarmee zullen velen uitwijken naar de concurentie.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2017 13:25 #170845 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Buitenlanddekking met repatriering is volgens mij wel gedekt, dit valt onder 6.7 hulpverlening in het buitenland. Dit is bij beperkte of volledige casco en mits de auto niet binnen 4 dagen gerepareerd kan worden. Dit loopt via de VHD alarmcentrale.
Aangezien wij binnenkort voor een landere vakantie naar zuid europa vertrekken zit ik wel nog te twijfelen of ik aanvullend de ANWB europa standaard ga afsluiten. Dan is repatriering zelfs al binnen 48 uur gedekt en heb je 21 dagen recht op vervangend vervoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
30-07-2017 14:49 #170849 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Marijn, je hebt gelijk; het verhaal van Ed klopt niet helemaal. Ik heb dit gecheckt bij Gio voor de reis rond de Adriatische Zee; ik heb toen ook de verzekering bij de ANWB afgesloten omdat die ook repatrieert bij pech als dit niet binnen 2 dagen kan worden gerepareerd. De hotels waren immers besproken.

Natuuuurlijk niet nodig gehad, maar toch...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2017 11:00 #170862 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ervaringen met GIO verzekering?
eh... Cor; dus GIO doet geen repatriëring .... waarom anders ook de ANWB, is dubbel op

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2017 12:42 - 31-07-2017 12:45 #170864 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Verzekering repatrieert bij (aanrijding)schade, ANWB bij andersoortige pech....
Daar is GIO niet bepaald uniek mee. Altijd de polis checken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-07-2017 19:49 #170871 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ervaringen met GIO verzekering?
Hallo Ed, Rudolf zegt het eigenlijk al:

Voor een goed begrip: de verzekering dekt aanrijdingsschade, inclusief repatriering als de auto niet binnen een bepaalde tijd kan worden gerepareerd;

bij de ANWB verzeker je pechhulp en naar believen repatriering van de auto en vervangend vervoer.

Dus Ed, niet dubbelop maar een ander soort verzekering en dekking.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.