Taxatie eerlijke verkoopprijs

Lees meer
08-07-2016 14:23 - 09-07-2016 21:31 #161703 door R.M.A. van Grinsven
Taxatie eerlijke verkoopprijs is gemaakt door R.M.A. van Grinsven
Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een mooie volvo amazon 1.8S Kombi uit 1967 in uitstekende staat. Aangezien ikzelf op het moment maar een bescheiden inkomen heb en ik mijn jongste zoon die naar de universiteit gaat dit jaar nog wat financieele ondersteuning wil bieden, wil ik mijn Volvo verkopen.
Eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat ik er onvoldoende mee doe om de stallingskosten en verzekering voor mezelf te rechtvaardigen.
Ik heb deze volvo vijftien jaar geleden in showroomstaat bij Scandcar gekocht en er sindsdien 20000 kilometere mee gereden.
In een vorig leven heeft deze auto jaren in een

Deens spoorwegmuseum gestaan. De auto is steeds gekeurd en onderhouden en heeft bij tussentijdse taxaties steeds het predicaat "uitstekend" meegekregen.
Sinds een jaar of vier steekt er echter hier en daar het roestmonster de kop op. Niets ernstigs maar ook niet leuk. Ik zoek eigenlijk een eerlijke ongebonden taxateur die me kan helpen deze toch nog wel zeer fraaie auto goed in de verkoopmarkt te zetten zondat ik niet onnodig veel verlies op deze oude dame hoef te lijden. Wat raden jullie me aan?
Ik woon in 's-Hertogenbosch.

Met vriendelijke groet,
Ron van Grinsven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2016 15:07 #161704 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Taxatie eerlijke verkoopprijs
Doorgaans ligt de markt verkoopprijs lager dan de taxatiewaarde.
Mocht de meest recente taxatie alweer even geleden zijn, dan zou je voor je eigen beeldvorming nog eens een clubtaxatie kunnen doen.
Met het betreffende TC lid zou je dan ook nog kunnen bespreken wat dan een reële verkoopprijs zou kunnen zijn.
Mijn idee is dat de prijzen (van combi's) de laatste tijd gestegen zijn, dus wellicht dat ondanks de roestvorming (= achteruitgang van de staat van de auto) de afschrijving ten opzichte van de aanschafprijs 15 jaar geleden wel eens mee zou kunnen vallen.
Na recente taxatie kun je nog besluiten of je hem zelf gaat verkopen of dit in consignatie doet.
Ik heb het idee dat bij Dries Bakkenes in Barneveld de omloopsnelheid van zijn voorraad (incl. auto's die hij in consignatie verkoopt) vrij groot is. Met andere woorden, combi's gaan bij hem als warme broodjes over de toonbank als ik zijn Facebook updates zo volg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2016 14:56 #161730 door R.M.A. van Grinsven
Beantwoord door R.M.A. van Grinsven in topic Taxatie eerlijke verkoopprijs
Dank je wel Lars, daar heb ik wat aan. Heb al een afspraak gemaakt voor een clubkeuring in Gilze voor twee tientjes. Geweldig. In Barneveld zijn ze volgens mij op vakantie maar ga daar ook zeker informeren wat de mogelijkheden zijn en wat ze voor courtage rekenen. Doorstroom is daar zeker en dat is ook veel waard. Bedankt voor de tips en prettig weekend.
Groet,
Ron van Grinsven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.