All Risk verzekering

Lees meer
13-06-2016 20:37 #161133 door Wijnand Wijers
All Risk verzekering is gemaakt door Wijnand Wijers
Beste Volvo vrienden en vriendinnen,

Heeft een van jullie een advies omtrent een All Risk verzekering. Ik heb nu een verzekering tot max. 10.000 km en wil graag tot 12.000 km, en ook betaalbaar is.
Was doende met Univé deze gaan tot 15.000 km. Maar deze hebben niet de clausule 7:960 van het Burgerlijk Wetboek opgenomen ( bij total los/diefstal geen uitkering volgens taxatie rapport)
Misschien een goed idee omdat eens bij je verzekering te controleren, kan je veel ergenis en ellende voorkomen.
Ik zie met belangstelling reacties tegwmoet.

Met vriendelijke Volvo groet,

Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2016 10:48 #161143 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic All Risk verzekering
Ja, dat is een instinker...de polissen worden weer duurder en dus weer actueel om dit soort zaken te checken.
Denk ook aan de repatriëringsclausule en deelname aan gelijkmatigheidsrally en puzzelritten (Nachtrit...)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2016 20:24 #161154 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic All Risk verzekering
Wat is je beoogde gebruik? Met dat soort kilometrages vermoed ik zogenaamd "dagelijks" en ook als eerste auto.
Zelf heb ik een tijd terug een aantal oldtimerverzekeringen vergeleken met een lager kilometrage als wens, maar wel (incidenteel) woon-werk toegestaan. Later nog een update onderzoek gedaan (zie ook link hierboven) en kwam ik op twee opties uit:
1) Unigarant (maar voor jou niet geschikt, want lager max kilometrage)
2) Snelder-Duiven (nu Hendriks assurantiën)
Bij die laatste is eerste auto en veel kilometers (12.000 of zelfs onbeperkt) toegestaan.
Zie www.oldtimercollectief.nl

Hoe het zit met bij total loss/diefstal geen uitkering volgens taxatie rapport, zal ik nog eens induiken, interessant verschijnsel. Ik wist niet dat dat soms uitgesloten werd. Wat krijg je dan uitgekeerd bij total loss/diefstal in zo'n geval? Lijkt me toch juist dat je je verzekering ook voor dat soort gevallen hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2016 08:17 #161435 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic All Risk verzekering
Vreemd die uitsluiting inderdaad. Je premie wordt wel over de waarde van de auto berekend wat doet voorkomen dat je bij Unive een dure paraplu koopt bij zon en een lekke terug krijgt bij regen. Zal mijn verzekering bij Londen ook eens na kijken.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2016 17:40 #161442 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic All Risk verzekering
Ik heb dit bij de voorbereiding voor de Schadespecial specifiek aan Univé gevraagd:

Ten tweede het antwoord op uw vervolgvraag: Bij een casco dekking stellen wij een taxatie verplicht en dan houden wij ons aan art. 7:960 BW.

Met vriendelijke groet,

Amber Hes
Adviseur
Afdeling Merk & Communicatie


Ik zou dus nog ff doorvragen of overstappen naar een andere verzekeraar.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2016 21:15 #161457 door Wijnand Wijers
Beantwoord door Wijnand Wijers in topic All Risk verzekering
Beste Rob,

Bedankt voor je mail.
Op de site van Unive staat bij de polisvoorwaarden ,,Casco-verzekering niet conform artikel 7:960 Burgerlijk Wetboek. Unive is niet verplicht om de taxatiewaarde daadwerkelijk uit te keren ,,.
Ik ben nog steeds bij Advies Verzekerd maar als ik daar tot 12000 km wil verzekeren betaal ik in de € 70.- maand.
Dus ik ga Unive maar weer bellen en vragen of ze het artikel 7:960 willen bevestigen dat ze dit gestand doen. Als conform dit artikel

Met vriendelijke groet,
Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2016 21:20 #161458 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic All Risk verzekering
Zeker doen, Wijnand. Houd me/ons op de hoogte. Als Unive dit inderdaad flikt, zal ik mijn column hieraan wijden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2016 16:59 #161467 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic All Risk verzekering
Hallo Rob,

We verwijzen inderdaad niet direct naar het wetsartikel (7:960 BW). We hebben in onze voorwaarden in de artikelen mbt taxatie en schadevergoeding aangegeven hoe wij handelen en dat komt overeen met 7:960 BW. Reden hiervoor is de leesbaarheid van het wetartikel.

Geeft dit voldoende antwoord op je vraag?

Met vriendelijke groet,

Corine Rodenburg
Adviseur Merk & Communicatie
Afdeling Merk & Communicatie

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.