Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: identificatie)

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
21-05-2014 15:13
Beantwoord door Lars Rengersen in topic identificatie blok, kop, automaat
Met een zoekmachine zoeken op Volvo en dan het nummer geeft veel leuke info, de beste zoekresultaten op een rij:

Het blok 498529 is inderdaad een B21A ( bron: Volvolvo.nl )

De kop 1000160 is een van de oudste koppen en zat op de B21 bron: Volvolvo.nl .
Ondanks dat de boring verschillend is kun je die koppen op alle onderblokken gebruiken maar moet je wel kijken naar zaken als injectorgaten wel/niet en komen sommige koelkanalen beter overeen dan anderen.

De automaatbak AW71 komt inderdaad van een latere 240 (of 740 etc) en is een viertraps automaat. bron: volvo200.org
  • 13677-dummy
20-05-2014 21:31
identificatie blok, kop, automaat is gemaakt door 13677-dummy
Ik ben aan het rondkijken of ik de nummers herken van mijn blok, cilinderkop en automaat.

Het gaat hier om een 245.

Het motornummer: 498529 => Klopt het dat dit een B21A uit 1976 is ?

De cilinderkop : Volvo 1000160, onderdeelnummer 463420 => Klopt het dat dit een kop is van een B23 ?

Wat is het verschil tussen een B21 kop en een B23 kop ?

De automaat is een AW71 - 0371- 1208449 => klopt het dat deze automaat bedoeld is voor een B230 A ?

Wie weet waar ik dit soort nummers kan vinden ?
  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
10-02-2014 19:08
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Nokkenas identificeren
Dat is buiten het blok lastig te bepalen zeker als er geen identificatie op staat.
Met een schuifmaat ga je dit niet redden ;)
Als je al lifthoogten en open en sluit data hebt kun je dit eigenlijk alleen in een draaibank of het blok zelf meten.
Door de data in een grafiek uit te zetten heb je een idee of je een tamme of hetere nokkenas hebt.

Als je de grafiek van Tinus bekijkt zie je het verschil in lifthoogte en moment van openen/ sluiten van je kleppen.
Hierin schuilt het verschil wat je karakter van je motor bepaald-
tinustuning.nl/img/TTcams.jpg

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
05-12-2013 12:44
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Chassis nummer
Het lijken me Zweedse papieren. Die nummers op de betalingsdocumenten horen bij een andere auto.
Volgens mij is dit de kern:

'besiktningsprotokoll: kontrollbesiktning B' van nov 2002 die spreekt over de volvo 21134E uit 1965 met 'regnr AKH 311' en 'chassinr 71500'.
Als laatst heb ik nog een half a4 met 'fordonsindentitet, kaross' met daarop 'registreringsnummer AKH311', 'fabrikat/typ volvo 21134 E' uit 1965 en 'chassinummer 71500'. Eveneens staan er op wat maten en gewichten op, dat ie bensin drinkt, 'kopplingsanordning, koppling type: KULA', 'Axlar och hjul 165SR15' en 'användingssätt: AVSTäLLT 880501'.

Hierbij is "fordonsindentitet" het meest belangrijk. De "kontrollbesiktning" is het APK formulier. Niet cruciaal, maar wel ondersteunend.
Het ingeslagen nummer in de body en op het typeplaatje komen overeen met deze nummers.
Ik kan echter niet beoordelen of dit de originele inslag is en dat is nou juist waar de RDW moeilijk over kan doen.
Zie ook recente topic Identificatie RDW Amazon

Jij hebt als voordeel dat het bij een Duett en zeker op de Zweedse papieren niet eenduidig is waar het chassisnummer zou moeten staan.

Persoonlijk zou ik de auto gewoon zoals hij nu is laten voorzien van een NL kenteken. Dan weet je meteen of dat lukt. Bovendien schijnt de RDW het prettig te vinden dat/als je nu al contact zoekt voor de restauratie.
Het kan zelfs zijn dat je gewoon zonder vooronderzoek een kenteken krijgt.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
29-10-2013 20:41
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Indentificatie RDW amazon
Volgens mij staat dit los van één Europa.
Even een voorbeeld los van deze auto in kwestie, maar stel dat er in België een omgekatte auto rijdt en die wil je invoeren in Nederland en de RDW komt erachter dat er iets niet deugt, dan is het toch logisch dat je geen kenteken krijgt ondanks dat zo'n auto dat in België wel had?
Hiermee wil ik absoluut niet aangeven dat ik vermoed dat de auto in kwestie omgekat is, maar wel dat het in mijn ogen terecht is dat de RDW auto's met afwijkingen in het chassisnummer t.o.v. origineel aan een nader onderzoek onderwerpt.

Ik denk dat er ook nu sprake is van een Identiteitsonderzoek

Overigens denk ik dat het oude nummer er nog wel zit, maar wellicht inmiddels niet meer leesbaar.
Volgens mij is dat met röntgen apparatuur altijd nog wel te zien, tenzij het eruit geslepen is en er een nieuw stuk plaat in is gelast, maar dan zie je dat. Ik weet echter niet of zo'n identiteitsonderzoek zo ver gaat.
  • Ritsaert Snijder
29-10-2013 15:45
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat het originele chassisnummer er niet meer is.

@ Rene,
dat typeplaatje is inderdaad niet met de originele parkers bevestigt (deze zijn groter en glimmend) maar dat zegt natuurlijk niks.

Maar ik heb wel de bevestiging van Volvo Belgie dat dit nummer er door hun is ingeslagen. En dat is door de Belgische DIV bij de keuring erkend. Bij de keuring was ook het oorspronkelijke chassisnummer afgekeurd.

Het zou vreemd zijn als de RDW dit niet erkend...tenzij de auto zou zijn gestolen of iets dergelijks.

Is het mogelijk om met iemand van de TC naar de identificatie te kijken? Ik kan er alleen niet heen rijden.

Ritsaert
  • Ritsaert Snijder
29-10-2013 11:51
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Rene,
Bedankt voor de info. Ik heb al heel stevig lopen zoeken naar nummers maar niets gevonden. Ik vermoed dat het een samengesteld voertuig is. Samengestelde voertuigen kunnen een nieuw VIN krijgen van de RDW als er voldoende mogelijkheden tot identificatie zijn.

Ik had een mailtje gestuurd naar de volvo dealer met foto's van het nummer en de auto en de namen erbij en die bevestigen dat ze het nieuwe nummer hebben ingeslagen. Dat is dan ook bevestigt met een attest en dan kunnen ze zelf contact opnemen om dat weer te controleren (ik geef ze natuurlijk mijn bevindingen). Op basis van die nummers heeft hij een Belgische keuring gekregen tot 2014. Wat mij betreft is dat balletje rond en ik hoop dat de RDW daarmee in stemt.

Het komende onderzoek is met de politie en ik denk dat inbeslagname alleen aan de orde is als er een vermoeden is van diefstal.

Ik hou jullie op de hoogte!

Bijlage dsc_723615.jpg niet gevonden

  • RON MARCUS
19-05-2013 12:48
id plaatje is gemaakt door RON MARCUS
achter het identificatie plaatje op het huis van de pedalen zit nog een plaatje.
Mee gespoten in de kleur van de carrosserie , wat staat daar voor nummer op ?

b.v.d RON
  • Rutten
  •  Rutten's Profielfoto
03-03-2013 23:38
Beantwoord door Rutten in topic Stoelen 145
Als de originele bekleding er nog in zit staat de kleur onder de motorkap op het identificatieplaatje.
Het hummer staat dan bij klädsel of upholstery.
  • Ramon van Dijk (GAST)
  • Ramon van Dijk (GAST)'s Profielfoto
01-03-2013 19:17
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoi Wessel,

Met veel bewondering volg ik je werkzaamheden.
Maar kijk uit met het zelf inslaan van het chassisnummer. Ik zeg; niet doen!!!!!
Krijg je echt gezeur mee.
Ik adviseer je om een afspraak te maken bij een RDW keuringsstation voor een voor onderzoek.

Lees dit even goed door.
www.rdw.nl/nl/particulier/auto/a ... nummer(VIN ).aspx

als je nog vragen hebt dan lees ik het wel.

Veel succes met je Amazon.
Ik blijf je volgen :D
Ramon
  • Rob Baeten
  • Rob Baeten's Profielfoto
01-03-2013 11:53
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel, het plaatje op je pedaal huis is niet je chassisnummer. Het nummer wat ik bedoel is mechanisch ingeslagen tijdens de productie van je wagen en is de identificatie en gekoppeld aan je kenteken. De RDW en mogelijk de APK keurmeester zal dit nummer willen zien. Als je een 66'er hebt dan ben ik er vrijwel zeker van dat je het nummer hebt uit geslepen. Kijk even naar de foto's hieronder, heb ik net bij mijn wagen gemaakt. De 67'er heeft het boven de kachel staan, de 66'ers die ik heb gezien hebben het naast de kachel kraan staan op de plek waar ik het tape heb geplakt.







Als het inderdaad bij jouw wagen naast de kachel kraan stond dan komt er waarschijnlijk een kleine hindernis bij :| . Ik raad je aan om het plaatwerk wat je eruit hebt geslepen als geheel heel goed bewaard, dus echt het hele deel zodat je kunt aantonen dat het uit je wagen komt. Als je dan bij de RDW gaat keuren kun je dit laten zien en kan de RDW, voor zover ik weet, tegen betaling het nummer opnieuw in het chassis slaan. Alleen de RDW kan dit doen ook omdat de plaats waar het nummer staat ook op je kenteken staat vermeld. Jij hebt daar nu geen plaatwerk meer en zal de plaats mogelijk ook aangepast moeten worden. Ga er niet zelf aan beginnen, de kans is namelijk groot dat je je wagen nooit meer op de weg krijg. Stuur anders even een mailtje naar de RDW met de vraag wat de mogelijkheden zijn.



  • Rutten
  •  Rutten's Profielfoto
28-02-2013 17:12
Beantwoord door Rutten in topic wie kan mij meer vertellen over deze nummers?
Hallo René,

Je kunt rechtstreeks naar "Zweden" mailen. Bij Volvo is er een afdeling waar je informatie kan opvragen over je auto.
Het e-mailadres is: fredrik.ljungqvist@volvo.com
In de mail zou ik gewoon alle nummers vermelden die je kunt vinden. Chassisnummer en alle nummers van op het identificatieplaatje.
Ik heb het laatst ook gedaan voor mijn 164 en de amazon van pa! Dan kun je ook gelijk controleren of de originele motor en bak nog in de auto ligt, en in wat voor uitvoering en op welke datum de auto de fabriek heeft verlaten.

Klädsel is inderdaad de bekleding (engels: upholstery)

Mvg Guy
  • E. van Oostveen
03-10-2012 00:44
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Wie is dit?
Artikel 2 ? Identiteit van de ondernemer

Jamello, Handelsnaam Uw bedrijf
De Bockstraat 44
Telefoonnummer: 06-14568993
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK-nummer:27323948
BTW-identificatienummer:NL.1879.12.993.B.01el 2 ? Identiteit van de ondernemer



Jamello, Handelsnaam Uw bedrijf
De Bockstraat 44
Telefoonnummer: 06-14568993
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK-nummer:27323948
BTW-identificatienummer:NL.1879.12.993.B.01
Jamello, Handelsnaam Uw bedrijf
Jamello, Handelsnaam Uw bedrijf
De Bockstraat 44
Telefoonnummer: 06-14568993
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK-nummer:27323948
BTW-identificatienummer:NL.1879.12.993.B.01De Bockstraat 44

Telefoonnummer: 06-14568993
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK-nummer:27323948
BTW-identificatienummer:NL.1879.12.993.B.01
  • 13677-dummy
28-05-2012 21:24
Beantwoord door 13677-dummy in topic Identificatie bericht van Volvo.com ????
Lars, bedankt, ik ga ermee aan de slag.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
28-05-2012 16:48
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Identificatie bericht van Volvo.com ????
Nog even een aanvullende uitleg.
Het lijkt inderdaad een 245.
Die 41 uit 410 zou kunnen staan voor B21.
Je VIN zou meer info moeten geven. Opbouw daarvan verschilt per bouwjaar.
Meer info
www.vlvworld.com/VIN/VIN75-80.htm
www.vlvworld.com/VIN/vin81-96.htm

Kleurnummer 128 is "Carlsbad yellow/Mid yellow/Medium yellow", een soort geel dus.

Bodynummer is de kleur van de body, het chassis. Dit is wat anders dan het chassisnummer.
Het chassisnummer werd op het laatst toegekend en was een volgnummer.
Het bodynummer werd gebruikt om de auto tot het krijgen van het chassisnummer te identificeren in de fabriek.
Omdat er wel eens een body verloren ging, sluiten die nummers niet aan en zijn ze doorgaans iets hoger dan je chassisnummer.

De nummers zeggen niet zoveel, je haalt denk ik meer uit je VIN.
Zie ook www.vlvworld.com/VIN.html
  • Han Misdom
  • Han Misdom's Profielfoto
28-05-2012 14:41
Beantwoord door Han Misdom in topic Identificatie bericht van Volvo.com ????
Jeroen, een letterlijke vertaling lukt wel; weet niet of je dan de info hebt waar je naar op zoek bent

Selling district 470 (De eerste eigenaar van de auto woonde in district 470; zal wel net zoiets zijn als bij ons de postcode regio's?)

Variant/type 245 410 1181 (type van de auto is een 245, uitvoeringstype 410 1181. Geen idee wat dat inhoudt)

Paint code 128 (kleurnummer van de verf = 128)

Dress/clothing 5100-07 (code van de bekleding 5100-07)

Engine number 1435 (motornummer 1435; moet op de zijkant van je motorblok staan. Vindt je een ander nummer dan is er al eens ooit een ander motor ingehangen))

Body number 12764 (chassisnummer 12764; dit nummer staat vermoedelijk ook op je kentekenbewijs)
  • 13677-dummy
27-05-2012 23:34
Identificatie bericht van Volvo.com ???? is gemaakt door 13677-dummy
Ik heb onderstaande info van Volvo.com ontvangen.. Maar het zegt mij helemaal niets. Wie wil onderstaande data vertalen ?

Selling district 470

Variant/type 245 410 1181

Paint code 128

Dress/clothing 5100-07

Engine number 1435

Body number 12764
  • Siang Phoa
  • Siang Phoa's Profielfoto
13-04-2012 00:28
Beantwoord door Siang Phoa in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Voor degenen met arendsogen voeg ik een scan bij uit het ultieme boek over de Amazon van de Denen Kim Frandsen en Ole Callesen. Het identificatieplaatje vermeld als type: P-12104 UVB. Interessant is wel, dat het spatbord embleem van deze 1960-er " Amazon " is, blijkbaar was de thuismarkt geheel Scandinavië en gold de rest van de wereld als exportmarkt.
Op deze identificatieplaatjes staat tot en met bj 1958 als type P-1200 vermeld met de toevoeging V of VB. Deze auto's zijn vanaf de buitenkant te herkennen aan de oudste kofferbakgreep.

De titel van deze topic zou dus moeten zijn: " Gezocht: Amazons met B16 in Nederland ". Anders wordt de spoeling wel heel dun.




  • Vilmar Dijkstra
  • Vilmar Dijkstra's Profielfoto
29-03-2012 19:02
10 Juni: Bijeenkomst Amazon modeljaren '57-'61 is gemaakt door Vilmar Dijkstra
Op zondag 10 juni wordt in Arnhem een bijeenkomst voor vroege Amazons gehouden. Het gaat daarbij om de modeljaren '57-'61. Belangstellenden zonder vroege Amazon zijn ook welkom. Graag via het forum/pb aanmelden. Zie ook : Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland

Groet, Vilmar
  • Stam
13-12-2011 21:40
Werkplaatshandboek Duett - p210 is gemaakt door Stam
Bestaat er een goed Nederlands- of Engelstalig werkplaatshandboek voor de Duett/p210?
Bij mijn weten bestaat er geen Haynes (toch?), maar wellicht iets anders?

[size=2:iu3cle94](Overigens was ik aan het twijfelen waar ik deze vraag moest plaatsen op het forum, Identificatie en Typen of zit ik hier goed?)[/size]
  • Vilmar Dijkstra
  • Vilmar Dijkstra's Profielfoto
08-11-2011 18:50
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Ons project: Amazon 1959
Hallo Erik,

Mooi dat je reageert, want ik heb die twee auto's in mijn overzicht zitten (zie Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland ) met alleen je voornaam erbij. Heb ik ergens van internet geplukt. In de AG zat volgens mij een B16B, klopt dat? Heb je die wagen gebruikt om de FK op te knappen? Dat van die eigenaren wissel had ik ook op internet gevonden, maar niet wie die huidige eigenaar is. Heb jij een naam en contactgegeven (via PB)?

De wagen die Ed en ik hebben gekocht is inderdaad een mengelmoes van model 57, 58, 59, 60, 61 en 65. Wel leuk om er wijs uit te worden. Die bank lijkt uit 1957 te zijn. De kleur van de stof past wel bij de lak, maar het is mij iets te...

Die Amazon bij de Gallery is tot recent van Ed geweest.

Groet, Vilmar
  • Gerben Polder
  • Gerben Polder's Profielfoto
02-11-2011 22:55
Beantwoord door Gerben Polder in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland

"Ed van der Zee" schreef:
Abroad wil zeggen overzee's. In NL zijn geen geassembleerd, wel in Gent Belgie, Bern Zwitserland en Halifax Canada.


Letterlijk Buitenland, alhoewel waarschijnlijk alle export, behalve naar Noorwegen, over zee ging toen. Dartmouth (later verplaatst naar Halifax) was de eerste assemblage site voor zover ik kan vinden, en die werd pas in 1963 geopend, 2 jaar na de levering van mijn wagen. Nu heeft Volvo daarvoor al lang geëxporteerd (eerste export is al in 1958). Dat in combinatie met de vage identificatie nummering van Volvo kan wat mij betreft "geëxporteerd voor assemblage" net zo goed tot het moment van een assemblage plant alleen "geëxporteerd" betekenen.

Hoe dan ook, de data en uitleg is van Volvo zelf. En ik heb geen bewijs (linksom of rechtsom) dat er toen wel of niet (met mate en in beperkte zin) buiten Zweden 'geassembleerd' werd.
  • Anjo van den Akker
02-08-2011 00:27
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic B14 3E
wat bij mij opkomt na het lezen van dit topic: wat ben je precies van plan? ik kan me niet voorstellen dat het iets is wat nog niet uitgebreid op het forum gedocumenteerd staat en ik zoek zo'n topic liever op als dat ik het nog maar eens een keer allemaal uit moet typen.

van de b14.4 zijn de ontsteking en carburateurs NIET gelijk. er is een verschil in de ontstekingmapping tussen modeljaar 84 en 86, en modeljaar 86 en later. dit kun je uitpluizen adhv de codes op de ontstekingsunit en het schema identificatie elektronische ontstekingsunits. in een recente volvoice staat een schitterend overzicht maar je moet wel even clublid worden om dat te kunnen bekijken.

carburateurs; zijn afhankelijk van het jaartal 104/109 voor een B14.4E en 105/110 voor een B14.4S, niet door elkaar gaan gebruiken daar krijg je alleen maar ellende van.
  • V300 register
13-06-2011 10:47
Beantwoord door V300 register in topic toeren begrenzer
er zijn 2 mogelijkheden voor toerenbegrenzing;

- ingebouwd in de renixmodule (zie de lijst identificatie elektronische ontstekingsunits in het ledenmenu)

- centrifugaalgewichtje dat is ingebouwd in de rotor

als je een renix hebt zonder de opmerking +begr. in de lijst, en een normale (vast verbonden) rotor, heb je geen toerenbegrenzer.
  • V300 register
26-04-2011 14:17
Beantwoord door V300 register in topic APK-discussie topic
Komt niet ter sprake in het APK-reglement. Dus: no worries. Download dat document zou ik zeggen. Staat er heel precies in allemaal:
wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/ (ik kon het ook niet onder voertuigidentificatie en meetmiddelen vinden)
Weergeven 126 - 150 uit 196 resultaten.