Naar links trekken Amazon (1964)

  • Eise Baerends (GAST)
  • Eise Baerends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-11-2007 17:48 #50760 door Eise Baerends (GAST)
Naar links trekken Amazon (1964) is gemaakt door Eise Baerends (GAST)
Beste mensen, ik ben sinds een tijdje eigenaar van een Amazon met trommels rondom. Hij trekt constant naar links, toen ik een keer hard moest remmen dook de auto opeens naar links (een stoplicht dat wel erg kort groen was).
Ik vervolgens dus naar een verlaten weggetje om dat nog eens een keertje te proberen.... en niks, keurig in een rechte lijn. De auto thuis opgekrikt om speling te controleren... maar ook dat lijkt het niet te zijn, wel klonk het alsof beide voorwielen aanliepen (Links meer dan rechts!).

Nu was ik al van plan de trommels door schijven met bekrachtiger te vervangen, daar ik er redelijk veel in rijd. Maar als 19 jarige is het budget niet oneindig... dus als het probleem na het plaatsen van schijven niet is verholpen zou dat nogal problematisch zijn.

(Ik heb nog maar zeer beperkte technische kennis, maar hoop die wel op te doen)

Enige ideeën en/of adviezen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2007 19:45 #87435 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Naar links trekken Amazon (1964)
<p>Beste Eise,</p><p>Wat mij met mijn vorige Amazon is overkomen is het volgende: de onderste draagarm scharniert op een lange bout. De bevestiging van de bus waar de bout doorloopt zit vast met twee ijzeren plaatjes die weer vastzitten aan de voortrein. Een van de ijzertjes was doorgeroest omdat er water in kan blijven staan. Alleen bij hard remmen verschoof dus de draagarm. Levensgevaarlijk dus. De enige juiste oplossing is dan een andere voortrein. Ik ben benieuwd of ik gelijk heb, vooral omdat je zegt dat hij contstant iets naar links trekt. Sterkte</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van t Wout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2007 21:13 #87434 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Naar links trekken Amazon (1964)
<p>Kan een van de zuigers zijn die blijft hangen, meestal roest.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2007 08:48 #87433 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Naar links trekken Amazon (1964)
<p>Eise, Op zich voldoen trommelremmen goed, echter zijn ze erg gevoelig voor vocht en vergen ze wat meer onderhoud. Als ze nat zijn remmen zij veel minder. Hier dien je bij regen of plassen op te weg goed op te letten. Met name als je een tijdje in de regen hebt gereden moet je er vanuit gaan dat de trommelremmen bij de eerste keer remmen vreemd doen. Zelf rem in in zo'n geval altijd een beetje licht voor om de remmen droog te krijgen.</p><p>Het constant naar links trekken kan komen door verkeerde bandenspanning, verkeerde wieluitlijning, en het doorroesten van de draagarm bij de achteras. Het oudere model (ook 1964) wil wel eens doorroesten, waardoor de achteras gaat sturen met name bij remmen of optrekken.</p><p>Veel plezier met jouw Amazon!</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.