Remwerking plotseling minder

• Frank Spanjers (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 21:43 #50737 door Frank Spanjers (GAST)
Remwerking plotseling minder is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Vandaag reed ik met mijn 1969-er Amazon B20a op LPG met rembekrachtiging. Toen ik wilde remmen, merkte ik dat de remvertraging erg veel minder was dan normaal (geen prettige ervaring!) Het pedaal kwam nagenoeg niet van zijn plaats en de vertraging was echt heel weinig. Auto aan de kant gezet, enkele keren hard op het pedaal getrapt en aan de handrem getrokken en daarna weer OK.</p><p>Mijn remmen zijn enkele maanden flink aangepakt: achter nieuwe cilinders en schoenen, voor gereviseerde remklauwen erop. Auto remt ook prima sindsdien.</p><p>Interessant kan nog zijn:</p><p>- De rembekrachtiger had tot voor een half jaar geleden een tikkende terugslagklep. Die heb ik vervangen door een 'in de slang exemplaar' van een 140</p><p>- Ik heb zoiets ook een keer gehad voor vervanging van shoenen/cilinders</p><p>- het trad op +/- 1 km na vertrek na een aantal keren goed remmen</p><p>Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees van der Heiden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 09:24 #87543 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Remwerking plotseling minder
<p>Het lijkt me echt dat er iets mis is met de rembekrachtiger. Het klopt dat dan het rempedaal heel hard aanvoelt en de remvertraging een stuk minder is. Misschien heb je geen vacuum meer bij de rembekrachtiger? Dat kan je controleren door bij draaiende motor de Vacuumslang los te trekken en te voelen met je duim of hij zuigt. Ik hoop voor je dat het iets simpels is, want de bekrachtiger zelf, daar kan je weinig aan repareren.</p><p> </p>

• Bauke Akkerhof (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 18:50 #87542 door Bauke Akkerhof (GAST)
Beantwoord door Bauke Akkerhof (GAST) in topic Remwerking plotseling minder
Als je de trommel van de rembekrachtiger open draait (let op er zit een sterke veer in deze trommel, dus krijg hem niet tegen je hoofd) zul je zien dat je membram lek is. Ik heb een paar weken geleden dit ook gehad en heb dit tijdelijk kunnen oplossen door er, net als bij een fiets binnenband er een pleister op te plakken. Maar let wel, het blijft een PLAKMIDDEL!!! Dus een nieuwe of betere rembekrachtiger zien te bemachten en snel vervangen. Succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD