rembekrachtiger combi

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-11-2007 13:21 #50735 door Bernard Piek
rembekrachtiger combi is gemaakt door Bernard Piek
Ik heb volgend probleem(?): Als ik de rem intrap van mijn 67'er combi hoor en voel ik eerst een duidelijke "klonk" in het remsysteem, net voordat de remmen aangrijpen. De remwerking is zonder meer goed en de aangrijping is gelijkmatig. Geen lekken, olieverlies of andere vreemde zaken.Het is een enkel systeem met bekrachtiger. De bekrachtiger is ooit al eens vervangen denk ik, het is geen girling. Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-11-2007 15:28 #87552 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic rembekrachtiger combi
<p>Het zou kunnen dat je rubbers in de onderste- en bovenste draagarmen zijn versleten. Hier door kantelt je vooras als het ware een beetje tot de speling naar een kant is gedrukt., wat die klonk kan geven.</p><p>Mvr gr, Toon</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2007 04:46 #87551 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic rembekrachtiger combi
Alle rubbers in de ophanging zijn nieuw, en hij doet het ook bij stilstand. Het komt volgens mij uit de bekrachtiger.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-05-2009 19:51 #87550 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rembekrachtiger combi
Misschien toch de rembekrachtiger die de klonk veroorzaakt. Even met zijn 2 checken, 1 de rempedaal en de ander luisterd bij de bekrachtiger. Indien mogelijk ook de hoofdremcill verdenken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2009 08:02 #87549 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rembekrachtiger combi
<p>Hans, ik doelde op de eerste vraag van Bernard en reactie die Bernard had naar Toon.</p><p> </p><p>Bernard heeft het geluid ook als ie stilstaat dus dan kun je met zijn 2 het probleem lokaliseren, bij jou wordt dat idd anders daar verdenk ik toch de ophanging op versleten rubbers of iig dat er ergens ruimte zit. Check ook de remmblokken deze geven ook een klonk geluid als er ruimte is .</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD