Rempedaal erg diep

Lees meer
14-01-2008 11:35 #50636 door Lars Rengersen
Rempedaal erg diep is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Bij mijn Volvo Amazon (-67), met enkel remsysteem en goede lockheed rembekrachtiger, zit het rempedaal erg diep.</p><p>Het systeem is goed ontlucht en de stelnokken van de trommels achter zijn goed gesteld. Bij nogmaals trappen lijkt het pedaal niet omhoog te komen, dus het lijkt inderdaad of hij luchtvrij is.</p><p>Het enige is dat er continu wat remolie op het dopje van de hoofdremcilinder ligt en dat lijkt na weghalen ook terug te komen. Hij verliest echter niet zichtbaar remvloeistof. Er zit al een revisiesetje in de hoofdremcilinder. Toch hoofdremcilinder niet goed en dus vervangen?</p><p>Heeft iemand nog een suggestie hoe het pedaal omhoog te krijgen is?</p><p>Hij remt dus erg goed, maar het pedaal zit wat laag en dat vind ik gevoelsmatig niet zo prettig.</p><p>Alvast bedankt voor de tips.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2008 14:50 #88015 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Rempedaal erg diep
Misschien is de veer die de hoofdremzuiger in de uitgangspositie terugbrengt gebroken? Ik heb dit eens gehad met de koppeling.
Wat ook kan: je zegt dat het rempedaal dieper blijft dan normaal. De veer in de remzuiger is niet sterk genoeg om het pedaal terug te duwen. Hiervoor zit een andere veer bij het scharnierpunt bovenaan het pedaal. Controleer even of die veer nog op de plek zit of wellicht is verschoven/gebroken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2008 23:57 #88014 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rempedaal erg diep
Heb je de afstelling van de gaffel veranderd of zit het bolle plaatje voor de clip soms verkeerd om?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2008 09:25 #88013 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rempedaal erg diep
<p>Bedankt voor jullie reacties. Goed 'out of the box' gedacht. toch waren het deze dingen niet. De veer zit er gewoon op en het pedaal veert goed omhoog en ook het bolle plaatje zit goed om.</p><p>Gisteren het pedaal nog wat terug gesteld, zodat de zuiger nog wat verder terug kan komen. Dit helpt helaas ook niet. Het lijkt erop dat de zuiger desondanks gewoon niet goed terug komt.</p><p>Omdat het wel de remmen zijn, heb ik maar een nieuwe hoofdremcilinder gekocht. Die komend weekend maar even monteren en hopelijk lost dat het probleem op.</p><p>Wordt vervolgd</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2008 08:12 #88012 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rempedaal erg diep
<p>Nadat het monteren van een nieuwe hoofdremcilinder ook niet het gewenste gesultaat opleverde, toch nog maar eens terug naar de eerste verdachte, de afstelling van de achterremmen.</p><p>Toen bleek dat hoewel ik die gesteld had, dat ik de nok aan de rechterkant weer moest stellen. Het bleek dat het schroefdraad van de stelnok dusdanig gaar was dat hij het gewoon weer uitgedrukt werd door de veer van de rem. Na het vervangen van de stelnok remt hij weer geweldig en zit het pedaal weer op een goede hoogte/diepte.</p><p>(Dit ter afronding van dit topic, wellicht handig als mensen eens met dezelfde symptoment komen te zitten.)</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.