remmen 144
- Theo Minderman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2008 20:19 #50634
door Theo Minderman (GAST)
remmen 144 is gemaakt door Theo Minderman (GAST)
<p>hallo ik heb een volvo 144s uit 1968 als ik rem trap ik het pedaal diep en als ik nog een keer trap is het pedaal hoger en hard als ik dan even doorrij en ik moet weer remmen is het pedaal nog steeds hard en hoog als ik wat langer doorrij is het pedaal weer lager?</p><p>weet iemand raad ik heb ontlucht volgens het boekje ,ik heb ontlucht met zo'n vaccuumpotje dus dan trek je als het ware de lucht er uit niet dus ik heb ook ontlucht met een keteltje dan druk je de lucht er uit nog steeds het zelfde en we hebben ontlucht met het rempedaal kortom ik heb alles geprobeerd wie weet raad? m.v.g.theo</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-01-2008 21:48 #88024
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic remmen 144
<p>Klinkt als een versleten rubbertje en/of boring in de hoofdremcilinder. Waarschijnlijk kan je ook als de pedaal 'hard' voelt langzaam maar zeker doordrukken tot de bodem. Bij de APK wordt er dacht ik 700 N kracht opgezet, da's 70 kg recht naar beneden.</p><p>Als de pedaal dat niet houdt is het tijd voor revisie of een nieuwe.</p>
- Theo Minderman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2008 22:28 #88023
door Theo Minderman (GAST)
Beantwoord door Theo Minderman (GAST) in topic remmen 144
bedankt marc voor je oplossing maar het pedaal blijft hard als ik er met 70 kg op trap het pedaal gaat niet naar de bodem nog meer raad a.u.b. gr.theo
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 04:57 #88022
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic remmen 144
Heeft mijn amazon ook. Je trapt de eerste keer de remschoenen tegen de trommels/schijven aan. Als je daarna weer op de rem trapt is nog niet alle olie terug uit de zuigers gestroomd. Bij de tweede keer trappen is de afstand die de remzuigers moeten afleggen dus kleiner en blijft het pedaal iets hoger staan.
17-01-2008 08:59 #88021
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remmen 144
<p>Dat laatste wat Piek aangeeft, zat ik ook te denken. Ik weet niet precies hoe het bij de 144 zit, maar bij de Amazon is dit nog een beetje te verhelpen door de remschoenen achter af te stellen (remstelnok indraaien todat het wiel vastzit en dan los totdat hij vrij loopt).</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 10:10 #88020
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic remmen 144
<p>De 140 serie heeft schijfremmen rondom vanaf dag 1. Lucht geeft een ander gevoel, sponzig, en veel anders kan er vlgs. mij niet mis zijn met dit pedaalgedrag.</p><p>Als je een tijdje niet remt zakt de druk weg achter de remcupjes (de rubbertjes), de cupjes zakken wat in, en als die cupjes aan de krappe kant zijn sluiten ze dan dus niet meer. Als je een keer remt is er weer druk, cupjes sluiten weer en voila.</p><p>Als je een andere hrc kan vinden zijn ze zo uitgewisseld, is mij altijd nog gelukt zonder ontluchten. Ontlucht de vervanger op de werkbank, vul het reservoir, sluit de uitgangen af met dopjes, haal de oude weg, dopjes eruit en terwijl de remvl.st. uit de vervanger loopt snel aansluiten. Daarna je lak snel schoonspoelen.</p>
- Kees van Dorth
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-01-2008 15:37 #88019
door Kees van Dorth
Beantwoord door Kees van Dorth in topic remmen 144
Eventuele lucht in de leidingen pal onder de hrc kun je eruit drukken door de remblokken terug te duwen. De lucht stroomt met de olie terug naar de hrc.