verlies remvloeistof

  • Ad Bruijns (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2008 00:03 #50486 door Ad Bruijns (GAST)
verlies remvloeistof is gemaakt door Ad Bruijns (GAST)
<p>Ik heb een probleem. Bij een van de trommels van mijn amazon 121 uit 1965 met een enkel systeem heb ik linksachter een rare lekkage er lekt namelijks olie langs de schroefdraad van de ontluchtingsnippel. Wat moet ik hiermee aanvangen?</p><p>BVD voor de hulp,</p><p>Ad</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2008 10:11 #88717 door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic verlies remvloeistof
<p>Hallo Ad, Bij deze lekkage, wanneer deze inderdaad tussen nippel en cylinder plaats vind, zijn er m.i. 4 mogelijkheden. 1e het velsrandje aan de leiding wat afdicht op de tapse kant in de cylinder is gescheurd; 2e het velsen van de leiding is niet goed gedaan en daardoor niet regelmatig, of de vels is bol terwijl deze hol moet zijn, of andersom; 3e de tapse afdichting van de cylinder is niet glad (bv. braam) ; De cylinderhals waarin de nippel gedraaid word is gescheurd. Meer lijkt mij haast niet mogelijk</p><p>H.v.Roekel</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ad Bruijns (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2008 10:15 #88716 door Ad Bruijns (GAST)
Beantwoord door Ad Bruijns (GAST) in topic verlies remvloeistof
Herman bedankt voor je reaktie, maar het gaat niet om de remleiding maar om de ontluchtingsnippel en zowel deze nippel als de remcilinder zijn nieuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2008 14:52 #88715 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic verlies remvloeistof
Probeer de nippel nog eens aan te draaien. lukt dit niet dan zit er waarschijnlijk ergens een vuiltje tussen of is de nippel slecht. Uithalen, schoonmaken en weer monteren. Bij duidelijke beschadiging vervangen. Ze zijn niet duur. Daarna wel weer ontluchten natuurlijk. Je kunt met een plastic klemmetje de achterste remslang dichtdrukken. Dan hoef je alleen achter te ontluchten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2008 15:47 #88714 door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic verlies remvloeistof
<p>Hallo Ad, </p><p>Lezen is inderdaad ook een vak.. Wanneer de cylinder en de nippel nieuw zijn en bij controle niets te zien, met de cylinder teruggaan en een andere verlangen.</p><p>Herman.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ad Bruijns (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2008 08:01 #88713 door Ad Bruijns (GAST)
Beantwoord door Ad Bruijns (GAST) in topic verlies remvloeistof
bedankt allemaal, maar het probleem is waarschijnlijk opgelost. De nieuwe nippels bleken bij het konische randje waarop hij af moet sluiten niet helemaal recht te zijn. Even recht gemaakt in de draaibank opnieuw gemonteerd en vanavond even opnieuw ontluchten en afwachten maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2008 21:28 #88712 door Dick Groot Boerle
Beantwoord door Dick Groot Boerle in topic verlies remvloeistof
<p>Ad, Misschien is mijn reactie wat aan de late kant en is je probleem opgelost, maar toch nog een tip:</p><p>Ik had hetzelfde probleem bij gereviseerde remklauwen, ik heb de zetting van de nippel als volgt goed gemaakt : nippel niet helemaal vastdraaien en er met een pasgemaakte doorn een tik op geven. Er zit voldoen ruimte in de schroefdraad om dat op te vangen.</p><p> </p><p> </p>

Dick Groot Boerle 1800 S - 1963

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.