Mijn Lockheed rembekrachtiger blaast als ik rem, is dit normaal?

Lees meer
29-03-2008 16:26 #50472 door Ruud Terwiel (GAST)
<p>Ik vindt dat de remmen van mijn amazon combi de laatste tijd slecht werken. Daarom heb ik de remmen al losgehaald en nagekeken. Wat me opvalt is dat mijn Lockheed rembekrachtiger bij de "flens" aan de voor/onderkant blaast als ik rem. Is dit normaal?</p><p>Hoe is de werking van een rembekrachtiger? Ik heb wel gezien dat er een soort rubberen bal in zit.</p><p>Ik heb gezien dat er revisiesetjes in de handel zijn zou dit mijn probleem oplossen?</p><p>Ruud Terwiel</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Jasper van t Wout (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2008 20:52 #88782 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Mijn Lockheed rembekrachtiger blaast als ik rem, is dit normaal?
<p> </p><p>vermoedelijk is die rubber zak, het membraam, lek.</p><p>Een goeie tweedehands is waarschijnlijk goedkoper.</p><p> </p><p>Jasper</p>

Lees meer
30-03-2008 19:12 #88781 door Ruud Terwiel (GAST)
Beantwoord door Ruud Terwiel (GAST) in topic Mijn Lockheed rembekrachtiger blaast als ik rem, is dit normaal?
<p>Dag Jasper</p><p>Ik vind het wel vreemd dat mijn rempedaal gewoon hard blijft. Je zou verwachten dat het pedaal dan zakt als die bal lek is.</p><p>Ruud</p>

Lees meer
30-03-2008 20:50 #88780 door Eugen Wulff
Ook bij een kapotte bekrachtiger blijft je pedaal hard. Anders zou het wel heel riskant zijn als het membraam lek zou gaan...Alleen "helpt" de bekrachtiger nu niet meer bij het remmen.

Lees meer
31-03-2008 17:34 #88779 door Lars Rengersen
<p>Ik neem aan dat je met de 'flens' die witte dop aan de bovenkant bedoelt. Die hoort inderdaad wel wat te blazen. Via deze route wordt de luchtdruk weer vereffend.</p><p>De werking van een rembekrachtiger staat hier vrij overzichtelijk uitgelegd marcovw.nl/Motor/Remsysteem/Rembekrachtiger.htm </p><p>Daar betreft het echter geen externe, maar geintegreerde bekrachtiger. De werking van de externen zoals de Lockheed is vergelijkbaar. Nu wordt het helpen met remmen echter niet mechanisch getriggerd, maar door middel van inkomende remdruk vanuit de hoofdremcilinder.</p><p> </p><p>Een revisieset zal bij een Lockheed volgens mij niet zoveel helpen. Ik heb onlangs zo'n revisieset in mijn Lockheed gezet (zie topic ' Lockheed rembekrachtiger blijft drukken/remmen '). Deze revisieset is niets meer dan een nieuw rubber voor onder de 'flens' en vervangt dus ook niet de balg aan de binnenkant.</p><p>Ik weet dat dit bij een revisieset van een Girling wel het geval is, maar dat daar de kans van slagen weer niet zo groot is.</p><p> </p><p>Om te kunnen testen of de rembekrachtiger nog wel wat doet zou je hem er natuurlijk even tussenuit kunnen halen en dan voelen hoe hard je moet trappen.</p><p>Mcoht hij inderdaad stuk zijn, dan is een nieuwe Lockheed kopen volgens mij de beste optie, die is 217,50 ex BTW bij het VOD (nummer 1228540).</p><p>Succes!</p><p>Groeten Lars</p>

Lees meer
08-04-2008 13:56 #88778 door Ruud Terwiel (GAST)
Beantwoord door Ruud Terwiel (GAST) in topic Mijn Lockheed rembekrachtiger blaast als ik rem, is dit normaal?
<p>Dag Lars </p><p>Bedankt voor je uitgebreide informatie. Ik heb de bekrachtiger uit elkaar gehaald en inderdaad is de rubberen schijf (vacu&uuml;mrubber) kapot. Ik heb deze tijdelijk gelijmt. Dit om te zien of dit het probleem is. De auto remt zoals hij nog nooit gedaan heeft. Waarschijnlijk heb ik altijd al met een kapotte rembekrachtiger gereden. </p><p>Ondertussen kwam ik er achter dat het geen Lockheed maar een PBR rembekrachtiger is. </p><p>Ik ga even verder zoeken of hier wel een vervangend rubber voor te krijgen is.</p><p>Anders maar een nieuwe bij het VOD bestellen.</p>

Lees meer
08-04-2008 19:28 #88777 door Ruud Terwiel (GAST)
Voor de volledigheid ik heb bij de Slubo in Doetinchem een nieuw rubber kunnen krijgen.

Lees meer
16-04-2008 20:55 #88776 door Ruud Terwiel (GAST)
<p>Het was niet alleen een rubber naar een volledige revisieset. Al de cupjes veertjes e.d. zat er bij. Ik heb alles vervangen en ik kreeg een rembekrachtiger die meteen spontaan remt als je de motor start.</p><p>Alles een aantal keren losgehaald en nagekeken maar de fout niet gevonden. Dus toch maar een nieuwe rembekrachtiger gekocht......... </p>