AMA 69 Revisie remtrommels passen niet

  • Paul Lieshout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2008 22:13 #50421 door Paul Lieshout (GAST)
AMA 69 Revisie remtrommels passen niet is gemaakt door Paul Lieshout (GAST)
<p>Problemen met de APK. Links/rechts meer dan 50% remdrukverschil (ook met de handrem) het is een amazone uit 69 met een zelfstellende achterrem. Onderin is dus geen stelnok aanwezig. De stelinrichting zit bovenin d.m.v. een tandwiel en een hefboompje. Nu komt het:</p><p>De stelinrichting is volkomen terug gedraaid. Het afstelmechanisme heeft ruimte over. De remcilinder kan NIET verder naar binnen (de zuigers zitten tegen elkaar)</p><p>Toch passen de trommels niet op de nieuwe schoenen. </p><p>Na gemeten te hebben blijkt de vaste nok onderin de trommel standaard 4 MM verder uit elkaar te staan dan een nok die wel te stellen is. Vraag: zijn de remschoenen van een 69&eacute;r anders dan de eerdere modellen? Herkent iemand deze problematiek? (de remschoenen zijn wel imitatie)</p><p>HELP !! Volgende week Volvo weekend en ik moet nog een APK)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2008 12:48 #88955 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic AMA 69 Revisie remtrommels passen niet
<p>De stelinrichting van de handrem midden onder de auto terugdraaien!!! Remverschil achter bij een 69 amazon kan liggen aan cilinders maar ook aan een van de begrenzers of een van de slangen achter zit (gedeeltelijk) dicht</p><p>succes niek de boer</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul Lieshout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2008 21:41 #88954 door Paul Lieshout (GAST)
Beantwoord door Paul Lieshout (GAST) in topic AMA 69 Revisie remtrommels passen niet
<p>Niek, Bedankt voor je reactie! Het zijn inderdaad de remcilinders </p><p>Ik ben er ondertussen achter gekomen (met dank aan de medewerking van Scandcar).</p><p>Er zaten bij mij remcilinders op van een amazon enkel remsysteem. De remcilinders van een enkelrem systeem kunnen minder ver naar binnen (+/- 5-6 mm) Hierdoor paste de nieuwe trommel niet over de nieuwe schoenen omdat de remschoenen 5-6 mm verder naar buiten stonden. Met de oude (uitgedraaide) trommels en remschoenen paste dit nog wel maar met de nieuwe delen dus niet meer. </p><p>Vanmiddag de juiste remcilinders opgeduikeld. Morgen ga ik ze monteren, ik heb er nu weer alle vertrouwen in dat het goed komt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.