remmen achter amazon '66

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2008 19:10 #50363 door
remmen achter amazon '66 is gemaakt door
<p>Beste lezers,</p><p>Niet zo lang geleden heb ik een 2deurs amazon uit '66 aangeschaft. De auto is niet in top staat en ik ben geen groot sleutelaar maar toch kon ik de verleiding (misschien wat onverstandig achteraf) niet weerstaan.</p><p>Hoe dan ook, mijn amazon remt slecht. De mastercylinder is lek en de remschoenen zijn aan vervanging toe. Her en der op internet gekeken bij webshops voor nieuwe onderdelen maar ik kom er niet goed uit wat ik nu exact nodig heb. (kijk, ik ben dus een sleutel leek!) </p><p>kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen?</p><p>vriendelijk dank</p><p>Jonathan</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2008 19:32 #89194 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic remmen achter amazon '66
<p>De hoofdremcilinder is van het type enkel remsysteem onderdeelnummer 0662186, de wielremcilinders zijn nu even afhankelijk van het feit of er een rembekrachtiger is gemonteerd.</p><p>Als je een rembekrachtiger hebt dan mag er een wielremcilinder in van 22 mm zonder bekrachtiger 25 mm.</p><p>De voering heb je nodig met onderdeelnummer 271814</p><p>Succes met je auto!, </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2008 19:37 #89193 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic remmen achter amazon '66
<p>Beste Jonathan,</p><p> </p><p>in jouw plaats bracht ik de AM naar betrouwbare garage in jouw buurt om je
auto eerst volledig in orde te brengen, want werken aan bvb remmen houdt
ernstige risico's in voor beginnende sleutelaars. Pas daarna kan je al
doende leren, en voldoende vertrouwen op doen om aan AM te werken.
Uiteindelijk zal je vast stellen dat de meeste zaken zelf goed doenbaar
zijn. Je kan verder ook je voordeel doen, zij het dan niet onmiddellijk,
door lid te worden van V44. </p><p> </p><p>Succes en groeten, Willy DB.
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2008 19:41 #89192 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic remmen achter amazon '66
Beste Jonathan,
Als je lid wordt van de V44, kun je ook terecht bij de regio's.
Deze organiseren afteldagen en technische avonden.

Tijdens deze dagen, kan je zelf leren hoe je de remmen moet reviseren, of hoe je kleppen moet stellen.
Hoe de ontsteking werkt, ruitenwisser interval schakelaars maken, enz enz.

Voor dat je het weet ben je geen sleutel leek meer, maar een expert !

groeten
joan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2008 20:08 #89191 door
Beantwoord door in topic remmen achter amazon '66
<p>Dank voor de reacties!</p><p>Ik wil zeker lid worden van de V44. Had dat al even geprobeert via de site maar dat lukte niet. Ik zal het deze week nogmaals proberen.</p><p>Nogmaals dank voor de reacties, ik zal er even over na moeten denken wat ik ga doen. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst nog wel eens om hulp vragen.</p><p>vrijndelijke groet</p><p>Jonathan </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2008 11:20 #89190 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic remmen achter amazon '66
<p>Jonathan,</p><p>Houd er ook rekening mee dat je een speciale trekker nodig hebt om de remtrommels te verwijderen. Als ze er lang niet meer vanaf geweest zijn kunnen ze ongeloofelijk vast zitten.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2008 13:05 #89189 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remmen achter amazon '66
Ik weet niet waar je woont,maar ik kan je wellicht helpen 06 24231515

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2008 14:31 #89188 door
Beantwoord door in topic remmen achter amazon '66
<p>Beste Niek,</p><p>Hulp is zeer welkom. Hoewel ik zelf dus niet zo handig ben krijg ik vanavond hulp van een vriend die autotechniek heeft gedaan. Ga er vanavond dus mee aan de slag. Een trekker voor de remtrommels zal ik uiteindelijk wel nodig hebben. Ik woon in Zwolle. Heb al even gekeken bij de regio maar daar is online geloof ik niet zo veel te vinden. )of ik heb niet goed gekeken! Hoe dan ook, na vanavond zal ik, wanneer je een beetje in de buurt woont, even contact met je opnemen.</p><p>vriendelijk dank voor het aanbod.</p><p>Jonathan</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.