remklauw
- ad Kamp (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2008 22:27 #50344
door ad Kamp (GAST)
remklauw is gemaakt door ad Kamp (GAST)
<p>Mijn remklauw bij de re schijf zit zo vast als wat. Bij demontage brokkelen de rubbers bij aanraking af, hoogtijd voor vervanging. In mijn enthousiasme heb ik de twee gedeelten van de klauw gescheiden. Volgens dit forum moet je dat dus nooit doen!!!! Helaas te laat gelezen. Wat nu: Een revisieklauw kost mij met verzendkosten al gauw125 euro, wel wat prijzig. Ik wil een revisiesetje kopen, maar hoe krijg ik de twee delen van de klauw weer veilig op elkaar???</p><p>Groet Ad</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-05-2008 22:50 #89276
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remklauw
<p>Volgens mij is het enige antwoord als doe-het-zelfer hierop NIET!</p><p>Persoonlijk zou ik als het gaat om veiligheid echt niet bezuinigen. Zo'n revisieset is ook niet goedkoop, een hoop gepruts en helpt meestal maar kort omdat de zuigers niet vervangen worden. En als je aangeeft dat die nu muurvast zitten zal dat wel nodig zijn. Met nieuwe zuigers erbij zit je volgens mij aan de prijs van een gereviseerde klauw.</p><p>Om geen remverschil te krijgen, zou ik de andere kant ook meteen nieuw doen.</p><p>Is wel even 250 euro, maar het gaat wel om de remmen.</p><p> </p><p>Succes,</p><p>Groeten Lars</p><p> </p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Henk Leenders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2008 22:56 #89275
door Henk Leenders
Beantwoord door Henk Leenders in topic remklauw
<p>Beste Ad,</p><p>Die krijg je dus nooit meer aan elkaar. Bij de revisie worden beide delen door het toevoeren van warmte aan elkaar gebakken. Wil je weer over een veilig stel remmen beschikken dan zit er niet anders op dan een stel gereviseerde remklauwen te bestellen in het Volvo Onderdelen Depot. Als je naar de kosten van een revisie setje kijkt en de prijs van een gereviseerde remklauw en ook naar het werk wat je dan niet meer hoeft te doen lijkt het mij vor de hand liggend om het maar te vervangen. Als je nog even kunt wachten dan kun je mogelijk profiteren van de aanbiedingen die in de zomer in het VOD worden gepresenteerd. We gaan dan namelijk bijzondere aandacht schenken aan remmen.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Henk Leenders</p>
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
29-05-2008 23:30 #89274
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic remklauw
ik heb nog wel links en rechts zeer goede liggen. die kan je van me overnemen. cvisser02_msn.com