remtrommel loopt aan

• Ferrie Hak (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 12:20 #50202 door Ferrie Hak (GAST)
remtrommel loopt aan is gemaakt door Ferrie Hak (GAST)
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Hallo, na het vervangen van de remschoenen achter en het vervangen van &eacute;&eacute;n remtrommel (gebruikt) loopt deze trommel aan op de remankerplaat in een bocht. Ook na het afstellen van de wiellagers is het niet helemaal weg, het is wel verminderd. Kan ik de remtrommel iets afslijpen aan deze rand? Of is er nog iets anders aan de hand?</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Groet Ferrie</font></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-08-2008 13:22 #89831 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic remtrommel loopt aan
<p>Ferrie,</p><p>Kennelijk schuift je 'nieuwe' remtrommel net wat verder over het conische deel vd steekas dan de vorige. Zo te horen gaat het net om milimeters (zoniet micro). Als je je er van verwittigd hebt dat er structureel niks fout is, zou ik inderdaad gewoon heel iets van de remtrommel afdraaien (of slijpen). </p><p>Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

• Marcel Jansen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2008 12:44 #89830 door Marcel Jansen (GAST)
Beantwoord door Marcel Jansen (GAST) in topic remtrommel loopt aan
<p>Ferrie, dit heb ik ook gehad. Het conische deel van je trommel is uitgesleten, waardoor de trommel verder op de as schuift. Je kan best een beetje van de rand afslijpen maar controleer eerst even ofdat je nog wel genoeg schroefddraad over hebt om de moer vast te draaien. Bij mij kon de trommel er zo ver op dat de zijkant van de remschoen tegen de zijkant van de trommel kwam.</p><p>Succes, Marcel </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD