remlek
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 18:21 #50175
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
remlek is gemaakt door Rob Spoon
Mijn linkerachterwiel wordt teveel vastgehouden door de remklauw achter.
Het is een 145, dus met dubbel remsysteem. Als een klauw teveel blijft happen, ook als het rempedaal los is, betekent dat dat er ergens een lek is? De auto trekt scheef naar rechts, remt dus teweinig links, dus dat klopt met elkaar. De voorremmen heb ik niet echt kunnen betrappen op teveel happen, maar daar is slechts een cylinder van het primaire systeem. Remmen bloeden enzo is al gedaan.
Wat moet ik verdenken? ik heb geen plassen remvloeistof gevonden. Remcylinder vervangen?
Het is een 145, dus met dubbel remsysteem. Als een klauw teveel blijft happen, ook als het rempedaal los is, betekent dat dat er ergens een lek is? De auto trekt scheef naar rechts, remt dus teweinig links, dus dat klopt met elkaar. De voorremmen heb ik niet echt kunnen betrappen op teveel happen, maar daar is slechts een cylinder van het primaire systeem. Remmen bloeden enzo is al gedaan.
Wat moet ik verdenken? ik heb geen plassen remvloeistof gevonden. Remcylinder vervangen?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 20:35 #89971
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic remlek
<p>Als het wiel van de grond is en je draait eraan hoor je de rem slepen? Dan blijft er een remzuiger hangen. Meestal wel op te lossen door een korte massage. Met een waterpomptang remblok iets in de klauw drukken, met de rempedaal weer eruit. Wat ook wel helpt is het binnen en buitenremblok omwisselen.</p><p>Als de hele klauw klemt kan de remslang intern beschadigd zijn en werkt nu als terugslagklep.</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2008 21:43 #89970
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic remlek
9 van de 10 keer dat er bij het gescheiden remsysteem een remklauw blijft hangen is de oorzaak de remslang. Deze zwelt binnenin op en gaat, zoals Marc al aangeeft, als een klep werken. Druk kan er wel in als je op het rempedaal trapt, maar de remvloeistof kan niet teruglopen bij het loslaten van het pedaal. Van buiten is dit meestal niet te zien. Remedie is aan beide zijden de remslang vervangen. Beter om de voorste ook gelijk te doen als je de boel toch los hebt.
15-09-2008 19:13 #89969
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic remlek
Dank voor de tip. Slangen van de voorklauwen dus.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
15-09-2008 20:59 #89968
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic remlek
Ummmm, het is een achterklauw die blijft bijten. Daar zit geen slang aan!
Kan de slang van de voorklauwen ervoor zorgen dat een achterklauw blijft hangen? Of is de remleiding naar achteren ergens vernauwd? Of zou het reduceerventiel ziek zijn?
Kan de slang van de voorklauwen ervoor zorgen dat een achterklauw blijft hangen? Of is de remleiding naar achteren ergens vernauwd? Of zou het reduceerventiel ziek zijn?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2008 22:10 #89967
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic remlek
<p>Zitten er geen slangen naar de remkrachtverdeler dan, voor de achteras? lijkt me sterk, de achteras moet per slot van rekening kunnen bewegen.. Maar het kan natuurlijk ook de remklauw zelf zijn die vastzit. In dat geval is het makkelijkste om een revisie klauw erop te zetten. Er zijn ook revisiesetjes te koop, maar dan mag de remzuiger niet teveel roestpitting hebben. Anders loont het reviseren niet.</p>