ATE versus Girling

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2009 18:08 #49871 door Ed van der Zee
ATE versus Girling is gemaakt door Ed van der Zee
<p>Heb net de geventileerde schijven van het VOD (prima aanbieding !) onder mijn 164 '71 gemonteerd. De wagen heeft ATE klauwen voor en bij demontage viel het me al op dat er gewoon pennen met splitpennetjes (zoals op het Girling systeem) op zaten welke door RAF destijds waren gemonteerd.</p><p>De zuiger li voor-buiten zat redelijk vast en gelukkig kon ik na doorflushen met remolie dit oplossen, kanaaltje zat verstopt..</p><p>Heb geprobeerd het ATE plaatje te gebruiken, wat is bijgeleverd en in het Green Manual ook staat aangegeven voor dit type 164.</p><p>Aldus met goede moed begonnen; echtermet de langere pennetjes voor het ATE systeem vond ik het er niet betrouwbaar uitzien. Met name het penntje steekt maar net in het gaatje van het remblok aan de overzijde en is het lastig goed druk te krijgen op de pennen zodat ik mijn twijfels had over dit systeem.</p><p>Ook was het lastig om de zijpootjes over de blokken te krijgen, het plaatje moet dan de penntjes zodanig klemmen dat ze niet loskomen...kortom leek mij geen betrouwbaar geheel en heb uiteindelijk weer het oude spul gemonteerd met de splitpennetjes.</p><p>Mijn andere volvo's de P1800 en de 144 hebben Girling en hier nooit problemen mee gehad.</p><p>Wat is de mening op dit forum t.a.v. het gebruik van het ATE montage setje </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD