blokkerende voor remmen

Lees meer
20-04-2009 22:28 #49734 door René Minnebo
blokkerende voor remmen is gemaakt door René Minnebo
<p>Ik heb sinds de aanschaf (2,5 jaar geleden) mijn eerste illegale (nog geen apk) kilometers in de polder gereden met mijn amazon combi. Ik wilde weten of hij sinds het ontluchten van de remmen van 2 weken geleden goed remde. Hij vertraagd goed, pedaal blijft mooi hard tijdens remmen alleen bij krachtig remmen en dan bedoel ik niet overdreven maar neem als voorbeeld dat je moet remmen voor het stoplicht als deze net op oranje springt. Dit zijn wel is situaties dat je net ff harder op het pedaal klimt dan normaal, en dan blokkeert bij mij 1 van de voorwielen of beide dat weet ik niet maar ze gillen het uit.</p><p> </p><p>Kan dit te maken hebben met het lange stilstaan (nu intoataal 4 jaar)</p><p>enigzins lichte corrosie op de schijven (dit had ik er na de verkoop al afgehaald maar na 2,5 jaar zit er toch weer iets op)</p><p>Zijn de blokken verhard door het lange stilstaan en veroorzaakt dit het blokkeren???</p><p> </p><p>Klauwen zijn al nagekeken en werken goed lekken niet</p><p>achterrem cillinders lekken ook niet en werken ook zoals het hoort</p><p> </p><p>Er zit een rembekarachtiger op die er later is opgezet merk weet ik zo even niet, deze is ook nog goed want ik hoef niet hard te trappen om de wagen tot stilstand te brengen.</p><p> </p><p>Gr Rene</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2009 07:48 #91924 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic blokkerende voor remmen
<p>er zijn een hoop leden die jaloers zijn op zulke goede remmen! ;-)</p><p>maar, even serieus, ik denk dat je even wat meer moet rijden en remmen om alles na de lange stilstand weer op elkaar te laten inslijten en de schijven weer goed schoon en glad te krijgen. ook je banden kunnen na lange stilstand wat minder grip vertonen; dat geldt trouwens ook voor nieuwe, waardoor de remmen eerder de kans krijgen te blokkeren. </p><p>kortom, rijden (en remmen) met die Combi! mocht dat niet helpen, dan zou ik inderdaad nieuwe remblokken monteren.</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-11-2009 13:27 #91923 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic blokkerende voor remmen
<p>Wissel de remblokken van link naar rechts, even proberen.</p><p>Kun je niet bij een apk station op de remmenbank? Je kan met zo'n bank ook goed diagnose stellen.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.