Remlichten weigeren
- John Lemmers
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-07-2009 21:59 #49586
door John Lemmers
Remlichten weigeren is gemaakt door John Lemmers
De remlichten van mijn combi weigeren. Bij het pedaal zit de schakelaar. Beide stekkertjes losgehaald en doorverbonden, hielp niet. Vervolgens heb ik in het onderdelenboek het elektrisch schema er op nageslagen, maar mijn kennis over dit soort schema's laat mij in de steek en deze kan ik dus niet lezen. Als het een zekering zou zijn, dan zou ik meerdere uitvallende zaken moeten meemaken, maar dat is dus niet zo.
Wie kan mij op weg helpen want het fietsenrek achterop trekt over een paar dagen vast de aandacht van politie en dat wil ik graag voorkomen.
Mvgr,
John
Wie kan mij op weg helpen want het fietsenrek achterop trekt over een paar dagen vast de aandacht van politie en dat wil ik graag voorkomen.
Mvgr,
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2009 22:05 #92665
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Remlichten weigeren
<p>De lampjes zelf al gechekt en heb je wel stroom tot aan de lamphouder, deze moet nl wel massa maken met de auto. </p><p>Schakelaar bij pedaal kun je doormeten met een ohm meter.</p><p>Spanning daar waar je het licht bolletje in doet meten met een voltmeter, dus massa met de carroserie en een pinnetje in de lamphouder. Wel ff een plank op het pedaal en tegen de stoel aanhouden, net zoals je remt</p>
- 12021-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-07-2009 22:06 #92664
door 12021-dummy
PV444 - 1955
Beantwoord door 12021-dummy in topic Remlichten weigeren
Het kan zijn dat de remlichtschakelaar defect is. Dat ding zit tegen het schutbord onder de motorkap, een beetje links van de cilinderkop. Een grote ronde moer op het verdeelblok van de remleidingen, met twee draadaansluitingen erop. Sluit die maar eens kort om te controleren.
PV444 - 1955
- John Lemmers
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-07-2009 11:31 #92663
door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Remlichten weigeren
René en Hans bedankt voor de reakties. Dat doormeten, zal ik vanavond gaan doen. Dat verdeelblok heeft geen schakelaar met twee draadaansluitingen, de schakelaar zit bij het pedaal zelf.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-07-2009 19:35 #92662
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Remlichten weigeren
<p>Hans is denk ik in de war met de remdrukverschilschakelaar; deze schakelt bij ongelijke druk in de 2 systemen en activeert het remcontrolelampje.</p><p>De schakelaar van de remlichten zit inderdaad bij het pedaal zelf. </p>
Groet, Hans
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-07-2009 14:44 #92661
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Remlichten weigeren
<p>Beste John,</p><p>Ik had laatst hetzelfde probleem. Bij mij was de zekering doorgebrand. Behalve de remlichten zit daar bij mij alleen de claxon op. En die kun je natuurlijk best een tijd niet gebruikt hebben. </p><p>Probeer dus eens te toeteren... Doet die het niet, vervang dan de zekering. Bij mij was het de tweede van boven...</p><p>Succes ermee!</p><p> </p><p>Groet, Koen.</p>
- Marco Kreft (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 20:14 #92660
door Marco Kreft (GAST)
Beantwoord door Marco Kreft (GAST) in topic Remlichten weigeren
<p>Ik heb vandaag ook zoiets. Schakelaar doorgemeten, en is goed. Er staat 12 volt op draad. </p><p>Als ik de 2 draden van de schakelaar op elkaar zet heb ik geen remlicht. De lampjes zijn goed. Het lamphuis maakt massa. Wie heeft nog een tip! De 12 draad naar achter toe maakt geen sluiting want de zekeringen zijn allemaal goed.</p><p>Kan het ergens in de trekhaakstekker zitten?</p><p> </p>
- Marco Kreft (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 20:14 #92659
door Marco Kreft (GAST)
Beantwoord door Marco Kreft (GAST) in topic Remlichten weigeren
<p>Ik heb vandaag ook zoiets. Schakelaar doorgemeten, en is goed. Er staat 12 volt op draad. </p><p>Als ik de 2 draden van de schakelaar op elkaar zet heb ik geen remlicht. De lampjes zijn goed. Het lamphuis maakt massa. Wie heeft nog een tip! De 12 draad naar achter toe maakt geen sluiting want de zekeringen zijn allemaal goed.</p><p>Kan het ergens in de trekhaakstekker zitten?</p><p> </p>