Rem rechtsvoor slaat vast!

• Joris van der Heijden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 18:50 #49581 door Joris van der Heijden (GAST)
Rem rechtsvoor slaat vast! is gemaakt door Joris van der Heijden (GAST)
Hallo Volvo liefhebbers,

Eergisteren wilde ik met mijn vader een 142, die al bijna een jaar heeft stilgestaan,
wegbrengen naar het keuringsstation. Nu slaat de rem rechtvoor steeds vast rechtsvoor,
deze is met een paar tikken weer los maar na nog eens remmen zit hij weer net zo vast. Wat
is het probleem? Bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-07-2009 19:13 #92690 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rem rechtsvoor slaat vast!
<p>Ik denk dat er het volgende aan de hand is:</p><p>Remolie is hygrostatisch en na een jaar stilstaan heeft dat vocht waarschijnlijk kans gezien om roest te veroorzaken op de remcilinder in je remklauw. Als-ie nog los te krijgen is, kun je hem zonder remblok, maar met een stukje vulhout (om te zorgen dat je de cilinder er niet helemaal uittrapt) via het rempedaal eruit laten komen. Dan een beetje invetten met kopervet en terugdrukken. Dat heen en weer bewegen een paar keer herhalen en zsm de remolie vervangen.</p><p>De andere cilinder in de remklauw ook nakijken!</p><p>Succes!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Piet Boer
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-07-2009 19:30 #92689 door Piet Boer
Beantwoord door Piet Boer in topic Rem rechtsvoor slaat vast!
Controleer ook de rubberen remslang. Deze kan dichtslibben. Dat was bij mijn de oorzaak van het vastslaan van de voorrem.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-07-2009 20:35 #92688 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Rem rechtsvoor slaat vast!
Ik vermoed ook de rubberslang die is dichtgeslibt, maar gebruikt geen kopervet op je remzuiger en cillinder want dan kun je gelijk een nieuwe klauw kopen. Er zit in kopervet koperdeeltjes die kunnen gaan schuren op de cill wand. Stofhoes er ff af een blokje hout ertussen die ff dunner is dan de schijf dan pompen en kijken of ie de zuiger's los komen, doe er dan even wat remolie op de zijkant v/d zuiger's en druk dan de zuiger's weer terug in de cillinder, kijk uit dat je reservoir niet over stroomt. Doe dit ook met de andere kant en eigenlijk ook bij de achterwielen.

• Joris van der Heijden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2009 13:48 #92687 door Joris van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Joris van der Heijden (GAST) in topic Rem rechtsvoor slaat vast!
Bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat het zo gaat lukken!

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-11-2009 13:36 #92686 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Rem rechtsvoor slaat vast!
<p>Gebruik svp kopervet op de remblokken en dat blauwe remmenvet op remzuigers.</p><p>Mij lijkt het op een klemmende remzuiger. Als je de remzuiger niet kan terugdrukken zit het in de remslang.</p><p>Als je de remzuiger w&eacute;l kan terugdrukken met het ontluchtingsventiel open weet je het zeker.</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD