Slangen remklauw dubbel systeem

• Katja Bakker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-08-2024 17:00 #1046350 door Katja Bakker
Slangen remklauw dubbel systeem is gemaakt door Katja Bakker
Ik heb een nieuwe remklauw (Dubbel systeem).. Dat betekent 2 remslangen die je in de klauw moet schroeven.. Met slang 1 zal dat wel lukken... Maar hoe zit het met slang 2  of moet ik ze loshalen bij de remleiding met het risico dat ik die verkloot... Hoe pakken jullie dat aan??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-08-2024 15:48 #1046408 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Slangen remklauw dubbel systeem
In principe kun je de remslangen laten zitten. Tussen de remslang en remklauw zit nog een korte (vaste) remleiding. De nippel aan de kant van de remklauw moet je losdraaien. Dit kan soms lastig zijn. Inspuiten met kruipolie en gebruik maken van goed passend gereedschap. Er zijn speciale remleiding sleutel (een soort open ringsleutel). Moed, beleid en geduld zijn hier de sleutelwoorden.
Soms breekt de remleiding inderdaad af of soms tordeert die bij het loshalen. Dan zit er niets anders op dan een nieuw stukje remleiding te maken. (De handige doehetzelvers hebben speciaal gereedschap in huis)
Als je het zelf niet aandurft, op 19 oktober is er een sleuteldag bij jou in de buurt.

• Katja Bakker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-08-2024 18:29 #1046412 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic Slangen remklauw dubbel systeem
Ik ben de moeren van de kleine remleiding al aan het inspuiten.. Ik ga het morgen proberen. Mocht het niet lukken dan haal ik de rem gewoon uit elkaar en maak ik alles schoon, vet de bewegende delen in En dan blijft Smurre staan tot de sleuteldag van 19 oktober waar ik me al voor heb opgegeven

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD