Nieuwe remtrommels lijken niet rond?

Lees meer
27-04-2024 23:29 #1045024 door Rolf Ludeke
Nieuwe remtrommels lijken niet rond? is gemaakt door Rolf Ludeke
Hallo, ik heb vorige week achter mijn nieuwe remtrommels gemonteerd en heb hier mijn twijfels bij. Ik heb met de stelschroef gedraaid en ze vastgezet en daarna los gedraaid tot ze weer ronddraaiden. Nu hoor ik als ze weer beginnen te draaien een halve slag een slepend geluid omdat de schoen de trommel nog licht raakt en de andere halve slag lopen ze al vrij. Is dit normaal en moet het geheel nog inslijten of zijn de trommels waarschijnlijk niet goed en moeten er andere op komen of moeten deze misschien nog afgedraaid worden?
Alvast bedankt voor het meedenken, Groeten Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2024 10:48 #1045027 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Nieuwe remtrommels lijken niet rond?
Hoi Rolf, wat je hoort is een kleine slingering van trommel 't.o.v. bevestigingsnaaf. De trommels zijn rond. De remschoenen zijn flexibel opgehangen en bewegen met de de remtrommel mee tijdens het remmen. Groeten Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2024 12:27 #1045028 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Nieuwe remtrommels lijken niet rond?
Ok, dank je. Dus dit hoort gewoon zo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2024 15:35 #1045030 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Nieuwe remtrommels lijken niet rond?
Hoi Rolf, als een onderdeel samengesteld is uit meerdere onderdelen heb je altijd te maken met tolerantie, in het geval van een remtrommel weet ik de tolerantie maat niet, maar uit ervaring zal dit binnen 0,2MM zijn. Men hoeft zich hier geen zorgen om te maken. Groeten Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.