achterremmen vernieuwen/2x pompen

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2010 21:37 #49265 door luuk verburgh (GAST)
achterremmen vernieuwen/2x pompen is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Ik moet om nog enigszins te kunnen remmen minimaal 2x pompen. Verder is bijna onmogelijk om de wielen te blokkeren. Bovendien werkt mijn handrem niet meer. KOrtom het volgende onderwerp voor "Vollie" zijn de remmen. Ik begreep zoal dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt. Weet iemand een goed adresje die dit voor niet al te commerciele prijzen voor mij kan fixen? (of een mede lid?) bvd! Luke

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2010 22:38 #94321 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
Als het bv om een volvo amazon gaat dan kan je de handrem stellen door aan de onderkant de kabels wat meer aantetrekken dmv een moer die je indraaid. Voor het pompend remmenprobleem kan ook zijn dat er te weinig remvloeistof in het systeem zit ,kan duiden op een lekke remcylinder of nippel of rembekrachtiger of iets anders waar het lekt (gevaarlijk dus) het kan ook zijn dat je de remblokken wat moet bijstellen met het afstelmechanisme wat op de achterkant van de remplaat zit. Het kan vast nog wat anders zijn maar dat hoor je wel van de echte techneuten hier.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2010 23:08 #94320 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
<p>2 x pompen voordat ie echt wil remmen is lucht in het systeem of oude remolie met vocht dan krijg je fading (wegzakken van het remoedaal) Of je hebt een vacuum lekkage waardoor je bekrachtiger niet meer werkt en misschien is de bekrachtiger wel kapot.</p><p> </p><p>Handrem is te stellen door in het midden onder de auto de kabel strakker te zetten, maar er zit ook een stelnok aan de buitenkant van de remankerplaat.</p>

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-01-2010 00:05 #94319 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
<p>Ontluchten daarna stellen (met het nokje op de remankerplaat ,dat is trouwens niet voor de handrem...)</p><p>Luuk ik zag dat je in Ridderkerk woont, ik zit in Zwijndrecht en ik wil tegen kleine vergoeding wel helpen (heb thuis lucht gereedschap en de juiste trommeltrekker ;-)) Ik reken geen 700 euro ;-)))</p><p> </p>

• Martijn Koning (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-01-2010 12:52 #94318 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
<p>Als je vacuum kapot zou zijn, dan zou de motor ook slecht moeten lopen. De drukslang loopt immers naar het luchtfilter en zou dan een rijker mengsel moeten geven, toch?</p><p>Zo te horen is het kwestie van lucht in het systeem. Dus checken op een lek, oude vloeistof eruit, nieuwe erin en dan ontluchten maar.</p>

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2010 23:08 #94317 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
<p>Volgens mij is het pompend remmen een gevolg van versleten rubbertjes (cupjes) in de hoofdremcilinder. Bij de eerste paar keer trappen zet je de cupjes "in model" tegen de cilinderwand, waarna ze pas weer druk aankunnen.</p><p>Als je zachtjes de pedaal indrukt kan je hem helemaal tot de bodem indrukken.</p>

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2010 10:55 #94316 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
<p>Luuk,</p><p>Het eerste wat je doen moet is de achterremmen demonteren en controleren op lekkage, remvoering, gangbaarheid van de handremkabel en remstelnokken, het geheel schoonmaken.</p><p>Ik raad je aan dit te laten doen door een garage, rijden in een klassieker is leuk, op tijd stilstaan is nog leuker.!!</p>

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2010 17:35 #94315 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic achterremmen vernieuwen/2x pompen
bedankt voor alle input. meest simpel is te proberen om de handremmen aan te draaien. Jojo kan je mij anders rechtstreeks mailen aub? luukv47@hotmail.com ik maak graag gebruik van je aanbod. voor de anderen: ik heb geen rembekrachtiging, dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat de remmen gewoon vernieuwd moeten worden. Die kerel had er 11 jaar in gereden zonder dat dit is aangepakt (kwam ten slotte nog steeds door de APK)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD