Pedaal hard na even remmen.

Lees meer
11-04-2010 00:27 #49102 door Arco Ruighaver (GAST)
Pedaal hard na even remmen. is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Ik heb de volgende situatie (al 2 jaar ondertussen, maar vroeg met toch af of het normaal is)</p><p>Ik heb een Amazon B18 (met B20 Blok en Weber DCD36 Carb) met een enkel remcircuit, voorzien van een Lockheed Rembekrachtiger welke een paar jaar geleden in de aanbieding was bij het VOD.</p><p>Remmen gaan in princiepe goed, echter als ik op een rotonde afrijd en langzaam afrem (landuriger druk op het pedaal houdt) wordt het pedaal keihard (komt zelfs iets omhoog voor mijn gevoel) en de remvertraging wordt minder. Laat ik het pedaal kortstondig los en trap het weer in remt hij weer 100% echter na een aantal seconden treden steeds dezelfde symptonen op. </p><p>Isd it verschijnsel normaal, en is hier iets aan te doen?</p><p>De remblokken rondom zijn goed, de hoofdremcilinder is 25.000 km geleden vervangen en de Rembekrachtiger een 20.000 km geleden. De remvloeistof (Dot 5.1 van de Shell) is ook 20.000 geleden vervangen.</p><p>De kwaliteit van de remslangen voor, de remklauwen, en de remdrukverdeler durf ik niet te zeggen, heb hier nooit iets aan gedaan. De auto is deze week opnieuw goedgekeurd.</p><p>Iemand suggesties ?</p><p>Groet,</p><p>Arco </p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2010 11:59 #95213 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Pedaal hard na even remmen.
Hallo Arco,
Volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem gehad. Ik merkte het meer dat hij bleef remmen, doet hij dat bij jou ook op het moment dat het pedaal hard is?

Zie het topic Lockheed rembekrachtiger blijft drukken/remmen

Met alles zo goed als nieuw aan je auto is het wel een vreemd verschijnsel.

Groeten Lars

Lees meer
11-04-2010 14:32 #95212 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Pedaal hard na even remmen.
<p>Ik ben het met Arco eens dat het het toch in de rembekrachtiger moet zitten, ondanks dat hij nieuw is. Het lijkt me in noodsituaties niet best om hier mee door te rijden. Eigenlijk zou je eens moeten kunnen wisselen met een andere rembekrachtiger. Wat ik ook nog kan bedenken is dat er een verkeerde (te grote) "tuut" in het spruitstuk geschroefd zit, of dat de slang van de rembekrachtiger is omgewisseld met de slang die van het luchtfilter naar het spruitstuk loopt. Wat je beschrijft heb ik ook gehad, maar toen was mijn rembekrachtiger lek.</p><p>Groet, Ronald</p>

Lees meer
11-04-2010 21:51 #95211 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Pedaal hard na even remmen.
<p>Klinkt indedaad als een probleem met de vaccumbekrachtiger/vacuum. lijkt er op dat als je langer trapt je bekrachtiger niet meer bekrachtigt wordt (of niet genoeg vaccuum meer krijgt) </p><p>Zit er wel een goedwerkend "ventiel" in? </p>

Lees meer
11-04-2010 22:07 #95210 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Pedaal hard na even remmen.
<p>@ Lars,</p><p>Hij blijft remmen, maar dit wordt voor het gevoel minder, je hebt althans niet meer het gevoel dat het rempedaal de gewenste druk geeft. Ik ga morgen eens het ventiel losmaken en kijken of ik daar iets aan ziet.</p><p>@ Ronald,</p><p>Ik heb een Webder carburatuer, met een grote nippel in het spruitstuk (zoals dit normaal ook is in het standaard spruitstuk, de kleine nippel is voor de Carterventilatie)</p><p>Ik heb zal morgen eens kijken of het ventiel bovenop nog fris is, en eventueel een lossen terugslagklep in de slang plaatsen om te kijken of deze goed is. </p><p>Gr</p><p>Arco</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Lees meer
11-04-2010 23:50 #95209 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Pedaal hard na even remmen.
Als je er zeker van wilt zijn.De leiding van de bekrachtiger naar het verdeelblokje op de hoofdremcilinder zetten en dan zonder bekrachtiger proberen of het probleem weg is.