Slecht remmen
- Wouter Stoop
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-05-2010 17:24 #49023
door Wouter Stoop
Slecht remmen is gemaakt door Wouter Stoop
Hallo forum vrienden , ik heb een vraag . De remmen van mijn Amazon gaan niet naar behoren . Als ik rem gaat dat hard en stroef en kraakt het pedaal op het eind . Laat ik los en trap ik daarna weer , dan gaat het beter . Moet ik ontluchten ? Ik heb wel laatst de achterremmen vervangen en ontlucht en toen remde de auto best wel goed . Ik heb een rembekrachtiger en een enkel systeem en schijfremmen voor . Graag jullie advies .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2010 18:08 #95483
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Slecht remmen
Als je een tweede keer moet "pompen" voor voldoende druk is dat meestal een teken van lucht. Nog maar eens ontluchten(ook voor) en dan weer proberen. Ik heb zelf goede ervaringen met het eezibleed systeem, maar met een assistent gaat natuurlijk ook.
- Wouter Stoop
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-05-2010 18:42 #95482
door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Slecht remmen
<p>Dank je wel voor je reactie Bernard , ik had vandaag zelfs het volgende : moest stevig remmen en toen bleef het pedaal plakken aan de bodem , wilde niet meer vanzelf terug . Met de hand terug gehaald en toen had ik weer iets van een rem . Wat denk je ervan ? Toch meer aan de hand ? Groeten Wouter .</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2010 21:55 #95481
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Slecht remmen
<p>Let ook eens op of je remvloeistof verliest (nivo reservoir in de gaten houden).</p><p>Lekkage hoeft niet altijd direct zichtbaar te zijn; kan ook b.v. een lekkende hoofdremcilinder zijn waarbij het mogelijk is dat het je rembekrachiger in loopt (als deze tenminste direct aan de hoofderemcilinder is gemonteerd).</p><p>In ieder geval snel naar (laten) kijken! </p>
Groet, Hans
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-05-2010 08:57 #95480
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Slecht remmen
Het kan zijn dat een onderdeel van de hoofdremcilinder kapot is, bijvoorbeeld de veer of een klepje. Ik zou hem eens reviseren. Een revisiesetje kost niet veel. Als je het zelf niet vertrouwt, vraag dan hulp.
- Wouter Stoop
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-06-2010 16:48 #95479
door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Slecht remmen
Het bleek de rembekrachtiger te zijn , die is overleden . Een nieuwe gemonteerd en het remt weer super . Bedankt voor de reacties .