vacuum rembekrachtiger

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2010 20:47 #48745 door Ferrie Hak (GAST)
vacuum rembekrachtiger is gemaakt door Ferrie Hak (GAST)
Hallo,Al een tijdje aan het stoeien met de remmen.Ik heb een combi uit ’67 met een B18d, die had een rembekrachtiger op de voorremmen.Na een keer wegrijden zonder te kunnen remmen, remolie opgezogen, de boel om gebouwd naar de rembekrachtiger van een b20 (toeter) Remmen was nog geen pretje, maar je went er aan.Later de su’s vervangen door een gereviseerde set van een B20, echter op dit ALU spruitstuk zat geen aansluiting voor de carterontluchting, zelf aangebracht/geboord maar de remmen waren toch niet optimaal. Nu las ik op het forum dat dit maar een klein gaatje moet zijn. Ik heb nu de aansluiting verkleind en de rembekrachtiger werkt al wat beter. Weet iemand hoe klein deze aansluiting kan/mag zijn? Ik ben nu ook al af van het geratel van de terugslagklep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2010 08:52 #96647 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic vacuum rembekrachtiger
Hallo, zover ik weet moet het gaatje in de aansluiting op het spruitstuk voor het carterontluchtsysteem klein zijn (staat ook in onderhoudsboeken) maar is de aansluiting voor de rembekrachtiger groot (ergens tussen de 0,5 en 1 cm, nog niet nagemeten), tenminste is dat bij mijn auto's het geval zonder nadelige gevolgen voor het remmen. De rembekrachtiger moet zoveel onderdruk krijgen als er is, dus een klein gaatje zou hier nadelig zijn. Ik zou het probleem in het terugslagklepje / het "luchtverloop" zoeken. Het klepje zorgt ervoor dat de onderdruk behouden blijft als de motor niet veel lucht aan moet zuigen en er dan dus niet veel onderdruk is. Als er geen lek in het luchtsysteem is kan het terugslagklepje eigenlijk niet ratelen, eventueel is dit terugslagklepje defect. Als er een lek in het luchtgedeelte zit remt het geheel ook slecht (bijvoorbeeld als het rubbertje in de rembekrachtiger aan de hoofdremcylinderkant slecht is). Succes!

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2010 10:25 #96646 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic vacuum rembekrachtiger
Zie ook dit topic:http://www.v44.nl/main.php?mi_key=2&mi_value=47641&mi_description=carterventilatie%20b20%20zenith&mi_sitelocator=1#springen

Groet Mats

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2010 10:30 #96645 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic vacuum rembekrachtiger
Ach ja, die link word niet automatisch opgezet...Dan werkt dit misschien(?): Dit topic dus .

Groet Mats

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2010 15:29 #96644 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic vacuum rembekrachtiger
Heren bedankt zo verIk heb een B18 blok, wat dus de carterventilatie op het inlaatspruitstuk heeft,De gasstroom is bij een B18 is naar het spruitstuk toe in plaats van de b20 naar het carter.Daar ik de Su’s en alu inlaatspruitstuk heb van een B20 zat er wel een aansluiting op voor de rembekrachtiger met een grote doorlaat, echter de aansluiting voor de carterontluchting heb ik zelf geboord en een nippel aangebracht. Ik had al gelezen dat dit een klein gaatje moest zijn, dus ik heb de slangdoorvoer al verkleind, waardoor de auto al beter remt. De vraag is eigenlijk; hoe klein kan dit gaatje zijn voor de carterontluchting, waardoor er nog meer vacuüm ontstaat in het inlaatspruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2010 17:15 #96643 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic vacuum rembekrachtiger
Zover ik na heb kunnen gaan zijn er verschillende diameters van de gaatjes (ik weet echter niet welke bij welke motor hoort), de grootste die ik ken is 2mm in doorsnede. Ik probeer dit weekend eens na te meten als niet al iemand anders al eerder het antwoord heeft.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ferrie Hak (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2010 20:32 #96642 door Ferrie Hak (GAST)
Beantwoord door Ferrie Hak (GAST) in topic vacuum rembekrachtiger
dank je wel,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.