Vervangen remschijven amazon 69'

Lees meer
15-08-2023 13:21 - 15-08-2023 13:23 #204207 door Tom Giesbers
Vervangen remschijven amazon 69' is gemaakt door Tom Giesbers
Hallo allemaal, 

Ik ben bezig met het vervangen van de remschijven bij mijn amazon uit 69 B20. 
Hierbij heb ik via de vereniging de volgende schijven aangeschaft: www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/dis...to-original/1001829/

Nu loop ik bij het installeren hiervan tegen het volgende probleem aan: 
De diameter van de holling aan de binnenkant van de schijf is kleiner dan die van de schijven de ik verwijderd heb, daarnaast loopt de rand(zie foto) bij de oude schijven taps toe en bij de nieuwe niet. Dit scheelt nogal, namelijk:

Nieuwe schijf diameter(van opstaande rand tot "holle"rand):137,5mm
Oude schijf diameter: 154mm aan de buitenrand en 139 mm na het taps toelopen.
 


Het gevolg hiervan is dat de schijf aan de achterkant tegen de houder van de remklauw aanloopt. Ik weet daarbij ook niet geheel zeker of schijf ver genoeg over de as heen komt voordat hij tegen deze houder aan komt en dus ook niet of de vetkering wel op zijn plek komt. 
 
 

Ik vraag mij af of dit een bekend probleem is. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan? 
Na het dan toch installeren van de remklauw blijft er ook te weinig ruimte over voor de blokken aan de buitenkant, deze passen er eigenlijk niet meer tussen en als ik dat wel doe lopen deze volledig tegen de schijf aan. 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, 
Tom Giesbers 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2023 13:53 #204208 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vervangen remschijven amazon 69'
Gelijk contact opnemen met VKO, deze moet je niet hebben, ruilen !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-08-2023 22:33 - 16-08-2023 19:38 #204223 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Vervangen remschijven amazon 69'
Hallo Tom,


De foto van de schijf op de foto geeft nog geen conus van het lager ingeperst, heb je dit bij het proberen wel gedaan? 
Zelf heb ik ook een keer die schijven gemonteerd zonder problemen, maar er kan natuurlijk altijd tijdens de productie afwijkingen in komen.

Woon je soms in de buurt van Utrecht? ik wil wel even kijken.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2023 09:35 #204229 door Tom Giesbers
Beantwoord door Tom Giesbers in topic Vervangen remschijven amazon 69'
Bedankt voor de reacties.
Ik heb contact gehad met het VKO die wisten tot nu toe niet af van het bestaan van verschillende soorten schijven voor de Amazon. Even afwachten.

mbt de as Cor; ik heb een lager gekregen welke tevens foutief bleek (fabrieksfout). Dit lager was net iets te klein waardoor er krassen ontstonden op dit deel van de as. Het lijkt naar mijn mening niet gelast. Ik woon overigens in Maarsbergen, redelijk in de buurt dus!    

Groeten,
Tom Giesbers 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
16-08-2023 19:41 #204242 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Vervangen remschijven amazon 69'
OK, dat heb ik dan verkeerd gezien. Han wees mij daar ook al op. Maar wat betreft de buitenste ring van het achterste lager had je die al goed ingeperst?

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2023 13:56 #204517 door Tom Giesbers
Beantwoord door Tom Giesbers in topic Vervangen remschijven amazon 69'
Hallo allemaal,

Ik heb de boel nogmaals uit elkaar gehaald. Hierna heb ik alle vlakken nogmaals opgeschuurd. Hiermee bedoel ik de remklauwhouder en de as flens. Zodat deze geheel zonder hobbels op elkaar gedrukt konden worden. Dit lijkt wat het probleem op gelost te hebben.

Er was daarnaast natuurlijk enige roest de randen van de remklauwhouder. Dit heb ik verder weg geschuurd en hierna passen de schijven goed en lopen ze niet meer aan! 

Ook passen nu de remklauwen mooi op de schijf. 

Uiteindelijk wat mij betreft dus een probleem met oppervlakkig roest wat voor het uitzetten van de klauwhouder zorgt. Dit in combinatie met de iets kleinere diameter van de nieuwe schijf gaf problemen. Nu past het precies.

Bedankt voor al het advies! 

Groeten,
Tom 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.