Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18

Lees meer
22-01-2023 19:27 #201862 door Eric Dezittere
Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18 is gemaakt door Eric Dezittere
Weet iemand of ze bestaan? en indien wel! WAAR? Ik zoek RVS zuigers diameter 54 en diameter 38 voor de Girling remklauw van een Amazon B18. Ooit meen ik een advertentie ervan te hebben gezien, maar vind deze niet meer terug. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
22-01-2023 21:38 - 23-01-2023 19:44 #201863 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18
Eric,
zuigers van RVS ik zou et “niet” doen, rvs zet meer uit(uitzetting coëfficiënt, is verschillend) dan staal, en als ze warm worden
zit de zuiger vast in et huis 
RVS dat in contact staat met staal, geeft kontaktcorosie, daarom vind ik RVS bumpers
die gemonteerd zitten op stalen beugels aan de carrosorie ook vragen om problemen 

 

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2023 22:55 #201877 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18
Neem eens contact op met C&C (rem)parts in Baarlo. Zij hebben voor mijn Alfa perfecte rvs cilinders voor de (aluminium) remklauwen geleverd (wel klauwen daar naartoe gestuurd voor de juiste maat/passing. Zij zullen je ook kunnen vertellen of dit bij de Volvo remmen ook kan/zinvol is aangezien de klauwen bij Volvo van ijzer/staal zijn en dus een andere uitzettingcoefficient enz hebben,

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
24-01-2023 15:07 #201883 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18
Zoals Peter ook al aangaf, RVS en koolstofstaal/gietijzer kan problemen veroorzaken. Zeker met de remvloeistof/water mix als electrolyte tussen de twee materialen. 
 

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2023 11:30 #204309 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Zuigers in RVS voor remklauw Girling Amazon B18
Hi Eric,

ik heb enkele jaren geleden (zo’n 7-8 jaar) de zuigers vervangen van de remmen van m’n ‘69 amazon B20 met gescheiden systeem. Er staat me bij dat ik RVS zuigers heb gebruikt die ik gewoon in de onderdelenshop heb gekocht. Maar nu ik er over nadenk kan het ook wel bij Dries Bakkenes zijn geweest. 
Van de oude was op sommige plekken het chroom kapot of aangevreten. Kwam door te lange stilstand en te oude remvloeistof. Met de nieuwe heb ik nog geen problemen gemerkt, maar misschien dat dat langer duurt voordat het zou kunnen optreden. 

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.