Revisie remklauwen 164 B30E voor en achter

Lees meer
28-01-2022 14:15 #197559 door 16949-dummy
Revisie remklauwen 164 B30E voor en achter is gemaakt door 16949-dummy
Hallo, ik ben bezig om alle remklauwen van mijn 164 te reviseren en loop daarbij tegen een aantal problemen aan.
Ik heb de ATE remklauwen op voor en achterzijde. In 1-ste instantie was het de bedoeling om enkel de blokjes te vervangen, maar bij het eruitzagen, kwam ik overal behoorlijk wat vervuiling tegen, een paar kaoote stofringen en ongelijk gesleten remblokken. Het leek me dus verstandig om de zaak goed aan te pakken en alles te reviseren. Allereerst de remklauwen allemaal gedemonteerd en revisiesets aangeschaft. Achter de 38mm en voor de 36 mm versie (voor 4 zuigers per klauw). En uiteraard nieuwe remblokken.
En dan nu de problemen:
Als eerste: aan de voorzijde krijg ik met geen mogelijkheid de stofrubbers op de klauw. De stofringen hebben een metalen verstevigingsring erin en het lijkt gewoon niet te passen. De onderdeelnummers zijn echter identiek aan wat eraf kwam. Heeft iemand hiervoor de gouden tip? 
Als tweede: De remschijven voor zijn van het geventileerde type, dus een dubbele schijf. Deze is uiteraard dikker dan de enkele schijf die ook in de 164 wordt gebruikt. De nieuwe remblokken passen er echter niet tussen, veel te dik. Ik twijfel of wel de juist remklauw hier is gebruikt? De zuigers zijn geheel verzonken en dan gaat het evengoed echt niet passen. De oude remblokjes waren een stuk dunner, maar ook aardig versleten (eentje schuin, wat duidt op een vastzittende zuiger). Iemand hier een goede oplossing voor? Ik zit eraan te denken om gewoon nieuwe, niet geventileerde schijven (stuk dunner) te monteren. 
En dan nog de kleine rubberen ringen die tussen de gescheiden helften van de remklauwen horen, iemand een idee welk nummer deze hebben? Zitten niet bij de revisie sets.
Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Vr. groet,
Harry de Bruin
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2022 17:57 #197561 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Revisie remklauwen 164 B30E voor en achter


Ik denk dat dit het rubber ringetje is. Succes met reviseren, ik heb geen 164 dus kan je verder niet zo goed helpen.
Groeten, Hans 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.