Werking remmen P1800E onvoldoende

Lees meer
08-03-2021 23:50 #192926 door Danny Vermeiren
Werking remmen P1800E onvoldoende is gemaakt door Danny Vermeiren
Onlangs revsie gedaan van het remcirquit,revisie en nieuwe remklouwen nieuwe hoofdremcilinder nieuwe remplaketten en ook enkele flexible remleidingen vervangen.alles tot drie x toe doorgepompt en ontlucht.
Remdrukservo is ook  OK.
Ondanks al deze werken heb ik onvoldoede remkracht en onvoldoende controle (gevoelen) op het rempedaal, voelt ook nog altijd sponzig aan.
Kan mij hier iemand goede raad voor geven ??

Dank op voorhand
Daniël

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2021 00:16 #192927 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Werking remmen P1800E onvoldoende
Hallo Daniël,
misschien op gelet, maar misschien ook niet:
- remklauwen niet links en rechts verwisseld, dus zeker ontluchtingsnippels boven?
- waarschuwingsschakelaartje in het verdeelblokje tijdens het ontluchten verwijderd gehad?
- ontluchtingsvolgorde volgens werkplaatshandboek?
- rembedieningsstang op juiste lengte ingesteld?
Verder de vraag hoe je de rembekrachtiger getest hebt: rem op druk houden en dan motor starten en pedaal zakt dan iets?
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2021 12:41 #192935 door Danny Vermeiren
Beantwoord door Danny Vermeiren in topic Werking remmen P1800E onvoldoende
Hallo Rudi,
Dank voor de snelle reaktie.
Punt 1,remklouwen ontluchtingsnippel naar boven wist ik al van vroeger.
Punt 2,waarschuwingsschakelaar altijd nazien bij onluchting of vervangen remplaketten ook gedaan.
Punt 3,controle rembekrachtiger op manier zo als aangeeft.
Punt 4,ontluchting gedaan zoals vermeld in handboek ,manueel doorgepomt en ook nog met reservoir op luchtdruk.
Punt 5,remstang lengte afstellen is niet gedaan,is moeilijk berijkbaar onder dashboard.Ga ik nog even bekijken hoe ik het kan doen.
Ik heb het gevoel dat een van de kamers van de hoofdremdrukcilinder geen of onvoldoende toevoer remolie krijgt ?
Kan dat en is daar een oplossing voor?
Groeten
Daniël
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2021 14:44 #192940 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Werking remmen P1800E onvoldoende
Hallo Daniël,
het waarschuwingsschakelaartje moet altijd gedemonteerd / uit het verdeelblokje geschroefd zijn als er onlucht wordt, dus alleen maar nazien is niet wat nodig is.
De juiste lengte remstang vanaf pedaal naar rembekrachtiger is te controleren door te kijken of er niet te veel speling op het pedaal is. Drukstangetje rembekrachtiger naar hoofdremcylinder is alleen af te stellen met de hoofdremcylinder eraf. Maar waarschijnlijk zullen deze niet de oorzaak van het probleem zijn. Eventueel is het kleine toeloopgaatje in de hoofdremcylinder verstopt en komt er daardoor geen remvloeistof in die kamer maar dat verwacht ik eigenlijk niet bij een nieuwe en dan zou er ook geen remvloeistof bij het onluchten na kunnen lopen. Is de rubber ring die de hoofdremcylinder tov de rembekrachtiger afdicht in orde cq sluit deze goed af? Het sponzige dat je beschrijft lijkt vooral op lucht in het systeem.
succes,
Rudi

 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.