aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk

Lees meer
05-03-2021 13:25 #192855 door Martijn Thijssen
aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk is gemaakt door Martijn Thijssen
Hallo,

Ik heb op het spruitstuk voor mijn p1800s één aansluiting voor een vacuumslang. Volgens mij klopt dat niet want er moet een slang naar de carterontluchting. Vermoedelijk dus niet het originele spruitstuk. De rembekrachtiger moet dus een aparte aansluiting krijgen. Weet iemand welk onderdeelnummer ik kan gebruiken voor een slangtule in het spruitstuk?

Vast dank! Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 14:50 #192862 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Hallo Martijn,
de vroege B18 had een open carter ontluchting, daarom dus ook maar 1 aansluiting op het spruitstuk voor een vacuumslang en wel die voor de nippel voor de rembekrachtiger (grote opening). De nippel voor de aansluiting van de carterontluchting moet de juiste met de kleine opening (ongeveer 2 mm) zijn, anders heb je een lek met valse lucht. Onderdeelnummers zie onderdelenboeken in de documentatie.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-03-2021 19:15 #192874 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Martijn, op bepaalde uitvoeringen van de p1800 en ook op die van mij, zit maar 1 vacuumaansluiting op het spruitstuk.

De verdeling rembekrachtiger/carterontluchting gaat dmv een drieweg stuk voor de  aansluiting van de slangen.

Is dus origineel.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 19:30 #192875 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Ha Rudi,

Ok, vandaar! Ik had al in het boek gekeken maar kennelijk bij de verkeerde pagina. Had bij de motor zelf moeten kijken.

Dankjewel!

Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 19:31 #192876 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Ik bedoel natuurlijk 'Dankjewel Cor!'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 19:32 #192877 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Dankjewel Rudi voor je snelle reactie! groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2021 00:01 #192882 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Heb je dan wel genoeg vacuum voor je rembekrachtiger, het vacuum achter dat 2 mm gaatje lijkt mij niet zoveel.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-03-2021 01:12 #192883 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Hallo Johan;

De diverse manieren van aansluiting staan in het onderdelenboek van de p1800, zowel bij de motor afdeling als bij de rembekrachtiger met alle bij behorende onderdeelnummers, Ook de T  aansluiting staat daarbij. met spruitstuk aansluiting.

Dit is allemaal volkomen origineel en heeft in de 30 jaar dat ik P1800 rijd nog nooit tot enig probleem geleid, In loop van de jaren heb ik wel een keer een nieuwe bekrachtiger gemonteerd en weer origineel aangesloten via het T-stuk. 

Een vraagje, als het mag in dit straatje, hoe is het bij jullie met de corona?

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2021 00:35 #192892 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Beste Cor, die met dat Tstukje heb ik ook gezien in het onderdelen boek maar toch voor mij een beetje bedenkelijk zo'n klein gaatje.
Bij mij zit de rembekrachtiger op een aansluitstuk met een veel grotere diameter, dat aansluitstukje was met de rembekrachtiger meegeleverd.

Nu corona, bij ons in de stad Bais City is geen corona, we hebben een keer corona gehad (18 gevallen) maar die werden gelijk appart gezet.(bais City heeft 75000 inwoners)
Bij ons is het buiten gewoon een masker dragen bij banken aphotheek etc masker plus gelaatscherm. (masker plus gelaatscherm geeft 95% bescherming)
Scholen zijn dicht, het is opdrachten ophalen of online les.
Restaurants zijn gewoon open maar de helft van de stoelen zijn weggehaald en mensen zitten diagonaal tegenover elkaar.
Is er een geval van corona en de tracing is niet goed bijgehouden gaat de hele wijk in quarantine.
De meeste vliegreizen domstic zijn gecanceled alleen Manilla is nog per vliegtuig te bereiken zover ik weet.
Openbaar vervoer, bussen zijn aangepast qua zitplaatsen zodat mensen op afstand van elkaar zitten.
De Filippijnen heeft iets van 550000 gevallen van corona en dat op 110 miljoen inwoners.

De meeste gevallen zitten in Manilla en Cebu.  
Er heerst hier een streng beleid op het gebied van corona, met Duterte spot je zomaar niet.

Nu is de Filippijnen een eilanden groep dus zijn zaken als corona makkelijker te elimineren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Ja ik lees ook het Nederlands nieuws dat gaat niet zo goed daar er wordt door de mensen er te gamakkelijk over gedacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
07-03-2021 15:52 - 07-03-2021 15:53 #192902 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic aansluiting vacuum van rembekrachtiger op spruitstuk
Nu wilde ik het weten ook, heb even de slang op het spruitstuk losgemaakt en inderdaad is de aansluiting op het spruitstuk de plug met de grote diameter.

Geen probleem dus met het vacuum met de rembekrachriger die op de zelfde aansluiting zit met de carterontluchting zoals op de foto te zien is.

vr. gr. Cor.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.